جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا

بخشی از جزئیات تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و نحوه توزیع سهمیه‌های لیگ قهرمانان مشخص شد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد سیستم جدیدی را برای تعداد سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا تعیین کند. رویه کار در حال حاضر به این شکل است که AFC سهمیه کشورها را با توجه به امتیاز باشگاه‌ها در رقابت‌های آسیایی و رده بندی تیم‌های ملی تعیین می‌کند.

در سیستم کنونی، ۷۰ درصد امتیازات به موفقیت باشگاه‌های یک کشور در مسابقات آسیایی اختصاص دارد و ۳۰ درصد به رده بندی تیم‌های ملی. کنفدراسیون آسیا هم در چند فصل اخیر، سهمیه کشورها را تا دو بعد اعلام می‌کرد.

با این حال شیوع ویروس کرونا و کنار رفتن چند باشگاه به خاطر این ویروس از لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری متمرکز مسابقات باعث شده تا AFC به فکر تصویب سیستم جدیدی برای سهمیه کشورها باشد و احتمالاً امتیاز باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ که پرسپولیس ایران فینالیست آن شده است را محاسبه نخواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه «الاتحاد» امارات، کنفدراسیون آسیا در نظر دارد سهمیه کشورها را در سال‌های زوج و فرد تعیین کند. به عنوان مثال در پایان مسابقات لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱، سهمیه کشورها برای سال ۲۰۲۳ تعیین می‌شود. همچنین امتیازبندی و سهمیه کشورها در سال ۲۰۲۴، در پایان لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ صورت می‌گیرد. بر اساس این سیستم، AFC در سال ۲۰۲۳ برای سهمیه کشورها در سال ۲۰۲۵ تصمیم گیری می‌کند و...

به این ترتیب در پایان یک سال زوج برای سهمیه سال زوج بعدی تصمیم گیری می‌شود (۲۰۲۲ برای ۲۰۲۴) و یک سال فرد برای سال فرد بعدی.

روزنامه الاتحاد اعلام کرد انتظار می‌رود این طرح به صورت رسمی در جلسه آینده کمیته مسابقات AFC که در پایان ماه نوامبر همین سال برگزار می‌شود، تصویب شود.

، این سیستم می‌تواند معادلات یک کشور را در تعیین سهمیه دو سال آینده اش تحت تاثیر قرار بدهد و نیاز دارد که مدیران و مربیان باشگاه کشورمان به دقت آن‌را بررسی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    12 0
    این خبر چقدر اطلاعات به ما داد!!
  • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 1
    چی شد؟توضیح واضح نبود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس