کد خبر 1133669
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
جیب بری با یک تماس تلفنی/ برندگانی که بازندگانی بزرگ شدند

کلاهبرداران بسیاری در کمین نشسته‌اند تا تنها با یک تماس تلفنی جیب شما را خالی کنند.

به گزارش مشرق، همه چیز از یک تماس تلفنی ناشناس شروع شد؛ تماسی که نشان از ارتباط تلفنی مجری صدا و سیما با ما داشت؛ تماسی که پشت خطش فردی خوش خبر قرار داشت.

این فرد از ابتدای تماسش مداوم می‌گفت شما برنده شده‌ای، صدایت را صاف کن تا روی خط آنتن تلویزیونی برویم و قرعه کشی انجام شود. کارش را هم خوب بلد بود. ادعا می‌کرد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اینجاست و آن‌ها در حضور او قرعه کشی را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انهدام ۹ باند شرط‌بندی توسط پلیس فتا در تهران

این فرد آنقدر خوش خبر بود که به من این نوید را داد که بالاخره چیزی برنده شده ام و قرار است ۹ میلیون تومان پول دستم را بگیرد؛ اما نه فقط من بلکه دیگران هم برنده این قرعه‌کشی بودند و این مجری می‌گفت ۱۴ نفر از استان‌های مختلف کشور در کنار من برنده این جایزه قیمتی شده‌اند.

او می‌گفت تنها کافیست چند لحظه صبر کنید و همکارانم شما را روی خط آنتن زنده ببرند و نحوه دریافت را به شما بگویند. البته آن‌ها برای جایزه هم راه‌های پیچیده را در نظر نگرفته بودند و فقط شماره کارت و رفتن مقابل عابر بانک را می‌خواستند.

همه چیز خوب بود، اما یک جای کار می‌لنگید و با قطع کردن تماس تازه سیل پیامک‌هایی که حاکی از خالی شدن حسابم بودن آمد آنقدر صدایش اعتماد ایجاد کرده بود که فکرش را هم نمی‌کردیم بخواهد ته جیبم را خالی کند.

یکی از مالباختگان می‌گوید وقتی که اس‌ام‌اس‌ها برایم آمد تازه متوجه شدم کل موجودی‌ام را از دست داده‌ام. دیگری می‌گفت من تا cvv۲ خود را برایش خواندم حسابم خالی شد حتی سریع‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردم، پولم را دزدیدند.

اما ما دیر فهمیده بودیم کسی در استودیو حضور ندارد و این تماس دروغین است و نه تنها چیزی برنده نشده‌ایم بلکه تمام دارایی خود را هم از دست داده‌ایم.

جیب بری با یک تماس تلفنی/ برندگانی که بازندگانی بزرگ شدند

این یک کلاهبرداری واضح هست

این فرد کلاهبردار که پول‌های زیادی را از حساب این و آن خارج کرده بود،  وقتی که در چنگال قانون افتاد گفت: وقتی  به مردم می‌گویم که پول زیادی را برده اند دست و پایشان را گم می‌کنند و سریعاً جواب می‌دهند.

او می‌گوید مالباختگان را گمراه می‌کرده و خیلی سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را هم می‌کردند انجام می‌شده است.

البته قرار هم نبود کار این کلاهبردار همیشه سکه باشد او  می‌گوید یک هفته ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته و هفته دیگر شاید هیچ چیزی دستش را نمی‌گرفته، کارش سخت هم نبوده خودش در سایه می‌نشسته و مالباخته را  پای دستگاه می‌فرستاده و این فرد مالباخته بوده که شماره کارت و مبلغ را وارد می‌کرده است.

راست هم می‌گفت، زیرا یکی از مالباختگان  می‌گوید:  فروشگاه بودم و در حال خرید، وقتی با من تماس گرفتند متوجه شدم که پولی برنده شدم و به همین دلیل همکاری کردم.

یکی از مالباختگان دیگر هم  می‌گوید: این کلاهبردار  به من گفت  یکسری  عدد را به صورت انگلیسی وارد کنم و و قول داد که تا فردا صبح حتماً پول در حسابم است.

جیب بری با یک تماس تلفنی/ برندگانی که بازندگانی بزرگ شدند

بازندگان میدان مقابل مجری قلابی 

حالا همان برنده هایی که فکر می‌کردند قرار است پول زیادی دستشان را بگیرد  بازنده‌های میدان شده‌اند و مقابل این مجری قلابی تلویزیونی نشسته بودند، مالباخته‌هایی که می‌گویند ای کاش یا تلفن را جواب نمی‌دادیم یا می‌دانستیم که چه کسی و از کجا با ما تماس می‌گیرد.

البته همه هم گول این فرد را نخوردند  و برخی هوشمندانه عمل کردند؛ هنگامی که این کلاهبردار با  یکی از شهروندان  تماس می‌گیرد در پاسخ می‌شنود که این‌ کارها  دیگر قدیمی شده و نمی‌توانید سر من را کلاه بگذارید. همچنین  دیگری هم  می‌گوید من خودم این کاره هستم و زندان رفته‌ام.

کلاهبرداران و سو استفاده گران بسیاری در کمین نشسته‌اند تا به آسان ترین شیوه ممکن سرتان را کلاه بزارند و جیبتان را خالی کنند. آنها از راه‌هایی ساده وارد می‌شوند. راه‌هایی که در صورت وجود کمی هوشمندی می‌توانید با آنها مقابله کنید تا نقره داغ شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    پلیس مقتدر رفتار کند
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    لطفا شگرد سارقان و نحوه مقابله با آنان را توضیح دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس