سید حمید میرباقری

حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری: در زمان امامت امام حسن عسکری(ع) شدت فشار بر ایشان بسیار افزایش یافت زیرا شیعه قدرت گرفته بود و دشمن می‌دانست ایشان پدر مولودی هستند که نظام ظلم و جور را برمی‌چیند.

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحمید میرباقری» استاد حوزه علمیه و سخنران مطرح کشور به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام سخنرانی ایراد کردند که متن آن را ملاحظه می کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحمید میرباقری» درباره حضرت عسکری علیه السلام  گفت: امام حسن عسکری(ع) تنها ۶ سال امامت کردند و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.این استاد حوزه علمیه افزود: ظلم و ستم بنی‌عباس کمتر از بنی‌امیه نبود، زمان امامت امام حسن عسکری(ع) شدت فشار بر ایشان بسیار افزایش یافت زیرا شیعه قدرت گرفته بود.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه قدرت شیعه در زمان امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع)‌ بیشتر از سایر زمان‌ها شده بود زیرا یک شبکه قوی از وکلا به امام متصل می‌شدند، تصریح کرد: یعنی این سه امام در اقصی نقاط بلاد اسلامی شبکه‌ای قوی و طبقه‌بندی شده از وکلا داشتند که در نهایت از طریق چند نفر محدود از وکلا با امام در ارتباط بودند و دشمن نمی‌توانست آنها را شناسایی کند.

وی ادامه داد: در دوره امام حسن عسکری(ع) شدت فشار بیشتر می‌شود دشمن هم همانند محبان اهل بیت(ع)، روایات درباره امام مهدی(عج) را می‌دانست اینکه ایشان پدر همان مولودی است که عالم را پر از عدل و داد می‌کند لذا این فشار  و محاصره زیاد بود که مبادا مولودی در این خانه به دنیا آمده و بساط ظلم و جور بنی‌عباس را جمع کند.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه در همین دوره فشار سه امام معصوم(ع) کارهای فراوانی هم انجام شده است، اظهار کرد: اگر کار برای خدا باشد در اوج سختی یک جامعه می‌تواند در مقابل دشمن سربلند شده و پیروز شود.

وی افزود: معمولا افرادی که سختی‌های بیشتر در زندگی داشتند نسبت به مرفهین در امورات علمی، اقتصادی و بسیاری امور دیگر ترقی و پیشرفت بیشتری داشتند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره سفارشات امام حسن عسگری(ع) خطاب به دوستان و شیعیان، ابراز کرد: ای شیعیان شما را به تقوا و ورع در دین سفارش می‌کنم، تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است اما ورع بالاتر است و شخص در شبهات هم توقف می‌کند.

وی ادامه داد: ما در امور مادی اهل ورع هستیم اما در دین، آخرت و ارتباط با خدا احتیاط نداریم، غیبت این گناه کبیره را انجام داده و حتی آن را توجیه هم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به داستانی از بهلول، گفت: بهلول یک عالم وارسته بود اما یک عمر به حالت دیوانگان زندگی کرد که هارون الرشید او را به زور در منصب قضاوت قرار ندهد تا مبادا در آن به گناه کشیده شود. او این هنر را داشت که برای کشیده نشدن به گناه خود را به دیوانگی زد اما امروز ما هنر فلان کار را هم نداریم خود را به در و دیوار می‌زنیم که به فلان منصب دست پیدا کنیم.

این استاد اخلاق با اشاره به سفارش دیگر امام عسکری(ع) خطاب به شیعیان، بیان کرد: ایشان فرمودند: سفارش می‌کنم پس از تقوا و ورع در دین کار و تلاش خود را برای خدا انجام دهید، در این صورت خستگی و افسردگی نخواهید داشت.

وی با اشاره به سفارش دیگری از امام حسن عسکری(ع) تاکید کرد: ایشان ما را سفارش کردند که در گفتار صداقت داشته باشیم، به فرموده حضرت(ع) شخص طعم ایمان را نمی‌چشد مگر اینکه دروغ را به شوخی و جدی ترک کند.

حجت‌الاسلام میرباقری ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: شاید مومن بخیل، ترسو یا حسود باشد اما مومن هرگز دروغ نمی‌گوید، خداوند متعال برای زشتی‌ها قفل‌های متعدد قرار داده و کلید همه آنها را در شرب خمر قرار داده است اما دروغ از آن شراب به مراتب بدتر است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سفارش دیگر امام حسن عسکری(ع) خطاب به شیعیان مبنی بر اینکه امین باشید و به کسانی که بر شما اطمینان می‌کنند خیانت نکنید، اضافه کرد: امیرمومنان امام علی(ع) به خاطر دو خصلت صداقت و امانت نزد پیامبر(ص) بسیار عزیز بودند.

وی با بیان اینکه مکتب شیعه بسیار زیباست اگر به آن عمل شود، گفت: صداقت و پرهیز از دروغ بین زن و شوهر پایه‌های زندگی آنها را مستحکم و شیرین می‌کند.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به سفارش دیگر امام حسن عسکری(ع) به شیعیان، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند: با همسایه خود خوب باشید و آنها را آزار ندهید پیامبر(ص) درباره همسایه بسیار سفارش کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبامُحَمَّدٍ یا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ اَیُّهَا الزَّکِیُّ العَسکَرِیُّ(ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس