برتری «بایدن» درایالتی که از سال 1976 به یک رئیس جمهور دموکرات رای نداده است - کراپ‌شده

تازه ترین نظر سنجی یک رسانه و دانشگاه آمریکایی از برتری نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور در دومین ایالت پرجمعیت این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، جدیدترین نظرسنجی یک روزنامه و دانشگاه آمریکایی از برتری نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در ایالتی که از سال ۷۶ میلادی  به یک رئیس جمهور دموکرات رای نداده، حکایت دارد.

 به نوشته وبگاه «هیل»  تازه ترین نظرسنجی مشترک روزنامه «دالاس مورنینگ نیوز» و «دانشگاه تگزاس» نشان داد که «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ برتری ۴۸ درصدی بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور دارد و تنها ۴۵ درصد از شهروندان ایالت تگزاس به ترامپ رای دادند. حاشیه خطای این نظ سنجی نیز ۳.۲۲ در صد اعلام شد.

 این نظرسنجی نشان داد که جو بایدن بین رای دهندگان مستقل و لاتین تبار مقبولیت بیشتری دارد. این نظرسنجی  با مشارکت ۱۰۱۲ نفر از ۱۳ اکتبر (۲۲مهر)  تا ۲۰  اکتبر (۲۹ مهر) انجام شد.  در این نظرسنجی ۵۱ درصد رای دهندگان مستقل از بایدن و ۲۹ درصد از ترامپ حمایت کردند. ۶۹ درصد  لاتین تبارها نیز  از بایدن و تنها ۲۱ درصد از ترامپ حمایت کردند. در نظر سنجی ماه سپتامبر از سوی این دانشگاه و نشریه دالاس مورنینگ نیوز  نیز بایدن برتری ۲ درصدی بر ترامپ داشت.

تگزاس یکی از ۵۰ ایالت آمریکا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور (پس از کالیفرنیا) و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا پس از آلاسکاست.

نتایج نظرسنجی فوری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» از بینندگان مناظره نهایی میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا  نیز مشخص کرد که بایدن در مقابل دونالد ترامپ عملکرد بهتری در این مناظره داشت. بیش از ۵۲ درصد رای‌دهندگان در نظرسنجی که این مناظره را تماشا کردند معتقدند نامزد حزب دموکرات پیروز این مناظره بوده و در مقابل ۳۹ درصد چنین نظری را درباره رئیس‌جمهور آمریکا داشتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 0
    ترامپ یک معجزه نیاز داره که انتخاب بشه دقیقا مثل دفعه قبل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس