روزنامه

از مدعیان اصلاحات که همواره سنگ دولت را به سینه زده و می‌زنند، دور از انتظار بود که ریزش چشمگیر قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو را فاقد ارزش خبری بدانند!

به گزارش مشرق، بازار ارز، سکه و خودرو طی روز سه‌شنبه با ریزش سنگینی مواجه شد. نرخ دلار در بازار سه‌شنبه با افت 3 هزار و 700 تومانی نسبت به روز قبلش به 27 هزار و 500 تومان رسید و قیمت سکه نیز با کاهش نزدیک به 2 میلیون تومانی از حدود 16 میلیون تومان، به 13 میلیون و 900 هزار تومان رسید. همچنین به دنبال نزولی شدن نرخ سکه و ارز قیمت خودرو هم تا 30 میلیون تومان کاهش یافت.

بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی طی بررسی‌های میدانی از صرافی‌های سطح شهر گزارش دادند که بسیاری از صاحبان دلار در میدان فردوسی تهران برای فروش دلارهای خود هجوم آوردند.

بسیاری از کاربران توییتر هم طی دو روز گذشته با ‌اشاره به سقوط قیمت‌ها بر این نکته متفق‌القول بودند که صرافی‌ها دلار را به قیمت 26 هزار تومان هم نمی‌خرند و حتی ادعا کردند احتمالاً تا اواخر این هفته، دلار به 19 هزار تومان هم برسد.

در بازار آزاد تهران عصر دیروز سه‌شنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان، نیم‌سکه ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

با اینکه بسیاری از روزنامه‌های اصولگرا و بعضاً اصلاح‌طلب، موضوع افت چشمگیر بازار ارز و سکه را در صفحه یک خود بازتاب دادند اما برخی روزنامه‌های شناسنامه‌دار مدعی اصلاح‌طلبی مانند سازندگی، شرق، ابتکار و مردم‌سالاری هیچ خبری در صفحه اول خود منتشر نکردند و سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای مانند اعتماد و همشهری هم در اخباری نیم‌بند و ضعیف به این موضوع پرداختند.

نکته قابل‌تأمل آنکه از مدعیان اصلاحات که همواره سنگ دولت را به سینه زده و می‌زنند دور از انتظار بود که به اخباری مانند ریزش چشمگیر قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو که به‌نوعی رهاوردی برای دولت موردحمایتشان و البته مایه امیدآفرینی در افکار عمومی است را سانسور کنند و آن را فاقد ارزش خبری بدانند!

شایان‌ذکر است که طی چند ماه گذشته و به‌ویژه بعد از انتخابات اخیر مجلس و افزایش چند برابری قیمت‌ها در بازار خودرو و ارز، برخی مدعیان اصلاحات درصدد آن برآمدند تا از شرایط بد اقتصادی برای نیل به اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.

مدعیان اصلاحات بارها در رسانه‌های خود گفتند و نوشتند که مشکل اصلی گرانی‌ها آمریکا و نپیوستن به FATF و عدم مذاکره با آمریکاست.

یکی از عناصر رادیکال اصلاحات که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 96 گفته بود «اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود دلار می‌شود 5 هزار تومان» طی چند ماه گذشته برای آنکه نظام اسلامی و مواضع ضدآمریکایی را مقصر اصلی افزایش قیمت‌ها جلوه دهد، بارها از افزایش قیمت‌ها ابراز خرسندی کرده است!

این محکومِ معلوم‌الحالِ فتنه 88 چندی پیش در مطلبی نوشت: «با این‌همه فشار اقتصادی بر گرده مردم، دلار چند هزار تومان بشود، نرمش قهرمانانه موجه و مذاکره از موضع برابر با آمریکا مجاز شود؟»

گرچه نوع مواجهه مدعیان اصلاحات با دلار و سکه، سیاسی و البته مشکوک به نظر می‌رسد اما این نکته را متبادر ذهن می‌سازد که آنها از تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم و شکل‌گیری اعتراضات اجتماعی هم خیلی بدشان نمی‌آید!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    10 0
    خوب معلومه که اینها کلی ارز خارجی خریدن نگه داشتن و دوست ندارن بیاد پایین!!
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 0
    یعنی میخواهی بگویی دولت از پایین آمدن قیمت دلار ناراحت است؟ لعنت خدا بر شیطان
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 1
    چه ریزشی؟ دوباره اومد بالا که
  • SE ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 2
    امید اصحالات به توفیق در انتخابات خرداد 1400 در حرج و مرج اقتصادی و گروکشی سفره مردم است
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    یکی دو تمون میاد پایین سریع تیتر می زنید! ای کاش رسانه واقعا مستقل داشتیم
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    یکروز هم دوام نیاورد عین گلوله داره میره بالا . این اسمش ریزشه ؟!!! تورم تو سلول به سلول اقتصاد داغونمون جا خوش کرده
  • LB ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    میدونستن یک روزه برمیگرده سرجای اولش. همین اصلاح طلبا همیشه ارز رو گرفتن و فروختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس