عکس/ جلسه شورای انقلاب فرهنگی

رئیس جمهور، حمایت از معیشت خانوار را از بزرگترین دغدغه‌‏های کنونی دولت دانست و گفت: برنامه‏های دولت در حوزه معیشت مردم و اقتصاد خانوار ایجاد ثبات و توازن منطقی در قیمت کالاهاست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به برنامه‏ های دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا افزود: اگر چه تحریم‏های غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا موجب کاهش درآمدهای ارزی کشور شده است و درآمدهای ارزی کشور در سال ۹۹، قابل قیاس با درآمدهای ارزی کشور در اوایل دهه ۹۰ نیست، اما با گذشت بیش از ۲.۵ سال از این تحریم‏ها، دولت با برنامه‏ریزی‏هایی که انجام داده، مانع از تحقق هدف شوم آمریکا یعنی فروپاشی کشور شده است.

بیشتر بخوانید:

فواد ایزدی: دولت داوطلبانه تحریم‌های تسلیحاتی ۵ساله را پذیرفته بود

مسئولان، فعالان و دلسوزان نظام و کشور با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش سیاسی و لزوم انسجام در کشور، اظهار داشت: از جمله محورهایی که دشمنان این مرز و بوم در کنار جنگ پرفشار و سخت اقتصادی روی آن به عنوان مقوم تحریم‏ها سرمایه‏گذاری ویژه کرده‏اند، منازعات و اختلافات داخلی است.

به برخی افراد معدود با انگیزه‌‏ های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی اجازه داده نشود زمینه‏‌ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تصریح کرد: از همه مسئولان، فعالان، دلسوزان نظام و کشور دعوت می‏کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‏های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‏ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند.

ببینید:

عکس/ جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور روحانی

دولت بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد کشور می‏ داند

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه دولت بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد کشور می‏داند، اظهار داشت: حمایت‏های همه‏جانبه از افزایش نقش این بخش در اقتصاد و واگذاری میدان تولید و صادرات، به‏ویژه شرکت‏های دانش‏بنیان، جایگاه مهمی در سیاست‏های اقتصادی دولت خواهد داشت.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از روند تحولات در بازار بین بانکی و عملیات بازار باز توسط بانک مرکزی ارائه نمود.

حمایت از معیشت خانوار از بزرگترین دغدغه‏‌ های کنونی دولت است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاستگذاری پولی در دهه‏های گذشته با بی‏ثباتی همراه بوده است، تصریح کرد: اقدام بانک مرکزی تدبیری به‏موقع و مهم برای مدیریت نرخ سود با تکیه بر سازوکار بازار است و نه بر پایه روش‏های دستوری که ثبات بازار را بر هم می‏زند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند. عملیات بازار باز، حرکتی مفید برای به جریان انداختن اوراق دولتی و نقدینگی و تدبیری مهم برای ترغیب مشارکت مردم و پویایی آنها در بازار محسوب می‏شود.

 با تشدید نظارت‏ها به دنبال مقابله با نوسانات قیمتی هستیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این راهبرد باید کماکان با قوت بیشتر ادامه یابد، گفت: بانک مرکزی باید از طریق تسهیل گری پولی و اعتباری، در تعامل با وزارت اقتصادی و دارایی آسیب‏های وارده به اقتصاد را مهار و تعدیل کند. در این زمینه، بایستی، گزارش‏های منظم از روند عملیات بازار باز و دستاوردهای آن به اطلاع عموم برسد.

دکتر روحانی عملکرد دولت در ایفای تعهدات ابزارهای مالی اسلامی را تاکنون قابل اتکا دانست و اضافه کرد: بخش خصوصی در عرضه اوراق مالی اسلامی جدید طی دهه اخیر همواره در بازار سرمایه حضور داشته ‌است و چنانچه خواهان حضور دائم بخش خصوصی و دولت در بازار سرمایه هستیم، ابزارسازی‏های نوین برای تأمین مالی آنها استفاده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در عرصه بازار انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی هنوز پتانسیل های زیادی برای استفاده وجود دارد، اظهار داشت: با استفاده از این فرصت‏ها فصل جدیدی از تأمین مالی بازارمحور باز می‏شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت در راستای چابک‏سازی، اجرای سیاست‏های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از بازار سرمایه به‏ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‏ مولد، مردم‏محور کردن اقتصاد و شفاف‏‏سازی فعالیت‏های اقتصادی عرضه سهام شرکت‏های دولتی در بازار سرمایه را به‏جد در دستور کار قرار داده که بدون تردید تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    8 0
    خسته نشی شیخ از این همه نظارت و کنترل قیمت و.... همه چیز از اول امسال تا الان شده دو سه برابر.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    9 0
    خدایا رحم کن هرچیزی دغدغه این دولت می شود خاکستر می شود حالا هم معیشت مردم شده دغدغه این دولت
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      16 0
      پیش‌تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است. اکنون لحظه‌ای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیت‌پذیری را داشته باشند، و دیگر حریم پاک اهلبیت ع را به وهم و ترس خود نیالایند. اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی ع، ستم می‌رود. نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن بن علی ع است. شیعه حسن ع، آن‌ است که عاقبت چون حسن ع، به دست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب‌باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا می‌دانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن.
  • احمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    9 0
    خیر امواتت، ولش کن، نمی خواد کاری بکنی، تا حالا این همه زحمت کشیدی، دیگه نمی خواد، برو خونت بخواب. اصلا حرف هم نمی خواد بزنی. اصلا کلا نیا.
  • احمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    7 0
    به دنبالش نباش جلوش بایست
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    8 0
    چیزی که ما میبینیم عکس این فرمایش رو نشون میده!!! لذا، یا اینکاره نیستند یا عمدا نمی‌خواهند. که البته فرضیه دوم به واقعیت نزدیکتره !!!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      13 0
      حجت السلام پناهیان دیروز:باور نمی‌کنم این فقر و تورمی که به‌وجود آمده، دست‌ساز و عمدی نباشد .چطور می‌توانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ کار پیچیده‌ای است. اگر جامعه رها می‌شد و فقط نفوذی‌ها کارشکنی نمی‌کردند، وضع ما بهتر از این بود. خدا نابود کند مسئولینی که خبیثانه‌ترین رفتار ضد دین را انجام می‌دهند و آن، به فقر و فلاکت کشاندن مردم است. من باور نمی‌کنم این فقر و تورمی که به‌وجود آمده، دست‌ساز و عمدی نباشد. حالا اینکه نفوذی‌ها در چه سطحی در این دولت وجود دارند، بحث دیگری است.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      2 0
      این رو به کسانی بگید که میگویند بهترین دولت در ۱۴۰۰ سال اخیر و ما قبل اون دارا هستیم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    13 0
    سه ساله که این جمله دروغ رو تکرار میکنه
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    10 0
    تو روبه روح سکینه. اول حرف نزن. چون باعث گرونی میشه. دوم پهلوون. تو مرغ رو ضربه کن سلاح پیش کشت.
  • مش عباس IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    8 0
    با تشدید نظارت‏ها به دنبال مقابله با نوسانات قیمتی هستیم. نه بابا راست میگی؟؟؟؟؟؟ اگه میخواستی اینکار رو بکنی از همون روز اول که دلار 3000 تومنی رو تحویل گرفتی میکردی.... حالا که با تدبیر و امیدت رسوندیش به 32000 تومان .
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    6 0
    نوسان قیمت مال دولت قبلی بود .مگه الان افزایش قیمت داریم
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    9 0
    40 سال است .ادعای استقلال می کنیم . اما همیشه چشم به کمک غرب بوده ایم . به دوستان و توان داخل هم پشت کرده ایم. دولت روحانی هم بامید غرب کلید حل مشلات را در اورد. اما غرب به کمتر از سلطه کامل و نوکری مطلق رضایت نمی دهد. اکنون تهدید به فروپاشی کشور می کنند. چرا کسی به این امر واقف نیست؟
  • علی یانگ IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    6 0
    آقای روحانی دیگه بسه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    7 0
    با حمايت از معيشت خانوار............................ تو رو خدا اينقدر زحمت نكشيد ملت رو شرمنده خودتون مي كنيد..........
  • گرانی و تورم FR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    9 0
    آقای روحانی نرو دنبالش که اسیرش میشی. خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    10 0
    وسواس الخناس الذی یوسوس فی صدورالناس
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    روحانی : از همه مسئولان، فعالان، دلسوزان نظام و کشور دعوت می‏کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‏های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه ‏ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند. فحوای این جملات چیست ؟ چه کسی آرامش جامع را بر هم زده است؟
  • سعید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    در خوشبینانه ترین حالت اینطور میشه گفت: دغدغه داری اما توان نداری
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    4 0
    دو مورد از هفت سال پیش از زبان ایشان جاری بوده و کرارا تاکید کرده اند تامین ارز برای واردت کالای خارجی و تامین کالاهای اساسی چرا ؟ این دو مورد از همان ابتدا دقدقه ایشان بود؟ چرا این دو مورد اکنون به مشکل اصلی تبدیل شده است؟
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    زرشششششششششششششششششششششک
  • سربدار IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    7 0
    رئیس جمهور، حمایت از معیشت خانوار را از بزرگترین دغدغه‌‏ های کنونی دولت دانست و گفت: برنامه‌‏های دولت در حوزه معیشت مردم و اقتصاد خانوار ایجاد ثبات و توازن منطقی در قیمت کالاهاست. اگر دغدغه شما این است چرا اعتبار مردم مریض کرونا زده به دانشگاه دختر شما پیش کش می شود چون دختر شما می خواهد آنجا عضو هیئت علمی دانشگاه شود الکی نگو اصلاً برای شما مردم مطرح هستند اگر جمایت از معیشت مردم مطرح بود اعتبار مردم را به خودشان خرج می کردید نه اینکه به دانشکاه زخم بر روی زخم مردم نپاش خداوند گرفتارت می کند چون چوب خدا صدا ندارد /هر که بخوره دوا ندارد !!!!!!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    بزرگترین دغدغه دولت؟!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج. بحق الحسین علیه السلام.
  • محمدایوب IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    ازپشت شیشه دودی ماشین نظارت کن. مرغ 28000تومن پراید 140میلیون. خجالت تنها متاعی است که توو اصلاح طلبان ازان بی بهره اید. ورو. وپرویی. متاعی است که انقدرزیاد دارید که میتوانید. صادرکنید.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    خدایا از افساد طلبان نگذر ماهم نمیگذریم.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 0
    شما فقط بگو دغدغه یعنی چه؟؟؟
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 0
    منظورش ثبات و توازن منطقی در قیمت کالاها با معیار نرخ افسار گسیخته دلار است و اینکار با وقیح ترین شکل ممکنه توسط دولت در حال انجام است.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 0
    الحمدا.. دولت در رابطه با معیشت مردم وگرانی های دلار .سکه .خودرو وارزاق و... فقط شعار های خوبی میدهند در عمل هیچ.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 0
    خدا از سر تفصیراتت نگذرد که یک ملت نجیب را اینطوری به فلاکت افکنده ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس