واکنش مقتدی صدر و عصائب اهل الحق به حادثه روز سه شنبه در کربلا

حادثه روز سه شنبه کربلا بین شماری از افراد و نیروهای امنیتی با واکنش رهبر جریان صدر عراق و جنبش عصائب اهل الحق مواجه شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، رهبر جریان صدر عراق به حادثه روز سه شنبه در کربلا واکنش نشان داد.

«مقتدی صدر» در بیانیه خود آورده است: گروهی از نفوذی‌ها در صف تظاهرات کنندگان انقلاب اکتبر حضور دارند که با افکار منحرف و تمایلات داعشی و بعثی، و با همراهی برخی از خرابکاران در صدد سوء استفاده از مناسبت‌های مذهبی این روزهای کربلا هستند و قصد دارند آن را به سمت تحقق منافع شوم خود سوق دهند که با مفاهیم دینی و ملی در تضاد است.

این بیانیه می افزاید: نیروهای امنیتی باید از مقدسات ما در برابر فتنه این خرابکاران که با حمایت‌های مشکوک خارجی همراه است، دفاع کنند. سایر انقلابی‌ها نیز باید از این افراد اعلام برائت کنند.

صدر در ادامه گفته است که اگر دو توصیه فوق الذکر عملی نشود، او به شیوه خودش عمل خواهد کرد.

رهبر جریان صدر در عین حال از همه محبان اهل بیت (ع) خواست تا با صبوری در انتظار دستورات نهادهای مربوط و آشکار شدن موضوع باشند.

رهبر جریان صدر در پایان گفته که اگر انقلابی‌های اکتبر به صورت رسمی از این اقدامات خرابکارانه اعلام برائت نکنند شاید دیگر نتوانند به تظاهرات بپردازند و در مقابل این مردم عراق باشند که از آنان اعلام برائت کنند.

در همین حال، جنبش عصائب اهل الحق هم با واکنش به این حادثه، اعلام کرد: اقدامات انحرافی از این چنینی، تهدیدی برای امنیت و ثبات کشور است و باید با آن مقابله شود.

این جنبش همچنین افزود: در کنار ملت و نیروهای امنیتی ایستاده‌ایم.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که عصر روز سه‌شنبه، در خلال برگزاری مراسم اربعین حسینی در میدان التربیة کربلا، گروهی از تظاهرات کنندگان از اهالی استان‌های مختلف به سمت باب القبلة حرکت کردند و قصد داشتند از طریق درهای خروجی وارد حرم مطهر امام حسین (ع) شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی دسته اول روبرو شدند.

این نیروها تظاهرات کنندگان را به سمت درهای ورودی راهنمایی کردند تا برای ورود به حرم ابتدا تفتیش بدنی آنان صورت بگیرد اما برخی از افراد نفوذی با پرتاب سنگ به سمت نیروهای محافظتی حرم دست به ایجاد تنش زدند.

از این رو نیروهای امنیتی طبق مسئولیت خود در مقابل آنان ایستادگی کردند و اجازه ایجاد آشوب را به آنان ندادند.

در عین حال آن دسته از زائران که قصد ورود از درهای ورودی را داشتند پس از تفتیش بدنی به داخل حرم راه یافتند.

در این بیانیه آمده است: به علاوه اقدامات قاطعانه ما شامل حال نفوذی‌هایی شد که قصد داشتند امنیت زائران را به خطر بیاندازند اما با درایت نیروهای امنیتی اوضاع به حالت طبیعی بازگشت و زائران توانستند در سایه اقدامات امنیتی مراسم مذهبی خود را همانند گذشته برگزار کنند.

هم اکنون اوضاع به طور کامل در اختیار نیروهای محافظتی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حب الحسین یجمعنا IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    4 0
    اینم اضافه کنید این گروه علیه ایران شعار میدادند و بدون هماهنگی قبلی خواستار برپایی موکب در محوطه حرم بودند که با نیروهای نظامی درگیر شدند. اگر به طور صحیح اطلاع رسانی کنید مردم نمیرن تو ماهواره و صفحات سلبریتی ها دنبال خبر بگردن
  • محمودسلمانی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    هنوز هماره همیشه و باز از دیر باز ... مظلوم حسین
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    خوب حرم امام حسین جای دعوا بر سر حقوق مزایا و بازنشستگی و بیکاری است تو را خدا کسی نیست به این توهین کنندگان جوابی بدهد باید مردم و نمایندگان مجلس به توهین کنندگان حرم هشدار بدهند و قانون وضع کنند در این سه شهر حق اعتراض در مکان های مشخص باید صورت گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس