کد خبر 1134703
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
حمله پهپاد ارتش یمن به پایگاه ملک خالد عربستان - کراپ‌شده

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش مشرق، "یحیی سریع" بدون اشاره به نوع پهپادهای استفاده شده و با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن این عملیات گفت که آشیانه هواپیماهای جنگی پایگاه ملک خالد در شهر خمیس مشیط در جنوب غرب عربستان هدف پهپادی قرار گرفته است.

این دومین حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز نظامی حساس عربستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن عصر شنبه نیز با پهپادی از نوع «قاصف ۲» فرودگاه جیزان و أبها و پایگاه هوایی «خمیس مشیط» واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داده بودند.

نیروهای مسلح یمن سوم تیرماه گذشته نیز در چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌شود، ریاض پایتخت عربستان را هدف موشکی و پهپادی قرار داده بودند.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش به مراکز حساس نظامی سعودی را از سر گرفته است.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AF ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    8 0
    اللهم انصر جیوش المسلمین
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    نیروگاه برق عربستان بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس