کد خبر 1134554
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
مشاغل غیر رسمی هم بیمه بیکاری می گیرند/ تکالیف جدید وزارت کار در پی فرمایشات رهبری

پس از تأکید رهبر انقلاب مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که بیمه نیستند, سخنگوی دولت گفت: بنا داریم برای این افراد، پوشش بیمه بیکاری در نظر بگیریم و حمایت از آنان را بیشتر کنیم.

به گزارش مشرق، صبح دیروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در حسینه امام خمینی برگزار شد.

یکی از نکات مهمی که ایشان در آن جلسه تأکید کردند، توجه به بیمه بیکاری افرادی بود که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند.

** نیروهای داوطلب و مؤمن وارد میدان شوند/ تأمین اجتماعی موظف به پیگیری بیمه بیکاری است

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه برخی افراد بیکارشده در اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، گفتند: تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیّرین از برترین انفاق‌ها است.

همین تکلیف باعث شد تا دولت به صورت جدی تر وارد میدان شود.

 علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره بیکاری افرادی بر اثر محدودیت های کرونا گفت: از اسفند ماه سال گذشته حدود ۶ میلیون از مشاغل رسمی و غیر رسمی در اثر کرونا دچار تهدید شدند که از این تعداد سه و پنج دهم میلیون شغل رسمی و دو و پنج دهم میلیون شغل غیر رسمی هستند.

وی افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان وام برای ۵ هزار و ۴۴۴ کارگاه پیش بینی شده است و نهایتاً ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیکار و از بازار کار خارج شدند که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر و همچنین ۲۴۰ هزار نفر از بیکارشدگان مشاغل رسمی که در بیمه بیکاری وجود داشتند به تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

ربیعی ادامه داد: تاکنون ۱ میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته اند. در گام جدید ۱۶۹ هزار نفر برای بیمه بیکاری مراجعه کردند که نوعی برگشت به کار محسوب می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به بیکار شدن شاغلین غیررسمی افزود: در کشور ۶ میلیون شغل غیررسمی داریم که تحت پوشش بیمه نبودند که در مرحله اول از یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری اختصاص دادیم.

 ربیعی گفت: در حال حاضر وزارت رفاه مکلف به انجام این کار شده است و در جلسه امروز این وزارتخانه وضعیت افراد آسیب دیده از کرونا بررسی شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون نفر از این افراد در ۴ مرحله سبد حمایتی دریافت کردند و همچنین به تعدادی از این افراد وام ۶ میلیونی پرداخت شده است.بنا داریم برای این افراد، پوشش بیمه بیکاری در نظر بگیریم و حمایت از آنان را بیشتر کنیم.


 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین موانع تولید. با جریمه های من در آوردی و روال های مسخره تو همین مسخره ها مسخره ترینش یعنی شعبه خمینی شهر گریبانگیر ما شده... خدا به خیر بگذرونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس