سازمان جهانی بهداشت: ماه‌های آینده بسیار سخت خواهد بود

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه شب ضمن ابراز نگرانی از «رشد تصاعدی» موارد ابتلا به بیماری ویروس کرونا، گفت که ماه‌های آینده در این زمینه بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آلمان (د. پ.آ)، وی از کشورهایی که تحت تأثیر شیوع رو به رشد کرونا قرار دارند، خواست که به سرعت برای مقابله با شیوع این ویروس اقدام کنند.

آدهانوم که در ژنو سخن می‌گفت افزود: بسیاری از کشورها در مسیر خطر پیش می‌روند و ما در یک مرحله سخت قرار داریم به ویژه در نیم کره شمالی، به همین خاطر ماه‌های آینده بسیار سخت خواهد بود.

رییس سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست که به سرعت با اتخاذ تدابیر جدید از فوت مبتلایان به کووید -۱۹ جلوگیری کنند و مانع فروپاشی خدمات بهداشتی شوند.

آدهانوم ادامه داد: اگر دولت‌ها مبتلایان به ویروس کرونا را به دقت پیگیری کرده و آن‌ها را از دیگران جدا کنند و قرنطینه بهداشتی برای افرادی که با مبتلایان ارتباط داشته‌اند در پیش گیرند، در این  صورت می‌توان از اعمال مقررات منع رفت و آمد صرف نظر کرد.

وی همچنین خواستار حمایت مناسب از شهروندان و خانواده‌ها در برابر بیماری کرونا شده است.

رییس سازمان جهانی بهداشت از کشورهایی که با رشد روز افزون مبتلایان و ورود شمار زیاد بیماران به بیمارستان‌ها و افزایش بستری آنان در بخش مراقبت‌های ویژه رو به رو هستند خواست که اقدامات و تدابیر را به سرعت [برای مقابله با کرونا] تشدید کنند.

تاکنون شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در جهان به ۴۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است که از این تعداد، ۳۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۸۲ نفر بهبود یافته‌اند و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    امام زمان نابودت کنه رئیس سازمان صهنویستی پست فطرت حرومزاده تو باعث تلف شدن مردم مظلوم هستی خون کسانی رو کشتی تا قیامت به گردنت
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    ظاهرا ایران موش آزمایشگاهی بهداشت جهانی شده چرا جلوی این خیانت ها و غرب زده گی ها را نمی گیرند..چرا آمار فوتی ها بالا است؟چرا چین و ژاپن و آلمان توانسته اند کرونا را مهار کنند.؟چرا ایران از نظرکشته ها دوم جهان است؟
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    سهمیه مرگ و میر هر کشور تا پایان کرونا مشخص شده بوده حالا باید دید تا کجا خواهیم رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس