عقب‌نشینی قابل پیش‌بینی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اجرای قانون/ بازی «کلاغ‌پَر» با باشگاه‌ها و مربیان!

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اقدامی قابل پیش‌بینی از اجرای قانونی که چندی پیش بر آن تاکید کرده بودند، عقب‌نشینی کردند.

به گزارش مشرق، حدود دو هفته پیش سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی از اجرای ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقای مربیان برای فصل بیستم لیگ برتر خبر داد. طبق این قانون سرمربیان تیم‌های لیگ برتری باید دارای مدرک حرفه‌ای باشند و شرایط ویژه‌ دیگری نیز برای سایر اعضای کادر فنی در تیم‌های لیگ برتری و دسته‌های پایین‌تر وجود دارد. در این نامه قید شده بود چنانچه افرادی شرایط لازم برای مسئولیت‌شان را نداشته باشند از ثبت قرارداد آنها جلوگیری می‌شود.

 این در شرایطی است که طبق این قانون نیمی از مربیان حاضر در لیگ برتر مجوز حضور روی نیمکت را ندارند. در گزارشی کهدر این باره منتشر کردیم، آمده بود که مدت‌هاست کلاس مربیگری پرولایسنس یا همان مدرک حرفه‌ای فوتبال با وجود ثبت نام تعداد زیادی از مربیان در ایران برگزار نشده و طبیعی است که با توجه به تغییر نسلی که روی نیمکت‌ تیم‌ها شکل گرفته, عده‌ای از مربیان این مدرک را نداشته باشند. در ادامه نیز قید شده بود که آیا با این اوصاف فدراسیون فوتبال واقعاً می‌تواند روی حرف و تصمیم خود بماند و از حضور مربیان و عوامل بدون شرایط لازم در تیم‌ها جلوگیری کند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

چرا مربیان ایرانی استراحت نمی‌کنند؟

این موضوع که با واکنش منفی خیلی‌ از باشگاه‌ها یا سکوت آنها همراه -آن هم در آستانه شروع لیگ- همراه شده بود تا جایی ادامه پیدا کرد که بالاخره فدراسیون فوتبال از موضع خود کوتاه آمد و اجرای ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقا مربیان را به فصل بعدی (1401_1400) موکول کرد و این یعنی بازهم فدراسیون در تصمیم قاطعی که از پیش گرفته بود نتوانست قاطعیت داشته باشد و آن را اجرا کند. 

دلیل فدراسیون برای عقب‌نشینی همانطور که پیش‌بینی می‌شد عدم برگزاری کلاس‌های حرفه‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا بود. این در حالی است که زمانی که این ابلاغیه برای باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی ارسال شده بود، فدراسیون و سازمان لیگ با علم بر وجود کرونا و عدم برگزاری کلاس‌ها و شرایط خاص موجود این اقدام را انجام دادند. در آن زمان تاریخ آغاز لیگ هم مشخص شده و باید سؤال کرد چطور فدراسیون در همان موقع، شرایط خاص مربیان و آغاز لیگ و عدم برگزاری کلاس‌ها را در تصمیم‌گیری‌اش لحاظ نکرده بود و حالا به این نتیجه رسیده است؟

به خوب یا بد بودن این قانون کاری نداریم، هر چند مطمئناً این مقررات در راستای افزایش سطح فنی مربیان و فوتبال ایران است ولی همه می‌دانستند کرونا مدت زیادی است که وجود داشته و کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای با وجود ثبت‌نام خیلی از مربیان هنوز برگزار نشده، پس چطور فدراسیون و سازمان لیگ با قاطعیت از عدم ثبت قرارداد مربیان فاقد شرایط گفته‌ بودند؟ همانطور که پیش‌بینی می‌شد فدراسیون یک بار دیگر در اجرای قانونی که خودش وضع و ابلاغ کرده، ناتوان عمل کرد؛ مثل همان داستان سقف قرارداد بازیکنان و خیلی از مسائل دیگر. این روند بیشتر شبیه به یک بازی بود، بازی کلاغ‌پَری که همه مربیان شرکت‌کننده در آن طبق قوانین پَر پرواز نداشتند ولی در نهایت همه از این مرحله پریدند و عبور کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا نویسنده دلواپس لنگی از اینکه بخاطر اشتباهات دو تیم دیگر در جذب مربی و بازیکن خارجی همه تیم ها را منع از گرفتن بازیکن و مربی خارجی کردند اینطوری انتقاد نکرده؟ همه جای فدراسیون قانوناش وقتی به نفع تیم حکومتی باشد خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس