رایزنی گریفیث و وزیر امور خارجه عمان درباره آتش‌بس در یمن

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن امروز در دیدار با وزیر امور خارجه عمان به بررسی طرح اعلام مشترک در یمن پرداخت.

به گزارش مشرق، «مارتین گریفیث»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن امروز، یکشنبه اعلام کرد که سفر به عمان که برای بررسی تلاش‌ها برای آتش بس در یمن بود، به پایان رسید.

دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن در توییتر اعلام کرد که سفر گریفیث به عمان امروز با دیدار او با «بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان به پایان رسید.

گریفیث در دیدار با البوسعیدی ضمن تبریک انتخاب او به عنوان وزیر امور خارجه عمان، با او درباره مذاکرات جاری درباره طرح «اعلام مشترک» (پیشنهاد سازمان ملل برای آتش‌بس فراگیر، اقدامات اقتصادی و انسانی و از سرگیری روند سیاسی) و آینده روند سیاسی در یمن گفت‌وگو کرد.

دفتر گریفیث همچنین اشاره کرد که روز گذشته گریفیث با «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده گروه انصارالله دیدار و درباره پیش‌نویس طرح اعلام مشترک که در حال حاضر میان دو طرف درگیری در حال مذاکره است، بحث و گفت‌وگو کرد.

از طرفی دیگر خبرگزاری رسمی عمان خبر داد که وزیر امور خارجه عمان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن دیدار کرده و دو طرف به رایزنی درباره آخرین تحولات در یمن و تلاش‌های سازمان ملل با همه طرف‌ها برای دستیبابی به یک توافق صلح آمیز برای مساله یمن پرداختند.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، گفتنی است پیش از این دولت مورد حمایت عربستان، با پیش‌نویس طرح اعلام مشترک گریفیث در دیداری با او در ریاض اعلام مخالفت کرد و آن را نپذیرفت.

طرح اعلام مشترک به دنبال آتش‌بس فراگیر در یمن، آغاز مذاکرات سیاسی علاوه بر برخی اقدامات انسانی و اقتصادی برای کاهش رنج ملت یمن در این درگیری‌هاست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس