داروی کرونا رمدسیویر

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به زمان طلایی تجویز داروی رمدیسیور برای بیماران مبتلا به کرونا گفت:در صورتی که داروی رمدیسیور به اندازه کافی وجود داشته باشد آمار مرگ و میرها کمتر خواهد شد.

به گزارش مشرق،  دکتر اتابک نجفی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه، درباره مشکلات بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کشور به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر مشکل و دغدغه اصلی در بخش‌های مراقبت ویژه مشکل تامین دارو برای بیماران مبتلا به کرونا است و در صورتی که داروی رمدیسیور به اندازه کافی وجود داشته باشد آمار مرگ و میرها کمتر خواهد شد و بسیاری از بیماران سریع‌تر بهبودی می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

ابتلای ۲۸ میلیون «ایرانی» به کرونا

وی افزود: اگر داروی رمدیسیور به موقع به بیمار ارائه شوند و بلافاصله که تست بیمار مثبت بود و علائم تب و بدن درد در آن بروز یافت داروی رمدیسیور برای آن مورد استفاده قرار گیرد، خطر مرگ و میر در آن کاهش می‌یابد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه ادامه داد: در صورتی که درگیری ریه حتی به میزان اندک در فرد مبتلا به کرونا وجود داشته باشد باید قبل از اینکه شرایط بیمار به سمت حاد شدن پیش رود و یا سطح اکسیژن آن از ۹۵ و ۹۴ پایین تر آید حتماً داروی مربوطه برای آن ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

تاثیر داروی "رمدسیویر" بر درمان کرونا چیست؟

دکتر نجفی با اشاره به اینکه سطح اکسیژن خون به طور طبیعی بر روی عدد ۹۶ قرار دارد، گفت: گاهی به دلیل کمبود دارو و محدودیت‌ها در این زمینه سطح اکسیژن خون فرد به کمتر از ۹۰  می رسد و در آن زمان برایشان دارویی را تجویز می‌کنند در صورتی که در این هنگام احتمال نجات دادن فرد بسیار کمتر می‌شود.

وی درباره اینکه آمار درگیری ریه در بیماران مبتلا به کرونا چقدر است، گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم چراکه برخی از افراد که گرفتار لرز، تب و یا درگیری گوارشی می‌شوند مراجعه به پزشک ندارند و از طرفی نتیجه منفی کاذب در تست PCRهم وجود دارد بنابراین به دنبال این قضایا برخی سی تی اسکن هم انجام نمی‌دهند و درگیری ریه برای همه مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

رمدیسیور وارد فهرست دارویی کشور شد +سند

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیهوشی با بیان اینکه همه بیماران بدحال کرونا که حدود ۳ تا ۴ هزار مورد هستند، در بخش‌های icu بیمارستان‌ها بستری اند، گفت: کمبود تخت‌های مراقبت ویژه در کشور وجود دارد به طور مثال در بیمارستان سینا از ۵۵ تا ۶۰ تخت در این بخش حدود ۲۵ مورد آن برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده و تعداد زیادی از بیماران نیز همچنان منتظر خالی شدن این تخت ها هستند که قطعا این کمبودها در شهرستانها بیشتر از تهران است.

منبع: بهداشت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    5 7
    ارائه یعنی نشان دادن. برای دارو این کلمه بی معنی است.
    • امیرحسین TW ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      5 6
      بابا لیسانس ادبیات!!!
    • FR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      1 0
      ارائه به معنای عرضه هم هست
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    4 4
    ۸۰ ملیون تومن پولشه در صورتی که مکانیزم این دارو مهار کردن سیتوکروم p450 هست و خیلی از گرمیجات مثل نعناع بابونه پیاز سیر زیره پونه همین خاصیت را دارند.
  • GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    8 0
    مگه نگفتن داره در داخل کشور تولید میشه؟ پس چی شد؟
  • CA ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 0
    این آنتی بادی های مصنوعی که شرکت های ریجنرون و ایلای لی لی تولید میکنند و از دو نوع پروتئین مونو کلونیال آزمایشگاهی هستند هم خیلی موثر میباشد در اول بیماری بایستی به بیمار داده شوند و اگر همراه با سرکوب سیستم ایمنی باشد مثل کورتیکواستروئید دگزامتازون خیلی موثر هست. این مخلوط آنتی بادی ها در جلوگیری از بعضی از سرطان ها هم استفاده میشه برای همین بنظرم در ایران نیز بایستی روی این نوع از آنتی بادی ها کار بشه چون اثرات جانبی فوق العاده کنی داره و در آزمایشات هیچ گونه مرگ و میری دیده نشده.در ضمن بسیار گران‌قیمت هست و می‌تونه منبع درآمد خوبی برای ایران باشه.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    4 0
    خیلی ناراحت هستید فرمولاسیون این دارو ارائه کنید هر دولتی برای خود آن را تکثیر کند.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 1
    رمدسیویر در اصل داروی ایدز هست
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    3 7
    خارج از کشور نشان داده شده رمدسیویر تاثیری در درمان کرونا ندارد. این مصاحبه ها بازارگرمی برای مافیای داروست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس