کد خبر 1132179
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
ترامپ نمایه

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت موقعیت ضعیف رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی نگرانی‌هایی را درباره پیروزی دموکرات‌ها در میان هم‌حزبی‌های ترامپ ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در مطلبی به نگرانی برخی جمهوری‌خواهان از جانب ترامپ پرداخت و نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه روز پرمشغله‌ای را پشت سرگذاشت، در سخنرانی در جمع شماری از سالمندان که در انتخابات سال ۲۰۱۶ رای آن‌ها را به دست آورده بود پیامی غم‌انگیز داد و از مشکلات و مسائلی صحبت کرد که با همه‌گیری کرونا گریبانگیر این کشور شده است. 

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در فورت مایرز در فلوریدا وعده داد زندگی خود را وقف سالمندان کند و گفت: «من به فکر خانواده‌هایی هستم که عزیزان خود را از دست داده‌اند. می‌دانم که آن‌ها بسیار غمگین هستند و درد و رنج آن‌ها را احساس می‌کنم. می‌دانم که آن‌ها عزیزان خود را از دست داده اند و وضع دردناکی را سپری می‌کنند. آن‌ها یک نفر را از دست دادند و رنجی را که تحمل می‌کنند با هیچ چیز قابل توصیف نیست.»

بیشتر بخوانید:

چشم‌انداز بحران انتخاباتی در آمریکا

اما مدت زمان زیادی نگذشته بود که لحن رئیس جمهور -که به جلب نظر بسیاری از رای‌دهندگانی که نظرشان نسبت به وی منفی شده بود کمک کرد - به ناگهان تغییر یافت و وی به شیوه‌های قدیمی خود در دو کارزار انتخاباتی دیگر در همان روز بازگشت.

تقریبا دو هفته مانده به برگزاری انتخابات آمریکا، ترامپ در نظرسنجی‌ها نسبت به جو بایدن نامزد دموکرات با اختلاف فاحشی از آراء عقب افتاده است.

ادامه خیال‌پردازی‌های ترامپ درباره کرونا

بیش از ۶۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا روز جمعه در آمریکا گزارش شد و این کشور روز جمعه بالاترین آمار و ارقام روزانه ابتلا به کرونا را از اواخر ماه ژوئیه گزارش کرد. اما خیال‌پردازی‌های دونالد ترامپ بعدازظهر جمعه همچنان ادامه داشت و گفت: «شمار مبتلایان به کرونا ویروس رو به کاهش است. به سخنان منتقدان یا آن‌ها که به شدت بدبین هستند گوش ندهید.»

ترامپ به جای اینکه طرحی را برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا ارائه دهد یا دستور کار خود را برای چهار سال آینده مشخص کند - اگرچه مشخص نیست دستور کاری داشته باشد یا خیر - بیشتر روز خود را صرف اشاره به تئوری‌های کم‌ارزش توطئه برای تقلب در انتخابات، جاسوسی دموکرات‌ها و بایدن کرد.

او همچون همیشه با بازی در نقش یک قربانی مظلوم، با توصیف انتخابات به عنوان صحنه نبرد علیه «فن‌آوری» و «رسانه‌ها» نیازهای اساسی مردم را نادیده گرفت و از گزارشگران و رسانه‌های اجتماعی که وی را به انتشار اطلاعات غلط متهم می‌کنند به خشم آمد.

ترامپ با کوچک شمردن پیامدهای کرونا در کشور بدون هیچ سند و مدرکی خانواده بایدن را به باد انتقاد گرفت و آن‌ها را به فساد متهم کرد. وی در ایالت جورجیا گفت خانواده بایدن جنایتکار است.  او در طول مدت روز به هانتر بایدن یکی از پسران بایدن به عنوان شخصیتی اشاره کرد که مقادیر زیادی پول را به سرقت برده و از ارتباطات پدرش سوء استفاده کرده است. این در حالی است که هیچ سند و مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

جلب نظر رای‌دهندگان زن، نکته‌ای مهم برای ترامپ

در ادامه این مطلب آمده است در برهه‌ای که چشم‌اندازهای انتخاب مجدد ترامپ به این مسئله بستگی دارد که آیا وی می‌تواند حمایت زنان مناطق حومه را به دست آورد و بر برتری بایدن در میان رای دهندگان زن غلبه کند ترامپ بار دیگر اتهاماتی را علیه زنانی مطرح کرده است که از رفتار وی با زنان شکایت دارند.

در عین حال همچنان که هری انتن، گزارشگر سی‌ان‌ان،  هفته گذشته در تحلیل خود اشاره کرد بایدن در میان رای‌دهندگان زن از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در پنج نظرسنجی که به تازگی انجام شده است ۲۵ درصد آراء را در میان رای‌دهندگان زن به دست آورده است.

به رغم اینکه نتایج نظرسنجی‌ها به نفع بایدن است، تیم وی برای پیروزی در انتخابات نیاز به مشارکت بالای رای‌دهندگان دارد به ویژه اینکه نگرانی‌هایی درباره نحوه برگزاری انتخابات و چگونگی واکنش مردم همزمان با بدبینی‌های ترامپ وجود دارد.

کارزار انتخاباتی بایدن روز شنبه اعلام کرد کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری، به کارزار انتخاباتی بازخواهد گشت. هریس به دنبال ابتلای مدیر ارتباطاتش و نیز مهماندار هواپیمای حامل وی به کرونا به طور موقت فعالیت‌های انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورده بود. او روز دوشنبه به فلوریدا سفر خواهد کرد جایی که نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار رای دهنده دو روز پیش از آغاز زودهنگام انتخابات در این ایالت به صورت اینترنتی در انتخابات شرکت کردند.

تشدید نگرانی‌ها از شکست در انتخابات در میان جمهوری‌خواهان

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: موقعیت ضعیف رئیس جمهور همچنان که وی به آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی نزدیک می‌شود نگرانی‌هایی را در میان اعضای برجسته حزب جمهوریخواه درباره مسیری که ترامپ برای هدایت این حزب در پیش گرفته به وجود آورده است به ویژه آنکه به دنبال تحقق خواسته‌ها و آرمان‌هایشان هستند همچنانکه سناتور بن ساس از ایالت نبراسکا در توصیف خطراتی که پیش روی حزب جمهوری‌خواه قرار دارد اعلام کرد خطر سونامی آبی (رنگ انتخابی حزب دموکرات) آن‌ها را تهدید می‌کند. هشدار سناتور بن ساس به تلاش‌های خستگی ناپذیر دموکرات‌ها برای جمع آوری کمک‌های مالی و تلاش آن‌ها برای جلب آراء بیشتر همزمان با چشم اندازه تیره‌ای اشاره دارد که پیش روی پیروزی جمهوری‌خواهان قرار دارد.

در حالی که تنها چند هفته به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر باقی مانده است، مدیر کارزار انتخاباتی بایدن از هواداران خود خواسته است همچنان فعال باشند و در یادداشتی که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد نمی‌توانیم به این راحتی از تلاش‌های خود دست بکشیم، زیرا همچنان امکان پیروزی ترامپ وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس