کد خبر 1132107
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
حرکت شاخص بورس خلاف پارامترها!

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: همه پارامترهای بنیادی به نفع بازار سرمایه است اما شاخص در روز گذشته ریزشی سنگین داشت که ممکن است ادامه داشته باشد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بهزاد صمدی با بیان اینکه بازار سرمایه از لحاظ تکنیکالی وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در پنج سال گذشته، حمایت مهمی را از دست داده است. در واقع یک حمایت پنج ساله شکسته شده است و شاخص وضعیت مناسبی ندارد. اگر شاخص کل محدوده یک میلیون و۴۸۰ هزار واحد که کف اصلاح قبلی بود را از دست بدهد ممکن است تا یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی ۶ کارشناس از وضعیت امروز بورس

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به نظر من ابعاد انتخابات آمریکا را باید به دلار و سیاستهای ترامپ و بایدن ربط داد. اگر ترامپ برنده شود، دلار در همین قیمتها حفظ می شود و این قیمت ها برای بازار سرمایه خوب است. یکی از دلایل خروج پول از بازار سرمایه در این روزها نیز همین موضوع است. سرمایه گذاران  منتظرند تا رئیس جمهور بعدی آمریکا مشخص شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: اما به نظر من اگر ترامپ  برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت تر می شود و باید دید گزینه  ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد و این برای بازار سرمایه خبر خوبی نیست.

صمدی با تاکید بر اینکه در بازار سرمایه با پارادوکس پارامترهای بنیادی با عوامل تکنیکالی رو به رو هستیم، اظهار کرد: همه پارامترهای بنیادی شامل دلار صرافی، دلار نیمایی و دلار آزاد به نفع بازار سرمایه است اما در روز یکشنبه شاخص کل ریزش سنگین داشت. ممکن است در روزهای آینده شاهد فشار فروش و فشار ابطال صندوق ها  تا انتخابات آمریکا باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوالقاسم فردوسی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 14
    اینقدر برای قرمز بودن اینروزهای بورس جنجال راه نندازین . اقتصاد مملکت مهمتره یا سود و زیان چهار تا قمارباز . بورس باید حباب وحشتناکش رو تخلیه کنه تا دوباره سامون بگیره وگرنه محاله . شما میگی باید مدام بالا باشه !!! خوب نتیجش میشه اینکه دولت مرتب پول بی پشتوانه و بشدت تورمزا خلق کنه بده دست حقوقیها سهامهای بادکرده رو بخرن و شاخص هم دستی و مصنوعی همچنان بالا . یکموقع می بینی تو بورس فقط حقوقیها باقی موندن با کلی سهام بادکرده و بدون خریدار و تعداد انگشت شماری قمارباز حقیقی . اقتصاد رو فداش میکنی تا برسی به چنین مرحله ای ؟ عقل کل ، شاخص باید بیاد تا 400 هزار و حبابش تخلیه بشه اونجوری بحران بورس طبیعی رفع میشه راه دیگه ای مطلقا نداره
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      شما که چیزی متوجه نیستی بیخودی حرف نزن، خوب بود با پولمون ماشین میخریم میگذاشتیم تو خونه تا به احتکار ماشین و افزایش قیمت اون کمک کنیم یا طلا میخریم که قیمت چهارنعل افزایش پیدا کنه؟ بد کردیم پول تو بورس آوردیم تا چرخ تولید بچرخه هم شرکتهای ایرانی رونق بگیرن هم ما سود کنیم؟ حالا درد ضرر کردن یه طرف قمار قمار کردن امثال شما یه طرف. من که از ریالی از پولم هم نمیگذرم
    • ابی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      از طرز فکر کردن و حرف زدنت معلومه بچه کجایی.‌‌‌‌!
    • حسین سروش IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      دهنتوببندمردک قمارباز خودتی
  • وطن پرست IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 0
    چطوری دلار فروش فردوسی ؟؟ بیخود به خودت فشار نیار . دلار تورم زاست یا بورس؟؟ اینو همه میدونن که با دلار همه قیمتا بالا میره و پایین نمیاد نه بورس... جز چند تا احمق مثلا اقتصاد دان و چند تا دلال دلار
  • HK ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    لطفا اطلاعات از بازار سرمایه ندارید ببند مطلقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس