کد خبر 1129891
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر افراد حقیقی دستشان را از روی ماشه فروش بردارند و اجازه دهند بازار راهش را پیدا کند، شاخص کل تا یک ماه آینده به یک میلیون و هشتصد هزار واحد می رسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی عباسی کارشناس بازار سرمایه درباره‌ تاثیر افزایش سقف خرید ارز بر بازار سرمایه، گفت: افزایش سقف خرید دلار باعث ایجاد آرامش روانی در جو اقتصادی کشور می شود زیرا این تفکر را در بین مردم ایجاد می‌کند که بانک مرکزی در تامین ارز مورد نیاز مردم مشکلی ندارد.

او افزود: افزایش سقف خرید دلار می‌تواند تاثیر به سزایی بر بازار سرمایه بگذارد، اما عرضه آن باید مدیریت شود.

بیشتر بخوانید:

مثلث برمودای شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:اقدام بانک مرکزی برای افزایش سقف خرید دلار باعث می‌شود که افراد با پول بیشتری دلار بخرند که این موضوع می‌تواند بر کاهش نرخ ارز تاثیر بگذارد.

عباسی گفت: بیشتر شرکت‌های تولیدی که در بازار سرمایه هستند نیاز به دلار دارند،کاهش نرخ دلار باعث ارتقا سطح تولیدشان می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا این روزها مردم به خرید سهام شرکت های کوچک در بازار سرمایه روی آورده اند؟، گفت: سرمایه گذاران تازه وارد آگاهی کمتری نسبت به جریان بازار سرمایه دارند و هیجانی اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند به همین دلیل است که سهام‌ شرکت های بزرگ گاهی منفی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: زمانی که سهامداران حقیقی می‌بینند که حقوقی‌های‌ یکی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه اقدام به عرضه سهام خود کرده‌اند، آنها هم به صورت هیجانی اقدام به فروش می‌کنند در حالی که نباید این اتفاق رخ دهد زیرا مجموع این رفتارهایی هیجانی به بازار آسیب می زند.

عباسی در رابطه با پیش بینی‌ کارشناسان بازار سرمایه مبنی بر رشد شاخص کل تا یک ماه آینده، اظهار کرد: اگر خرید و فروش هیجانی افراد حقیقی کمتر شود و دستشان را از روی ماشه فروش بردارند و اجازه دهند بازار راهش را پیدا کند شاخص کل تا یک ماه آینده به یک میلیون و هشتصد هزار واحد می رسد.

او در واکنش به صحبت‌های غلام معصومی نیا عضو شورای عالی بورس در رابطه با خطرناک بودن ورود طلاب به بازار سرمایه، گفت: این فرد اگر چنین ادعای دارند چرا خودش در شورای عالی بورس حضور دارد، بازار سرمایه تنها بازاری است که از لحاظ شرعی هیچ مشکلی ندارد، فقط افرادی که تمایل به حضور در بازار سرمایه را دارند باید دانش خود را افزایش دهند تا ضرر نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس