پرونده دیدار پرسپولیس - النصر به کمیته انضاباتی AFC رسید

کارشناس حقوقی فوتبال محق بودن پرسپولیس در پرونده شکایت النصر عربستان را با دلایل تشریح کرد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با برنامه چهار چهار دو رادیو جوان درباره بی تاثیری شکایت باشگاه النصر عربستان در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس اظهار داشت: عربستان سعودی علاقه زیادی برای برد باشگاه النصر و صعود به فینال را داشت. پیروزی در مسابقات ورزشی ابلاغ توانمدی آن کشور است به همین دلیل کشوری همانند قطر از بازیکنانی با ملیت های مختلف در تیم های ملی دو میدانی و فوتبال خود استفاده می‌کند تا قهرمان آسیا شود یا در مسابقات المپیک مدال گیرد و به سطح بالاتر بیاید و دلیل مخارج بالایی که در دنیای ورزش انجام می‌دهند این است که با پیروزی خود اعلام کنند که ما دارای مردم توانمندی هستیم. این امر نکته ظریفی که برخی کشور های به آن توجه می‌کنند و ما بی توجه هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که پرسپولیس پیروز میدان می‌شود از حیث های مختلف از جمله ورزشی، سیاسی و اجتماعی با اهمیت است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه برخی طرفداران استقلال علاقه به برد النصر داشته اند گفت: لازم به ذکر است که برخی الهلالی های عربستان نیز علاقه به برد پرسپولیس داشتند و تصاویری از شادی آنان بعد از آخرین پنالتی پرسپولیس دیده شده است. بنابراین رقابت های باشگاه هایی بعضی مواقع ممکن است به حوزه ملی تسری پیدا نکند اما برای ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
 

نتیجه شکایت النصر از پرسپولیس مشخص شد

النصر دست بردار نیست؛ به CAS شکایت می‌کنیم

وی با تاکید بر اینکه نقل و انتقالات کشور ها حدود دو ماه است بیان کرد: نقل و انتقالات حدود ۷۵ روز است و در این روزها امکان نقل و انتقالات وجود دارد. برانکو یا وکیلش از روی عمد زمانی را برای رفتن به فیفا انتخاب کردند تا بتوانند پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را هدف قرار دهند و اعلام کردند که پولی به ما داده نشده تا فیفا فرصتی یک ماهه دهد و پس از این پنجره نقل و انتقالات ایران را ببندند.

نصیر زاده با اشاره به اصطلاح پنجره نقل و انتقالات تشریح کرد: هنگامی که با موس در رایانه کلیک‌ کنید پنجره های متعددی باز می‌شود. زمانی که گفته می‌شود پنجره نقل و انتقالاتی را ببندید به این معناست که اگر تیمی خواست مدارکش را بارگذاری و آپلود کند فدراسیون فوتبال، این پنجره را ببندد. قبلا پنجره نقل و انتقالات را فیفا می‌بست اما اکنون این اقدام را فدراسیون فوتبال کشورها انجام می‌دهند.

وی افزود: در کشور ما تا چندوقت پیش ثبت نام بازیکن ها به صورت دستی انجام می‌شد. فیفا در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که به مدت یک ماه فرصت پرداخت پول برانکو را دارد در غیر این صورت فدراسیون پنجره نقل و انتقالات را ببندد. پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس از روز اول تا روز ۲۰ ام باز بوده و امکان این اقدام را داشته و هر فردی را به خدمت گرفته است، قانونی بوده است.

نصیرزاده درباره استدلال وکلای عربستان بیان کرد: وکیل های عربستان نگفته اند که نقل و انتقالات پرسپولیس غیر قانونی است. استدلال آنان این است که چرا پرسپولیس در این ۲۰ روز حسن نیت خود را ثابت نکرده و پول برانکو را پرداخت نکرده است و پرسپولیس با این پول بازیکن خریده و حسن نیت خود را ثابت نکرده در صورتی که ربطی به آنان ندارد و فیفا باید مدعی این امر می‌شد.

وی ادامه داد: در دنیا هنگامی که می‌خواهند صلاحیت یک بازیکن و یا به هرموضوع دیگری اعتراض کنند از لحظه شروع مسابقه تا دو ساعت بعد از آن فرصت وجود دارد. ماده ۵۹ برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا می‌گوید که اعتراض تا دوساعت قبل از مسابقه است و کنفدراسیون آسیا وارد این موضوع نشد و اعلام کرد که شکایت شما دو روز بعد بوده است.

نصیر زاده درباره شکایت النصر به دادگاه cas گفت: دادگاهی در سوئیس وجود دارد که بالاسر استیناف تمام فدراسیون های تمام رشته های ورزشی است که نام آن Cas است. این دادگاه بر اساس مقررات سوئیس است و رویه ان به این صورت است که ابتدا به کمیته انضباطی سپس استیناف و در نهایت مراجعه به این دادگاه است. اما النصر به استیناف مراجعه نکرده بنابراین امکان رفتن به این دادگاه را نخواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: باشگاه النصر قطعا راه به جایی نخواهد برد و یقینا پرسپولیس در فینال حضور خواهد داشت و این امر ابلاغ توانمندی جوانان کشور ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس