بورس نمایه

افراد حقیقی امروز هزار و ۵۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.ارزش کل معاملات خرد ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳ درصد یعنی حدود سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶ درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

تلاش برای بازگشت تعادل به بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «شبندر» و «وگردشح» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وسپهر»، «سمگا» و «تاپیکو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۳۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات با برتری ۳۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۴ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول حدود ۳۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم حدود هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بود.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    10 0
    عزیزم امان از بنفشها....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس