رسمی: ایران- بوسنی بازی می‌کنند

فدراسیون فوتبال بوسنی اعلام کرد تیم ملی این کشور دیداری دوستانه مقابل ایران برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برگزاری دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ به وجود آمده بود که دقایقی قبل رسما اعلام شد ملی پوشان در اردوی بعدی به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزگوین می‌روند.

فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین اعلام کرد در دیداری تدارکاتی و قبل از دو بازی مقابل هلند و ایتالیا، مسابقه‌ای با تیم ملی ایران در تاریخ دوازدهم نوامبر(۲۲ آبان) خواهد داشت.

تیم‌های ملی بونسی و ایران تاکنون ۷ بار در تاریخ مقابل هم قرار گرفتند که آخرین مسابقه مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می‌شود؛ جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش با نتیجه ۳ بر یک نتیجه را واگذار کردند.

در ۶ تقابل دیگر ملی پوشان فوتبال ایران مقابل بوسنی، ۴ پیروزی سهم ایران بوده و یک مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده و یک بازی را هم حریف اروپایی به سود خود تمام کرده است.

اولین و آخرین تقابل ایران و بوسنی با برتری مشابه ۳ بر یک تیم اروپایی تمام شده، اما این دو تیم دومین بار در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۰۱ به مصاف هم رفتند که آن بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید؛ مسابقه‌ای که سفروویچ و میروسلاو دوژموویچ برای بوسنی و سیروس دین‌محمدی و فراز فاطمی برای ایران گلزنی کردند.

در چهار بازی بعدی هم تیم ملی ایران موفق شد به چهار برد طی سال‌های ۸۰ تا ۸۸ دست پیدا کند و اکنون شاگردان دراگان اسکوچیچ می‌توانند به پنجمین برد در تقابل دوستانه آبان ماه برابر این تیم برسند.

تیم ملی ایران تاکنون با هدایت اسکوچیچ تنها یک بازی دوستانه مقابل ازبکستان انجام داده که آن مسابقه با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسیده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس