کد خبر 1125756
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت:طی یک ماه آینده بازار سرمایه با نوسان همراه است و شاخص کل تا یک تا کانال میلیون و ۸۰۰ هزار واحد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه طی روزهای آینده اظهار کرد: از لحاظ تکنیکال، شاخص کل در محدوده حمایت قرار دارد، یعنی تحت هر شرایطی شاخص کل به زیر یک میلیون و پانصد هزار واحد نمی رود.مثبت شدن شاخص بورس در جریان معاملات امروز، نتیجه تصمیمات چند هفته اخیر شورا عالی بورس است.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار در بازار بورس

وی افزود: بسیاری از سهامداران تازه وارد توقع داشتند که بازار در بازه زمانی کوتاه مدت نسبت به تصمیمات اخیر شورای عالی بورس واکنش نشان دهد در حالی که این گونه نیست.زمانی که بذر یک گیاه کاشته می شود، زمان زیادی نیاز دارد تا شروع به جوانه زدن کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:برای اینکه تاثیر حمایت‌های کارگزار ها، حقوقی ها و سبد گردانان از بازار سرمایه مشخص شود نیاز به زمان داریم،هفته گذشته شاهد حمایت همه جانبه از بورس بودیم اما به علت ترس سرمایه گذاران، شاخص کل با ریزش همراه بود.

عباسی تصریح کرد:برنامه ریزی‌های که بانک مرکزی به منظور کاهش نرخ ارز انجام داد، باعث شد که مردم سرمایه خود را به سمت بازار سرمایه بیاورند.

وی افزود:پیش بینی می شود، طی یک ماه آینده بازار سرمایه با نوسان همراه باشد و شاخص کل تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد افزایش پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر روی بورس ایران، گفت: نمی‌توان گفت که نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر زیادی بر روی بورس ایران می گذارد زیرا تفاوتی بین انتخاب شدن بایدن و ترامپ وجود ندارد. سال ۹۲ هم مردم تصور می کردند با امضا برجام بازار سرمایه رشد می‌کند اما نه تنها بازار رشد نکرد بلکه به مدت یک سال و نیم با رکود همراه بود.

عباسی اظهار کرد: افراد حقیقی مهم‌ترین عامل ریزش شاخص کل  بودند زیرا هیجانی عمل کردند،بورس یک بازار تخصصی است، سهام گذاران حقیقی نباید وقتی سهامشان یک درصد اُفت می‌کند یا بازار منفی می‌شود سریع در صف فروش قرار بگیرند بلکه بهتر است در این شرایط حقوقی‌ها را الگوی خود دهند.

وی افزود: زمانی که بازار منفی بود، حقوقی‌ها شروع به خرید کردند زیرا قاعده بازی بازار سرمایه را می دانند و سهام را در کف قیمت می‌خرند و در سقف قیمت می فروشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 2
    جک جدیده؟ : مثبت شدن شاخص بورس در جریان معاملات امروز، نتیجه تصمیمات چند هفته اخیر شورا عالی بورس است.؟؟؟ الکی به خودتون نگیرید. تاثیر کرونا گرفتن مردک ترامپه. انشاء الله با سقط شدنش بازار طلا و دلار با مغز بخوره زمین بلکه مردم بتونن یه لقمه نون خالی را ارزون تر بخرند.
  • محسن IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 0
    بازار به کف قیمتی رسیده بود دلار هم به شدت بالا رفته . همه چیز مناسب برای خرید مطمئن خصوصا برای حقوقی ها بود که شروع به خرید کنند. تا یک مدت بالا میره و حقوقی ها دوباره به قیمت حداکثری میفروشند و این موج سینوسی ادامه پیدا میکنه به ضرر مردم عادی و به نفع حقوقی ها و دولت
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    اگر بایدن بجای ترامپ انتخاب بشه،دردنیا طلا ودلار امریکا شدیدا کاهش پیدا میکنه وایندفعه مردم امریکا بیکار وضرر میکنند
  • مهسا ط IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    خداروشکر 3 روزه بازار سبزه ولی خیلی کم کم میره بالا خدامیدونه چقدر باید صبر کنیم تا پولامون برگردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس