جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با رهبرانقلاب

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز(سوم آبان) برگزار شد.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.


رهبر انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.


رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان، هدف از تشکیل این جلسه را که به دعوت ایشان تشکیل شد، وضعیت تأسف بار بیماری کرونا در کشور و لزوم تلاش مضاعف و بکارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس، بیان کردند و افزودند: البته اصل این موضوع و همچنین اوج پاییزی آن در همه دنیا فراگیر است و فقط مخصوص ایران نیست.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نحوه مدیریت مقابله با این ویروس در کشورهای مختلف، خاطرنشان کردند: در برخی کشورها همانند امریکا بدترین مدیریت اعمال شده است ولی ما باید تلاش کنیم از این حادثه که با جان و سلامت مردم و امنیت و اقتصاد آنها در ارتباط است، با بهترین مدیریت عبور کنیم.


ایشان لازمه اِعمال مدیریت صحیح و مناسب را «اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی»، «اقناع افکار عمومی» و «همکاری همه دستگاهها و همچنین همکاری مردم» دانستند و افزودند: البته این همکاری فقط مختص مقابله با کرونا نیست بلکه باید در همه مسائل بخصوص مسائل سیاسی وجود داشته باشد زیرا کشور که دارای ملتی قدرتمند، نظام نوپدید و سخن جدید است، به‌طور طبیعی با مسائل مهمی در عرصه جهانی و داخلی مواجه است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور.


ایشان خاطرنشان کردند: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش امریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می شود اما هتک حرمت انجام نمی گیرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع بندی این موضوع گفتند: باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند، حفظ شود.


ایشان بعد از بیان این نکته مهم، به بحث کرونا بازگشتند و با اشاره به جنبه‌های سلامت‌محور، امنیتی و اقتصادی تصمیم‌گیری‌ها درباره این بیماری، و احتمال تعارض این جنبه ها با یکدیگر، تأکید کردند: از آنجا که جنبه‌های امنیتی و اقتصادی نیز نشأت گرفته از همین بیماری است، بنابراین اصل و اولویت در تصمیم‌گیری‌ها، سلامت مردم است.


رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته های وابسته به آن، عملکرد کادر درمان و سلامت را بسیار درخشان و جهاد فی سبیل الله خواندند و در ادامه توصیه های مهمی را بیان کردند.


«لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا» اولین توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.


توصیه بعدی ایشان درباره «محوریت وزارت بهداشت برای تعیین مصادیق محدودیت‌ها» بود.


رهبر انقلاب اسلامی گفتند: هنگامی که وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین کرد، بقیه دستگاهها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، آنها را رعایت و اجرا کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کنترل دقیق مبادی ورودی کشور، محدودیت ترددهای غیرضرور بین شهری به همراه اقناع مردم و اِعمال سخت‌گیرانه ضوابط در ناوگان حمل و نقل شهری و محیطهای عمومی، از جمله مصادیق محدودیت‌ها است که مسئولی+ت اصلی اجرا و نظارت، با شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی است.


«آموزش همگانی درباره راههای شیوع و شیوه‌های پیشگیری به صورت محله‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج و البته با محوریت وزارت بهداشت و همکاری وزارت ارشاد و صداوسیما» و «لزوم تصویب جرائم سختگیرانه برای افرادی که مرتکب تخلفات بزرگ از ضوابط بهداشتی می‌شوند» توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان برای مقابله با کرونا بود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برخی افراد و مشاغل با اجرای جرائم سخت‌گیرانه، خاطرنشان کردند: در این زمینه دولت باید بسته‌های حمایتی را در نظر بگیرد، ضمن آنکه خیّرین و مردم نیز باید وارد میدان شوند و به کمک این افراد بیایند چرا که این کار جزو بهترین کارها و برترین وسایل نزدیک شدن به خدا است.


ایشان همچنین با اشاره به اهمیت مقابله با بیماری در روزهای اول آن، گفتند: بر اساس گفته متخصصان اگر در یکی دو روز اول، مبتلایان شناسایی و برای معالجه آنها اقدام شود، تلفات کاهش جدی خواهد یافت که این کار بسیار لازم است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر «به حداقل رساندن مراجعات به دستگاههای اجرایی با افزایش خدمات الکترونیک»، مسئولان را به رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی توصیه کردند و افزودند: متأسفانه گاهی برخی از مسئولان در رعایت مواردی مثل ماسک زدن به شیوه صحیح یا رعایت فاصله، کوتاهی می‌کنند که این بی‌اعتنایی‌ها بر رعایتهای عمومی مردم هم اثر منفی می‌گذارد.


ایشان همچنین با تأکید بر لزوم استخدام نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت، از تحقیقات پژوهشگران برای دستیابی به دارو و واکسنِ مقابله با کرونا صمیمانه و عمیقاً تقدیر کردند.


«شنیده شدن یک حرف واحد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا» توصیه بعدی و مؤکد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.


رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماههای اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاهها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیتها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه برخی افراد بیکار شده در اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، گفتند: تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیّرین از برترین انفاق‌ها است.


رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان، اهمیت معجزه‌وار دعا، توسل و استغفار را برای دفع بلا مورد تأکید قرار دادند و افزودند: همه آنچه گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها، جان و روح می‌بخشد پروردگار متعال است که باید با دعا و تضرع، نظر لطف الهی را که همواره شامل حال ملت ایران بوده است، برای عبور از این گردنه نیز جلب کرد.


ایشان خاطرنشان کردند: کارهای بزرگی در کشور در جریان است و به توفیق الهی هیچ حادثه‌ای نتوانسته جمهوری اسلامی را متوقف کند اما باید این موانع را که موجب کُند شدن حرکت می‌شود، هر چه زودتر برطرف کرد.


پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس‌جمهور با بیان گزارشی از فعالیت‌های مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: برای مقابله با این ویروس فعلاً راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد.


رئیس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خرید تجهیزات جنگی به ما نمی‌دادند، در ابتدای شیوع کرونا نیز تقریباً هیچ‌کس تجهیزات مورد نیاز مثل کیت تشخیص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو و حتی ماسک را به ما نداد ولی با اتکاء به شرکت‌های دانش بنیان، این تجهیزات را به سرعت تولید کردیم و اکنون هیچ مشکلی نداریم.


آقای روحانی ادامه داد: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.


آقای روحانی با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویرس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماههای اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.


رئیس جمهور با گلایه از جدی نگرفتن توصیه‌های قانونی از طرف برخی از مردم، گفت: محدودیت‌های شدید در مناطق پر خطر، مراقبت های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.


آقای روحانی گفت: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.


رئیس جمهور همچنین در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمکهای دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهایی از کارانه کادر درمان گزارش داد.


در ادامه دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکر از حمایت‌های بی‌بدیل و دلگرم‌کننده رهبر انقلاب اسلامی و زحمات کلیه مسئولان و جهاد کادر درمان برای مقابله با کرونا، گفت: نیمی از تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستانها را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم اما هیچ بیمار غیر کروناییِ نیازمندِ تخت آی‌سی‌یو را نیز معطل نگذاشتیم.


وزیر بهداشت افزود: در هیچ جای دنیا نمی‌توان بیماری همه‌گیر را با خواهش و توصیه کنترل کرد و باید با اِعمال ضوابط و تشدید محدودیت‌های قانونی، این بیماری را مهار کنیم.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    خدایا آقامونو همیشه سلامت و سر افراز بدار از عمر این بنده حقیر کم و به عمر ایشان اضافه نما ما را از بسیجیان بصیر ایشان قرار بده به دست مبارک ایشان پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلیش آقا امام زمان (عج) برسان طول عمر باعزت به ایشان عطا فرما ما را از دعای خیر ایشان بی نصیب مگردان
    • محسن IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      97 24
      خداوند نگهدارت رهبر عزیزمان خداوند عمر طولانی به شما عطاء بفرماید .
    • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      96 24
      پروردگارا رهبر دانشمند و فرزانه ما را از گزند حوادث و آفات مصون بدار
    • عاطفه IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      84 23
      درود بر سید علی خامنه ای بزرگوار رهبر و امام عزیزمان
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      49 12
      خدایا، بار الها.آمین یا رب العالمین
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      11 57
      درود خدا بر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی بزرگوار عجب رهبری به دهان یاوه گویان زد
    • پرویز IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      9 64
      درود خدا بر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      51 13
      درود خدا بر رهبر حکیم وفرزانه انقلاب. حضرت امام خامنه ای.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      37 12
      فدایت شوم سید علی. درود بر رهبر بزرگوارمان
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      27 11
      از خداوند سلامتی حضرت اقارا عاجزانه مسئلت دارم
    • US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      29 7
      خداوندا رهبر عزیز و مراد ما را از هر گزند مصون بدار آمین
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    63 18
    سلام ودرود خدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    66 17
    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما. خامنه اي رهبر به لطف خود نگه دار.از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزا. آمين يا رب العالمين
  • مریم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    58 20
    خدایا سایه ایشان را بر سر مسلمانان جهان مستدام بفرما
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    55 14
    انشاالله که خداوند سبحان به حضرت آقا طول عمر با عزت عطا فرماید که چشم امید جهان اسلام هستند.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    55 19
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ( عج )، امام خامنه ای نگهدار. آمین
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      43 13
      انشاالله دشمنانشان برای همیشه نباشند.!
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      20 16
      همه امور به دست فقط خداست و فقط باید اتکای ما به خدا باشد و بس
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      21 6
      خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خامنه ای رهبر محافظت بفرما. از عمر ما بکاه وبر عمر رهبر افزا.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      16 4
      خداوند در قران فرمودند (اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم). خداوند در قران فرمودن از خدا و رسول ولی امر اطاعت کنین .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    25 8
    فدااااای شما سید بزرگوارم مگر شما داد ما را بستانید عزیز مایی قربانت شوم
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    23 6
    ماشاء الله و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم .
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    22 7
    فصل الخطاب رهبری است
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    20 6
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای. سلام الله.
  • سلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    21 6
    اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    15 6
    روحی لک الفداه.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    16 5
    درود خدا برمشرق واهالی مومن مشرق. خداقوت خسته نباشید.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 12
    آقای ... استغفار کن آنهم علنی. اگر نکردی آنوقت انشا الله دچار استکبار نشده ای
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      11 4
      رهبرا ما شما را مقتدا و راهبر میدانیم و جانمان را فدای شما میکنیم
  • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 4
    آقای من سید بزرگوار مطیع فرمان شما هستیم
  • متین IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    13 4
    برای تأجیل در امر فرج و سلامتی معظم له بر محمد و آل محمد صلوات
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      5 1
      اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • سید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 6
    سلامتی معظم له 5 صلوات محمدی با و عجل فرجهم
  • شیعه IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 6
    رهبر عزيزم ان شالله سایه شما مستدام باشد.
  • کیان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 4
    انشالله خداوند بزرگ عمر پر برکت و طولانی برای شما رهبر فرزانه عزیز مهربان عنایت فرماید
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 0
      رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    9 4
    انشاالله که خداوند سبحان به حضرت آقا طول عمر با عزت عطا فرماید که چشم امید جهان اسلام هستند.
  • جانم فدای رهبر دلسوز ایران IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 5
    جانم فدای رهبر
  • عبا دالله IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 3
    آقای من بحق پنج تن عمرتان دراز سایه تان مستدام باد یاعلی
  • تهمینه IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    13 4
    خداوندتمامی بیماران کرونایی شیعان را شفا دهد به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. جانم فدای رهبر
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 5
    خداوند از عمر ناقابل بنده کم کند و به عمر با عزت رهبرم بیافزاید انشااله.
  • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 4
    سلام دین اسلام یعنی همین که حضرت آقا فرمودند که مباد دشمنی با فردی ما را به بی انصافی بکشاند و درست گفته اند که انصاف نصف ایمان است و انتقاد علمی و منصفانه غیر از بازیهای گروهی و جناحی هستند و مردم فهیم ایران از تخریب غیر انسانی گروهها و جناحها متنفر هستند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 4
    این فرمایش رهبری که هتک حرمت جایز نیست بسیار متین و دقیق است.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 4
    خدا انشالله ایشون رو برای ما حفظ کنند و کرونا رو زودتر ریشه کن کند.
  • مرتضی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 4
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی عج از نهضت خمینی محافظت بفرما/ خامنه ای رهبر به لطف خود نگهدار آمین یا رب العالمین
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    14 3
    اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها [و السّرّ المستودع فیها] بعدد ما أحاط به علمک خدایا زودتر ما رو از شر کرونا راهی بخش
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    فرمودند استغفار کنید . نگاهی بخودمان بیاندازیم . حتی تفکر کار اشتباه چه برسه به عمل . صالحان اجازه راه پیدا کردن شیطان به درون و بعد بر زبان و دست برای قلم بدست گرفتن نمیدهند . چون میدانند که بسختی مورد مواخذه پروردگار قرار میگیرند . مگر دستورات دینی را نمیدانی . اگر نه . وظیفه است جستجو کرد و دانست . این نهیب و اندرز رهبری برای همه لازم است که در امور روزانه خود دقت وافر نمود و خود را مفت در اختیار شیطان رجیم قرار نداده و از همه مهمتر خداوند را نرنجاند . بطوریکه اگر قهر خدا حادث شود . آنوقت وای بر انسان ها . که حتی خوبان بپای بدان بسوزند ِ اما فرق است . آنهم زمان جواب دادن که آیا بوظیفه ات همانا ارشاد و امر بمعروف و نهی از منکر عمل نمودی . تکلیف مومنان روشن است . خداوندا نظرت از ما برنگردد و ما را در راه خودت راه صالحان و هدف از خلقتت قرار بده و هدایت و حمایتمان کن .. قوی مان کن تا نلغزیم . با عنایات خودت . یا رب .... ما را عاشق خودت کن . به رهبری و هر آنکه در فکر ملت و مردم است سلامتی و توفیق خدمت بیشتر عنایت بفرما . بما هم قدرت درک و توجه و عمل به خواسته های مسئولان که برای حفظ آرامش و آسایش و امنیت و سلامتی روح و جسم ما تلاش میکنند و قدم بر میدارند و قدر دانی از آنها بده . رهبرم بسلامت بادا و سایه اش بر سر ایران زمین و مردم مسلمان جهان سالهای دراز همچنان برقرار باد و بر عزتش که عزت ما هست بیفزا. و دشمنانش را ذلیل و نابود بگردان . یا ارحم الراحمین
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    14 5
    سلام و درود بی پایان بر رهبر عزیزم برای بهبود و سلامتی همه بیماران کرونایی صلوات
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    19 3
    به طاها به یاسین به معراج احمد به قدر و به کوثر به رضوان و طوبی به وحی الهی به قرآن جاری به تورات موسی و انجیل عیسی به شب ها ی که زهرا (س) دعا کرده تا ما همه شیعه گردیم و بی تاب مولا خدایا به روی درخشان مهدی به زلف سیاه و پریشان مهدی به قلب رئوفش که دریای داغ است به چشمان از غصه گریان مهدی به لب های گرم یا علی یا علی یا علیش به ذکر حسین و حسن جان مهدی به دست کریم و نگاه رحیمش به چشم امید فقیران مهدی به حال نیاز و قنوت نمازش به سبحان سبحان سبحان مهدی به برق نگاه وبه خال سیاهش به عطر ملیح گریبان مهدی به حج جمیل و به جاه جلیلش به صوت حجازی قرآن مهدی به صبح عراق و شبانگاه شامش به آهنگ سمت خراسان مهدی به جان داده های مسیر عبورش به شهد شهود شهیدان مهدی سلامت دار ولی امر ما را
  • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 2
    ما همه مطیع فرمان حضرت امام خامنه ای هستیم. فقط اطاعت امر.
  • JP ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 4
    انشالله که سخنان امروز به عنوان فصل الخطاب، تمام کننده همه دعواهای جناحی و بی ارزش روزهای اخیر باشد .مسئولان به جای فکر کردن به منافع گروهی خود به فکر جان مردم باشند...
    • محسن CH ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 1
      ان شاالله که همینطور باشد. و البته همه می دانیم که در این چند روزه ، آن گونه دعواهای جناحی و بی ارزش، از ناحیۀ کدام جناح و جریان بود؛ و تنها پاسخی که رییس جمهور دادند این بود که ما دو دست بیشتر نداریم و با این دو دست هم مشغول مقابله با تحریم و کرونا هستیم.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 2
    درود بر رهبر مقتدر و حکیم حضرت آیت الله خامنه ای
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 2
    درود بر امام خامنه ای مد ظله العالی
  • DE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    9 2
    انشالله خداوندبزرگ عمر پربرگت و طولانی برای شما رهبر فرزانه عزیز مهربان عنایت فرماید
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      2 0
      انشالله خداوند عمر پر برکت عطا فرماید.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 0
      انشالله تعالی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 0
      الهی آمین .....
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 0
      رهبری فصل الخطاب امت است
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    خدا نمایندگان تند رو که از رهبری جلو می زنند هدایت کند و رهبر اندیشمند و مقتدر ما را حفظ کند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 1
    لبیک یا امام خامنه ای.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 1
    چند نکته: اول اینکه هر چه حضرت آقا امر کند سمعا و طاعتا دوم اینکه آقایان خیال خام نکند چرا که باب انتقاد را رهبری نبسته است و اما سوم اینکه آقای رییس جمهور محترم معیشت مردم حکم حرمت مردم را دارد لطفا شما هم هتک حرمت نفرمایید.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 1
    همه جان ما و چشم و گوشمان به فدای تدبیر حضرت آقا است ایشان به مانندحضرت امام تدبیری ورای نگاه احساسی ما دارند صحیفه نور را بخوانید حضرت امام در کوران حاشیه سازی های بنی صدر و تا روزهای آخر با او برخورد که نکردند هیچ بلکه ملاحظه آبرو و جایگاه او را هم می کردند تا حدی تعجب خیلی ها را برانگیخت
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 1
    تدبیر رهبری عزیز همیشه چراغ راه است
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 1
    جانم فدای رهبر .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس