به گزارش مشرق، دیوید سیدرز، طی یادداشتی که در نشریه پولتیکو آمریکا نوشته است و ترجمه این یادداشت در کانال تلگرامی شطحیات منتشر شد، به بررسی فاکتورهای موثر در پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا پرداخت‌.

 تقریبا تمامی پارامترها حکایت از پیروزی جو بایدن در انتخابات پیش رو دارد با این حال اکنون و نزدیک به دو هفته قبل از روز انتخابات، نمی‌توان با قطعیت نتیجه رقابت پیش رو بین دو کاندید را حدس زد. دموکرات‌ها در تلاشند تا متغیرهای پنهانی که ممکن است کاندید آن‌ها را غافلگیر کند در نظر داشته باشند.

 در همین مدت که کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها در خواب زمستانی بود، آرا جمهوری خواهان در ایالت‌های مهم افزایش یافته است. همزمان اگرچه مشارکت دموکرات‌ها در رای گیری زودهنگام در حال افزایش است، اما مشخص نیست که آیا این میزان برای شکست جمهوری خواهان در روز انتخابات کفایت می‌کند یا خیر.

 اکنون درباره درستی نظرسنجی در برخی ایالت‌های پر نوسان نیز تردیدهای جدی وجود دارد. با توجه به اینکه بایدن هم در نظرسنجی‌ها و هم در گردآوری کمک‌های مالی پیش است، اوضاع برای گزینش دوباره رئیس‌جمهور چندان جالب به نظر نمی‌رسد، ولی این بدان معنا نیست که انتخابات همین حالا تمام شده است.

 تام بونیر، مدیرعامل شرکت داده‌های دموکراتیک تارگت اسمارت گفت: «عواملی ناشناخته‌ وجود دارند که هنوز می‌توانند بر نتیجه انتخابات تاثیر داشته باشند. ابزارهایی که ما باید برای پیش‌بینی این رقابت استفاده می‌کنیم همه برای یک انتخابات عادی است در حالی که انتخابات پیش‌رو به هیچ عنوان عادی نیست.» بونیر در تماس ویدیویی اخیر با کرسی‌های ایالتی حزب دموکرات، فضای انتخاباتی کاملاً مثبتی را برای بایدن ترسیم کرد، ولی همزمان هشدار داد که حتی تغییرات اندک در پیش‌بینی میزان مشارکت می‌تواند تأثیری چشمگیر در نتیجه داشته باشد. به همین دلیل، در میان دیگر موارد، دموکرات‌ها در حال گردآوری کل آرا زودهنگام هستند.

 مت بنت از کارشناسان گروه چپ میانه راه سوم گفت: ما نمی‌دانیم که ترامپ چه چیزی رو خواهد کرد. هر روز یک هفته و هر هفته یک ماه است و از الان تا ۳ نوامبر زمان بسیاری باقی مانده است.

 از بین همه دلایلی که باعث عدم اطمینان دموکرات‌ها به پیروزی می‌شود، نگران کننده ترین دلیل برای آنها بحث میزان مشارکت در انتخابات است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۲۷ میلیون نفر از روز یکشنبه در سراسر کشور رای داده بودند، برخی پس از ساعت‌ها در صف ایستادن موفق به انجام این کار شدند. در ایالت‌های گزارش شده دموکرات‌ها رای بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان داده‌اند. جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان معتقدند که رای دهندگان اولیه در سایر ایالت‌ها نیز عمدتا دموکرات هستند.

 با این حال متخصصان سیاسی نمی‌دانند که دموکرات ها در رای گیری زودهنگام چقدر مزیت ایجاد کرده یا اینکه آیا برای غلبه بر موجی از آرا که جمهوری خواهان شخصاً به آنها رای می‌دهند، کافی است یا خیر.

یکی از استراتژیست‌های برجسته با تاکید بر علائم واضح هشداردهنده برای بایدن، در اوایل این ماه یادداشتی را در میان دموکرات‌ها منتشر کرد که دلیل آن افزایش ثبت نام رای دهندگان سفیدپوست و غیر دانشگاهی بود. این استراتژیست نوشت: هیچ شانسی برای غلبه بر کسری رای گیری ترامپ در نزدیکی انتخابات وجود ندارد.

 از نظر دموکرات‌ها، عدم اطمینان در مورد اینکه چه کسی رأی می‌دهد تنها بخشی از این معادله است. همچنین مشخص نیست که در نهایت چند برگ رای گیری باطل شده و در کدام ایالت‌ها این اتفاق می‌افتد.

 موضوع کمی نیست. پس از آنکه دادگاه عالی پنسیلوانیا ماه گذشته رأی داد که به اصطلاح برگه‌های خالی و آنهایی که بدون پاکت مناسب از طریق پست ارسال شده‌اند، قابل شمارش نیستند، مقامات انتخاباتی هشدار دادند که احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار برگ رای باطله داشته باشیم.

 از سوی دیگر جمهوری خواهان در برخی ایالت‌ها در جلوگیری از شمارش آرا پستی که پس از روز انتخابات می‌رسند، موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند. پیروزی بایدن نه تنها متقاعد کردن دموکرات‌ها برای ادامه رای گیری در دو هفته آینده بلکه اطمینان از انجام صحیح آنها نیز بستگی دارد.

 بویژه درمورد رای‌دهندگان جوان که عجله کمتری برای رای دادن دارند، عدم اطمینان قطعی وجود دارد. مایکل مک دونالد، مدیر پروژه انتخابات، در تجزیه و تحلیل رای گیری در اوایل هفته گذشته نوشت: من پیش بینی می‌کنم که در هفته‌های آینده روایت دموکرات‌ها از نتیجه انتخابات تغییر کند، ما احتمالا با جمعیت جوانی رو به رو خواهیم بود که هیچ عجله‌ای برای رای دهی ندارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاری IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    15 9
    تجربه نشون داده هر وقت تو آمریکا درصد مشارکت بالا رفته جمهوری خواها رای آوردن احتمالا این بار هم ترامپ رای بیاره گر چه هیچ چیزی رو نمیشه با قطعیت گفت
    • سروش IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      صهیونیست بین الملل به ترامپ و شخصیت اون برای بحران سازی در جهان نیاز دارند کلمردم آمریکا یک طرف و لابی ایپیک هم یک طرف!!! حالا اگر 51 درصد مردم امریکا خواهان بایدن باشند باز هم آیپک صهیونیسم که دارای رأی هایی به اصطلاح تأثیر گذار و حاکم بر قشر خاکستری هست به اون سمت هدایت خواهد شد. و باز هم ترامپ رأی خواهد آورد. یه چیزی توی این دنیا هست که قطعیت رأی ترامپ رو داره فریاد میزنه و بایدن داره جهان رو بازی میده. این بازی رو خانم کلیمتون هم با مردم آمریکا انجام داده.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 3
    هنوز انتخابات برگزار نشده از کجا میدونی مشارکت بالاتره از روی نظر سنجی ساده لوحانه است
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 0
      باهوش رای دادن، اونجا رای گیری یکروزه نیست
  • US ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    26 4
    ترامپ پیروز انتخابات آمریکا است.
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      مثل اینکه خیلی دلار خریدی ولی برو زود بفروش
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 9
    به امید پیروزی بایدن وگرنه بدبختیمبا این مدیریت داخلی
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 6
    این بایدن کی میمیره تا ترامپ از خوشحالی سقط بشه....
    • مهدی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      آفرین چه دعای هشمندانه ای بایه تیردونشون
    • darabi IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      بعد از سقط شدن غربگداها.
    • Smh1362 IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      باریکلا به این نکته سنجی انشاالله این اتفاق بیوفته کلی خوشحال بشیم
  • نصرت IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    کسانی که بایدن را بعنوان رقیب به صحنه انتخابات آوردند، هدفشان پیروزی ترامپ است. بایدن ناتوان و بیمار است.
  • US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    ترامپ رفیق پوتین و رفیق رهبر کره شمالی است
  • رویا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    یه جوری حرف بزنید که مثل چهار سال پیش ضایع نشید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس