شیری:بازیکنان پرسپولیس برای تیم حاشیه سازی نکنند/ آنها باید شرایط را درک کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برخی بازیکنان با زدن زیر تعهد خود به باشگاه بدعت بدی راه انداختند.

به گزارش مشرق، اسماعیل حلالی درباره حاضر نشدن شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان و سیامک نعمتی در تمرینات پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی در قراردادهایشان اظهار داشت: این مسائل اصلاً در زمان بازی کردن ما وجود نداشت و هم‌دوره‌های من هیچ گاه به خاطر پول حاضر نمی‌شدند در تمرین شرکت نکنند. مادیات مهم است اما بازیکنان پرسپولیس باید مردم و گذشته خودشان را هم در نظر بگیرند. بازیکن حق دارد بالاترین رقم را بگیرد، اما نباید روزی که می‌خواست به پرسپولیس بیاید را هم از یاد ببرد. دوست دارم بازیکن پرسپولیس بیشترین پول را بگیرد و بهترین کیفیت را هم نشان بدهد اما نباید یادش برود پیش از حضور در این تیم چه جایگاهی داشته است.

وی افزود: هر چند بازیکنان باکیفیتی عضو پرسپولیس می‌شوند اما از همین تیم می‌توانند به تیم ملی و تیم‌های خوب خارجی بروند. مهدی ترابی اگر سال‌ها در سایپا می‌ماند، شاید نمی‌توانست به تیم متمولی مثل العربی قطر برود و بهترین پول را بگیرد. هر چند این بازیکن با کیفیت برای پرسپولیس زحمت کشید، اما با حضور در این تیم به یک برند تبدیل شده همان گونه که خود پرسپولیس برند است.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: هرچه بازیکنان به پرسپولیس کمک کردند، باشگاه  بزرگی مثل پرسپولیس هم به آنها کمک کرده است. الان که برخی از بازیکنان مدام می‌گویند فلان تیم خارجی مرا می‌خواهد به خاطر درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است و شرایطی که تیم برای بازیکن ایجاد کرد سبب شد قیمت وی بالا برود.

حلالی ادامه داد: مدیریت رسول پناه در پرسپولیس ضعف‌هایی داشته و هیچ کس منکر این موضوع نمی‌شود اما در مقایسه با مدیران قبلی رسول‌پناه هم در این 5-4 ماه بد کار نکرده است. خودم تصور نمی‌کردم بتواند پول برانکو را پرداخت کند. 7-6 بازیکن خوب و باکیفیت بگیرد و بیش از 90 درصد قرارداد بازیکنان را به حسابشان واریز کند. وی پس از جدایی نفرات تأثیرگذاری مثل بیرانوند، علیپور و ترابی در بدترین شرایط اقتصادی جانشین‌های خوبی برای آنها به خدمت گرفت.

وی اضافه کرد: هر چند همه چیز در پرسپولیس ایده‌آل نیست اما مگر در تیم‌های دیگر بهترین شرایط برقرار شده؟ کدام تیم لیگ برتری 90 درصد قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده است؟ متأسفانه بدعت بدی در پرسپولیس راه افتاده و در این زمینه هم رسول پناه و کادر فنی را با هم مقصر می‌دانم.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: از طرفی بازیکنی که قرارداد دارد، نباید تعهدات خود را زیر پا بگذارد، بلکه باید تابع قرارداد باشد. هر چند در حال حاضر تورم شرایط را سخت کرده و ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی قیمت بازیکنان داخلی را بالا برده، اما بازیکنی که به تیمش تعهد دارد باید پای قرارداد خود بماند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس به معنای واقعی ثابت کرد؛ «پهلوان زنده را عشق است!»

حلالی در باره این که به نظر می رسد برخی بازیکنان با مطرح کردن پیشنهاد خارجی دنبال افزایش رقم قراردادشان با پرسپولیس هستند گفت: خیلی راحت می‌گویم پرسپولیس بازیکن بهتر از مهدی ترابی نداشت، اما دیدید پس از جدایی وی احسان پهلوان به این تیم آمد و با وجود آنکه قابلیت و توانایی‌هایی مانند ترابی ندارد اما به کار پرسپولیس آمد.

وی توضیح داد: الان هم هر کسی پیشنهاد دارد، می‌تواند بدون دردسر ایجاد کردن برای باشگاه پرسپولیس از تیم جدا شود. هر بازیکنی دلش با پرسپولیس نیست از این تیم برود، اما اگر پیشنهاد خارجی تنها با هدف بالا بردن قیمت باشد بحث دیگری است.

هافبک اسبق پرسپولیس با اشاره به سکوت کادر فنی این تیم نسبت به رفتارهای عجیب برخی بازیکنان توضیح داد: در این زمینه کادر فنی را کاملا مقصر می‌دانم. چرا بازیکن زمان برانکو جرأت نمی‌کرد مدام از افزایش مبلغ قراردادش و پیشنهاد خارجی‌ حرف بزند زیرا وی یک سپر درست ایجاد کرده بود که اجازه نمی داد بازیکن تحت قرارداد با باشگاه زیر تعهد خودش بزند.

حلالی تصریح کرد: اکنون گل محمدی و دستیارانش باید سپری در مقابل خواسته‌های بعضا غیرمنطقی بازیکنان ایجاد کنند همانگونه که در زمان برانکو چنین شرایطی وجود داشت. برانکو جوری برخورد می‌کرد که بازیکن صد سال به خودش اجازه نمی‌داد چنین رفتاری داشته باشد. همان گونه که در زمان بازی خودمان وقتی مربی تشخیص می‌داد بازیکن دنبال چنین رفتارهایی است به هزار شکل برخورد می‌کرد.

وی افزود: بازیکن با باشگاه قرارداد دارد و کادر فنی هم باید پشت باشگاه پرسپولیس باشد. هر گاه قرارداد این بازیکن تمام شد هر کجا که خواست برود ولی الان باید متعهد باشد و البته کادر فنی هم باید از وی بخواهد به تعهد به قرارداد و مردم پایبند باشد و با شرکت کردن در تمرینات کار خود را انجام بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس در باره نقش مدیر برنامه برخی بازیکنان در ایجاد فضای فعلی گفت: مدیر برنامه به فکر باشگاه نیست بلکه به فکر جیب خودش است. هر چه درآمد بازیکن بیشتر باشد، پورسانت بیشتری به مدیر برنامه تعلق می‌گیرد. این افراد پرسپولیس و استقلال را دوست ندارند بلکه می‌خواهند با بالاترین رقم بازیکن را بفروشند تا عایدی‌شان بیشتر شود. منکر توانایی‌ها و تأثیر بازیکنانی مثل خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و سیامک نعمتی در پرسپولیس نمی‌شوم، اما آنها ضمن این که نباید گذشته خود را فراموش کنند باید به قرارداد هم تعهد داشته باشند.

حلالی با اشاره به لزوم اهمیت دادن به بازیکنان تیم‌های پایه توضیح داد: 10 سال است داد می‌زنم که به تیم های پایه توجه کنید اما به هیچ وجه مدیران باشگاه این کاره نبودند و به تیم های پایه اهمیت ندادند. زیرا شرایطی می‌خواهند که در 3-2 ماه بازدهی داشته باشد. اگر بازیکن پایه را به خوبی تربیت می‌کردیم، هیچ وقت ناز بازیکن را نمی‌خریدیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر باشگاه دست به استعدادیابی زده و بازیکنان مستعد را پرورش می‌داد، اکنون بازیکن بزرگ تیم هم به همین راحتی زیر قراردادش نمی‌زد زیرا می‌دانست بازیکن جوان به راحتی جای وی را می‌گیرد و به همین دلیل یک ساعت زودتر سر تمرین حاضر می‌شد. یکی از عوامل ایجاد چنین حالتی بازیکن نساختن ما بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    دقیقا تمام گفته های ایشان مو به مو را تایید میکنیم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    ولی دم رسولپناه گرم که حاضر شد استعفا بده ولی به بازيکن رو نده. اين فرق پرسپوليسه با تيمهای ديگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس