کد خبر 1134950
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
مشاغل خانگی

معاون اشتغال وزارت کار از اختصاص ۱۰درصد بودجه مشاغل روستایی به مشاغل خانگی خبر داد و گفت: راه حل مشکل اشتغال در کشور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و این وزارتخانه نقش هماهنگ کننده را دارد.

به گزارش مشرق، بیکاری امروزه به معضل اصلی کشور تبدیل شده است. این مشکل به صورت تقریبی همه خانواده ها را درگیر کرده است. کمتر خانواده ای وجود دارد که این روزها دغدغه اشتغال فرزندان خود را نداشته باشد.

اکثر جوانان این روزها برای فرار از بیکاری یا به سمت تحصیل در مراتب بالاتر علمی هستند و امید دارند که در مرحله بعدی در صف جویندگان کار نباشند و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. تعداد دیگری از جوانان که هم توان مالی برای ادامه تحصیل را ندارند و هم شرایط معیشتی برای آنها به گونه ای است که ضرورت کسب درآمد را می طلبد، وقتی کار مناسبی متناسب با شرایط خود پیدا نمی کنند به سمت مشاغل کاذبی مانند راننده آژانس یا تاکسی های اینترنتی و دستفروشی می روند.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هزار شغل برکت برای کولبران ۴۸۴ روستای مرزی

طی سال های اخیر طرح های متعددی درجهت کاهش نرخ بیکاری به کار گرفته شد. یکی از آن طرح  ها بحث اشتغال روستایی بود. از سوی دیگر طرح هایی مانند کارورزی، یارانه دستمزد، مهارت آموزی حین کار و... مورد استفاده قرار گرفت.

 عیسی منصور، معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به ابلاغ بسته کرونایی گفت: نامه ای به رئیس جمهور ارسال کردیم که برای افزایش دوره مشارکت تسهیلات روستایی از دو به سه سال است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر متفاوت کرونا بر اشتغال زنان و مردان

وی  با بیان اینکه تنفس تسهیلات اشتغال روستایی باید افزایش پیدا کند، برنامه ریزی برای تحقق این موضوع را از اقدامات این وزارتخانه برشمرد و از نامه به رئیس جمهوری برای افزایش دوره مشارکت تسهیلات روستایی از دو به سه سال خبر داد.

منصوری بر  تولید هدفمند و ضرورت تشکیل بازار در حوزه‌ های مختلف تاکید کرد و تشکیل بازار در حوزه صنعت و خدمات را الزامی دانست.

وی  از تخصیص یارانه به فعالیت های مهارت آموزی و کارورزی خبر داد و افزود: مشوق بیمه ای نیز برای این موضوع لحاظ می شود.

* کاهش زمان قراردادهای کاروزی به ۳ ماه

منصوری با اعلام اینکه زمان قراردادها در حوزه کاروزی به ۳ ماه کاهش یافته است،گفت: البته این طرح شامل یارانه دستمزد هم می شود و محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله طرح ﮐﺎرورزی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﻃﺮح ﻣﻌﺎﻓﯿﺖﻫﺎی ﺑﯿﻤـﻪ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﯽ، ﻃﺮح ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی در ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر واﻗﻌﯽ، ﻃﺮح ﯾﺎراﻧﻪ دﺳﺘﻤﺰد و ﺑﺮﻧﺎمه ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﺧﺮد، تصریح کرد: برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺼﺎدﯾﻖ ﺳﯿﺎﺳت های ﻓﻌﺎل ﺑﺎزار ﮐﺎر و ﺗﻮﺳﻌﻪ اشتغال و مشاغل خرد هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در بسته کرونایی که روزهای گذشته ابلاغ شده است در حوزه مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد به کارفرما پول داده می‌شود.

منصوری با اشاره به این که سیاست وزارت کار ، حمایت از واحدهای اشتغال خرد است، ادامه داد: راه حل مشکل اشتغال در کشور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و این وزارتخانه بین نقش هماهنگ کننده را دارد.

وی گفت: مجموعه ﺳﯿﺎﺳﺖﻫای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻻزم در ﺑﺎزار ﮐﺎر و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر بوده و با ایجاد ﺗﺤﺮک در ﻋﺮﺿﻪ ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر، ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﺑﺎ ایجاد ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ باعث ﮐﺎﻫﺶ ﺑﺎر ﺗﻌﻬﺪات ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎ و دولت می شوند.

وی با اعلام اینکه در حوزه دام مخالف دادن تسهیلات به سیستم پرورش دام سنتی هستیم و باید بازار شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در این حوزه باید به فراوری کوچک و روستایی توجه شود.

منصوری خواستار ورود جدی استان هایی مانند مازندران به صنایع تبدیلی شد و گفت: زراعت چوب طرح بسیار خوبی است و باید به شکل صحیح در مازندران اجرا شود و آمادگی داریم منابع را به این سمت بیاوریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس