استقبال بی‌نظیر از انتخابات آمریکا، شمار شرکت کنندگان از ۳۲ میلیون گذشت

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که بیش از ۳۲میلیون رأی دهنده آمریکایی آرای خود را یا به صورت ارسال پست و حضوری در رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به صندوق‌ها انداخته اند.

به گزارش مشرق، سی ان ان افزود: در بسیاری از ایالت های آمریکا با آغاز رأی گیری زودهنگام شاهد صف‌های طولانی رأی دهندگان آمریکایی هستیم که حتی برخی از رأی دهندگان صبح زود در صف رأی دادن ایستاده‌اند.

صف‌های رأی گیری باعث افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹

بنابراین گزارش در نخستین روز رأی گیری در ایالت «ویسکانسین» آمریکا صفوف رأی دهندگان بی سابقه گزارش داد بطوریکه پس از آن شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین ایالت رو به فزونی نهاد.

بهانه های تمام نشدنی ترامپ

سی ان ان درباره روند ادامه رای گیری زودهنگام در آمریکا گزارش داد: برخی از ایالت های آمریکا همچون ایالت پنسیلوانیا قوانینی برای شمارش آرای زودهنگام وضع کرده اند که این موضوع می تواند دست آویزی برای بهانه جویی‌های ترامپ در اعلام نتایج آرا انتخاباتی باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: دادگاه عالی پنسیلوانیا حکم داده است آرای پستی که در همان روز انتخابات ارسال شده و یا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا دریافت شده‌اند قابل شمارش هستند، موضوعی که ترامپ با آن مخالف است.

سی ان ان افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که ایالت پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌های آمریکا به دلیل وضع مقررات رای گیری، با آن مواجه اند زمان شمارش آرای پستی است که در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و در زمان مقرر این ایالت و برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا قادر به اعلام آرای نهایی نخواهند بود و مشکل اعلام نتایج نهایی در این انتخابات وجود خواهد داشت.

از دیگر عوامل مشکل زای دیگر در ارتباط با شمارش آرای پستی به نقل از سی ان ان در ارتباط با ایالت «کارولینای شمالی» است که مقامات این ایالت مهلت ارسال آرای پستی را اکنون تمدید کرده‌اند، چنانچه آرای پستی در تاریخ سوم نوامبر(۱۳ آبان) مهر خورده باشد تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) یعنی بیش از یک هفته پس از خاتمه انتخابات، پذیرفتنی و قابل شمارش هستند.

حضور بی سابقه رای دهندگان در انتخابات زودهنگام

سی ان ان در ادامه گزارش داد: در بسیاری از ایالت های آمریکا شاهد حضور بی سابقه رای دهندگان آمریکایی در انتخابات زودهنگام بوده‌ایم، بطوریکه  در ایالت کارولینای شمالی تاکنونی ۱.۹ (یک میلیون و نهصدهزار) رای دهنده آمریکایی رای خود را به صندوق انداخته اند یعنی ۲۵درصد از واجدین شرایط رای گیری در این ایالت.

این رسانه خبری نوشت: افزایش چشم گیر در ایالت فلوریدا وجود دارد بطوریکه روز دوشنبه ۲۸ مهرماه در این ایالت ۳۶۶هزار و ۴۳۶ آمریکایی رای خود را به صندوق انداخته اند، در مجموع ایالت فلوریدا تاکنون دو میلیون و ۹۰۰هزار رای دهنده آرا خود را به صندوق ها انداخته اند که این موضوع درمقایسه به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ بسیار قابل توجه است چراکه در آن زمان تنها یک میلیون و ۶۰۰هزار رای در رای گیری زودهنگام به صندوق ها انداخته شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

فرافکنی از بحران کووید-۱۹  و حمله به فائوچی

ترامپ روز  ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ در پایان کارزار انتخاباتی  برای فرافکنی از سوءمدیریت خود در بحران های عدیده ای که به بار آورده و اکنون جامعه آمریکا ملتهب از آن است و یکی از آنها  مقابله با شیوع کووید-۱۹ در آمریکا است، به آنتونی فائوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا حمله کرد و با این ادعا که مردم آمریکا دیگر از حرف های فائوچی در زمینه توصیه های بهداشتی به ستوه آمده اند، وی را یک «فاجعه» و «ابله» خواند که ۵۰۰سال از عمرش می گذرد.

گارد ملی آمریکا در انتظار ناآرامی‌های پس از انتخابات

گارد ملی که اکنون یکی از سال های شلوغ خود را پشت سر می‌گذارد، در حال آماده سازی برای ماموریت‌های مربوط به انتخابات است که شامل امنیت سایبری برای انتخابات محلی، شمارش آرا در ایالت و پشتیبانی از پلیس در صورت بروز ناآرامی پس از رای گیری است.

این مقدمات در حالی آغاز می‌شود که ایالات متحده به یکی از بحث برانگیزترین انتخابات ریاست جمهوری خود نزدیک می‌شود که در اواسط همه‌گیری جهانی و در میان پیشنهادات مداوم ترامپ مبنی بر احتمال اختلاف در صورت باخت وی، برگزار می‌شود.

اعتراض‌های ضد نابرابری نژادی در سراسر کشور و تهدیدهای زیست محیطی همچون آتش سوزی و طوفان باعث شده است که گاردی که در خط مقدم جبهه پاسخ به همه‌گیری است، به موضوعات بیشتری کشیده شود.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    16 5
    راستی اینا با شرکت در انتخابات به کجا مشت می زنند؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    9 4
    فقط انتخابات ایران و تجمعات عزاداری ایرانی ها و زیارت حرمین کرونا رو افزایش میده . ویروس هوشمند کرونا در سایر کشورها در این مقوله غیرفعال میشه؟!!!
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 2
    مگه 13 آبان نیست انتخابات چطوریه سیستم اونا که قبلش میتونن رای بدن
  • NL ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    11 4
    راستی چند درصد در انتخابات اخیر مجلس ایران مشارکت کردند؟
  • DE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 3
    بعضی ها بی انصاف شدن. تو اروپا کرونا غوغا کرده بعضی ها فقط ایران رو می بینید. کرونا همه جای دنیا فراگیر شده.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      ما زیاد نگران کشورهای پیشرفته نیستیم. بالاخره آنها با علم و تکنولوزی و سرمایه مشکلشون را دیر یا زود حل میکنن.فقط ما میمونیم که باید با فقر و بدبختی دست و پنجه نرم کنیم.
    • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      ما خوببم شما راست می گی
    • هیچکس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      بی انصافی !!!!!!!!!!جناب همه جا ابتلا غوغا کرده تو کشور ما تلفات ( نسبت مبتلا به فوتی ) فرقش اینه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    در موضوع کرونا اکثر دولتها ضعیف عمل کردند و یا حداقل آگاهانه خواستند تعدادی از مردم پیر و ناتوان بمیرند فرقی هم نم یکنه ایران یا خارج . با بی کفایتی دولتها این بیماری وارد شد با بی کفایتی دولتها گسترش پیدا کرد و بی کفیتی دولتها و بی توجهی مردم تعداد کشته ها هر روز درحال رشد هست . تقصیر مردم بی توجه اگر 30 % باشد دولتها 70% می باشد . بخصوص در کشور ما شورای امنیت ملی 100% مقصر است بخاطر انفعال و بی مسئولیتی .مخصوصا رئیس و دبیر شورا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس