کد خبر 1124685
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
ماجرای گواهی‌ سپرده سکه طلا در بورس کالا چیست؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، گفت:عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: در روزهای اخیر با وجود نوسانات نزولی طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با نوسان صعودی همراه بوده و علت اصلی هم افزایش قیمت ارز است.

وی با تأکید براینکه دلار بالای 29 هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت ها را افزایش داده است، تصریح کرد: تقاضا برای خرید طلای آبشده و سکه بسیار زیاد شده است؛ تقاضای غیرمعقول در بازار ایجاد شده که نوسانات شدید قیمتی را نیز به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: افزایش تقاضای غیرمعقول در بازار موجب شده تا قیمت طلا بالای یک میلیون و 300 هزار تومان و هر سکه بالای 14 میلیون تومان تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

به گفته محمد ولی، سرمایه‌هایی که قبلاً در بازار بورس و ملک و ... بود راهی بازار طلای خام و سکه شده است؛ قبلاً افراد می توانستند با 300-400 میلیون تومان در بازار مسکن معاملاتی داشته باشند ولی الان دیگر نمی توان با این سرمایه ها خرید و فروش انجام داد و افراد راهی بازار سکه شده اند.

رئیس اتحادیه طلا از ورود خانم‌های خانه دار نیز به بازار طلای آبشده و سکه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تقاضای خرید سکه از سوی خانم های خانه دار نیز بالا رفته است؛ افزایش تقاضا موجب افزایش نوسان در بازار شده و همین موضوع دست و پا گیر صنعت طلا شده است.

وی تأکید کرد که عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است؛ هیچ داد و ستدی برای مصنوعات طلا انجام نمی شود.

وی البته تأکید کرد که حباب سکه امروز به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است و ادامه داد: هم اکنون در بازار سبزه میدان، قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 220 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 7 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

امروز در بازار جهانی قیمت هر اونس طلا 1886 دلار تعیین شده و در بازار داخلی نیز هر مثقال طلا با قیمت 5 میلیون و 654 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با قیمت یک میلیون و 305 هزار تومان فروخته می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 1
    فقط محور مقاومت....و مرگ بر دشمنش و ضدش....
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 1
      میخوای فتنه بندازی//کور خوندی ! همه میدونند روحانی چه گندی زد تو این هفت سال .
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 0
      در جواب کسی که گفته کور خوندی چقذه خری عزیزم افرین بر مقاومة در داخل و خارج در همه بینهایت ابعاد بینهایتش همین و بس.....هیس بازنده ها فریاد نمیزنند........
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 0
    همه اش حبابه و یه کمی سکه !!!!!!!!!! سلطان حباب ساز ایران
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    مجاس جهادی دست گذاشته رو سکه برید تا میتونید سکه بخرید قراره خیلی بکشه باا.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    ۷۵۰ هزار تومن خود سکه تمام بهار آزادیه و بقیش فقط حبابه. ۱۲ میلیون خورده ای فقط حبااااااااب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس