سندرز: انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخاب میان ترامپ و دموکراسی است - کراپ‌شده

یک سناتور آمریکایی در واکنش به اولین مناظره انتخاباتی امسال، رئیس جمهور این کشور را نژادپرست، دچار دگرهراسی و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی اواخر روز سه‌شنبه به وقت محلی به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی امسال این کشور واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سندرز ۷۹ ساله در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم امشب مردم دیدند که در دوره دونالد ترامپ، خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور را داریم». 

بیشتر بخوانید:

مناظره بایدن-ترامپ آمریکا را کشوری رو به افول نمایش داد

این سناتور آمریکایی افزود: «کسی را داریم که نه تنها تمام وقت دروغ می‌گوید بلکه واقعاً به دانش اعتقادی ندارد. امشب این را دیدید. علی‌رغم حرف‌هایش درباره اینکه آمریکا چقدر عالی و فوق‌العاده در برابر این همه‌گیری جهانی عمل کرده است، حقیقت این است که ما بیشترین نرخ مرگ‌ومیر را با توجه به سرانه جمعیت در میان تمام کشورهای جهان داریم».

بیشتر بخوانید:

چرا بسیاری از ناظران بایدن را پیروز مناظره اول می‌دانند؟

سندرز در ادامه گفت: «گفتش لذتی برایم ندارد اما شما رئیس‌جمهوری دارید که در واقع یک نژادپرست است و در مدتی بسیار بسیار طولانی از مسئله نژاد برای ایجاد تفرقه بین آمریکایی‌ها استفاده کرده است».

وی افزود: «او نه تنها نژادپرست است بلکه دچار دگرهراسی است و خدا می‌داند چه حملات زشتی به جامعه لاتین‌تبار داشت

ترامپ در مناظره بامداد چهارشنبه از محکوم کردن خشونت گروه‌های نژادپرست سفیدپوست خوددار یکرد.

از اوایل خردادماه که «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا به مدت ۹ دقیقه گرفتار شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد، اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای ایالات متحده و حتی کشورهای دیگر گسترش یافته و این اعتراضات همچنان در برخی ایالات آمریکا همچنان ادامه دارد.

ترامپ از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور،  معترضان به خشونت پلیس را با القابی همچون اغتشاشگر خطاب قرار داده و سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفت و با اقتدار از نیروهای پلیس آمریکا حمایت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در سخنرانی با محور برنامه‌هایش جهت حمایت از سیاه‌پوستان گفت: «هدفی که سازمان‌دهندگان جنبش "جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد" اعلام کرده این است که بنیان خانواده، پلیس، زندان‌ها، امنیت مرزی، کاپیتالیسم و حق انتخاب رفتن به مدرسه را نابود کنند».

او در این مراسم که «سیاه‌پوستان حامی ترامپ» نام داشت بدون ارائه دلیلی مشخص مدعی شد اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا «جان سیاه‌پوستان زیادی را گرفته است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس