کد خبر 1124309
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
فکری: 90درصد نساجی تغییر کرد/ در استقلال منیت ها باید کنار برود/ اشتباهات اصلاح نشود ناکامی ها به دهه دوم هم می رسد

مربی اسبق استقلال گفت: اگر منیت‌ها کنار برود و به دنبال فرد شایسته باشند می‌توانند تصمیم خوب بگیرند، اما اگر بخواهند گزینه‌های خودشان را بیاورند و یا لابی کنند مطمئنا مشکلات بیشتر هم می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود فکری در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال نساجی و شروع تمرینات این تیم، عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با وضعیت این روزهای باشگاه استقلال صحبت‌های زیر را انجام داد:

 اوضاع و احوال تیمتان برای مسابقات لیگ بیستم چطور است؟

ما یکی دو هفته است که تمریناتمان را شروع کرده‌ایم و نفرات خوبی را به تیم اضافه کردیم. هر چند 90 درصد تیم ما تغییر کرده و با توجه به شرایط مالی که داشتیم، مجبور شدیم بازیکنان جدیدی را جذب کنیم. هفته گذشته نیز یک بازی تدارکاتی انجام دادیم و این هفته نیز یک دیدار دوستانه داریم که مطمئنا برای لیگ بیستم این بازی‌ها به ما کمک خواهد کرد.

 در روزهایی که موج سوم کرونا به راه افتاده، کسی از بازیکنان تیمتان به این ویروس مبتلا نشده؟

الحمدالله تا امروز مشکلی نداشتیم و تست کرونا نیز از بازیکنان گرفته می‌شود. هم باید فاصله‌ها را رعایت کنیم و هم یک جورهایی باید با این ویروس کنار بیاییم تا واکسن آن تولید شود، وگرنه اگر قرار باشد صد درصد بخواهیم رعایت کنیم باید همه چیز را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید:

سکوت ۱۰۰ هزار دلاری سعادتمند در شب افشاگری

 ظاهرا باشگاه شما برای تمدید قرارداد بازیکنان دچار مشکلاتی بوده و در این بین یکسری بازیکن جوان و باتجربه به تیمتان اضافه شده است.

بله، همانطور که اشاره کردم تقریبا همه بازیکنانمان را از دست دادیم و سعی کردیم یکسری بازیکن لیگ برتری با قیمت مناسب بگیریم و تعدادی هم سهمیه لیگ یکی جذب کردیم. طبیعتا 7 بازیکن لیگ برتری بیشتر نمی‌توانیم جذب کنیم و یکسری بازیکن زیر 23 سال هم به تیم ما اضافه شده و در مجموع سعی کردیم یک تیم جدید بسازیم. البته هماهنگی این نفرات و ساخت این تیم مقداری سخت است ولی ان‌شاءالله بتوانیم تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم.

 آیا مردم با این نوع تیم بستن شما همراه هستند یا خیر؟

مردم کمی نگرانی دارند، اما واقعیت این است تا زمانی که این درخت میوه ندهد، این نگرانی وجود خواهد داشت. ما نفرات خوبی را جذب کرده‌ایم و امیدوارم آنها جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان سابق باشند تا در آینده با تیم کاملی وارد مسابقات شویم.

 دیدگاه شما در مورد عملکرد تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

سه تیم استقلال، سپاهان و شهر خودرو از نظر من خودزنی کردند و خودشان نخواستند نتایج بهتری بگیرند. استقلال درگیر مسائل داخلی و انتخاباتش بوده و سپاهان و شهر خودرو نیز مربیان جدیدی را استخدام کرده‌اند که البته آنها تجربه سرمربیگری در این مسابقات را نداشتند. این را هم اشاره کنم من از تفکرات مدیران آن باشگاه‌ها بی اطلاع هستم اما فکر می‌کنم هر سه تیم می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

 منظور شما استفاده آنها از مربیان جوان است؟

استقلال را که عرض کردم؛ درگیر انتخابات مربی بوده، اما در مورد شهر خودرو و سپاهان مربیان آنها تجربه نداشتند. رحمتی و نویدکیا سرمایه‌های فوتبال ایران هستند و شاید در آینده آنها تبدیل به مربیان بزرگی شوند، اما همین که آنها تجربه حضور در این مسابقات را نداشتند، طبیعتا روی عملکرد تیم‌هایشان تأثیر داشت. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم آنها تا اینجای مسابقات عملکرد خوبی داشته‌اند ضمن آنکه این تیم از نفرات جدیدش استفاده کرد، اما اگر مقابل پاختاکور شکست هم بخورد این تیم تا اینجا خوب عمل کرده است. اگر پرسپولیس در مقابل پاختاکور ببازد مطمئنا نمایندگان ایران در مجموع عملکرد قابل قبولی نداشتند و چیز قابل توجهی از خود ارائه نکردند.

 شما زمانی طولانی کاپیتانی استقلال را برعهده داشتید و اگر دقت کنید در یک دهه اخیر این تیم موفقیت چندانی به دست نیاورده است، به جز یکی دو مورد که قهرمانی جام حذفی و لیگ به دست آمده‌ این تیم در اکثر دوره‌ها ناکام بوده است. دلیل این موضوع از نظر شما چیست؟

اگر قرار باشد در بحث کلان چه برای انتخاب مدیرعامل و چه سرمربی تصمیم‌گیری شود، باید حساسیت خاصی روی آن صورت بگیرد. این تصمیم‌گیری برای انتخاب مربی و مدیرعامل بسیار مؤثر است. اگر انتخاب خوب صورت بگیرد مطمئنا مشکلات به سمت حل شدن می‌رود و اگر نه مشکلات ادامه‌دار خواهد بود. متأسفانه الان استقلال سرمربی ندارد و اگر منیت‌ها کنار برود و به دنبال فرد شایسته باشند می‌توانند یک تصمیم خوب بگیرند، اما اگر برخی‌ها بخواهند گزینه‌های خودشان را بیاورند و یا لابی کنند مطمئنا فرد شایسته بیرون از گود می‌ماند و مشکلات بیشتر هم می‌شود. در آن صورت نه تنها یک دهه، بلکه شاید مشکلات همین طور ادامه‌دار به دهه‌های دیگر هم بکشد. برای شما یک مثال می‌زنم.

 بفرمایید!

یک مسؤول تدارکات با وجود آنکه سختی‌های زیادی می‌کشد و معمولا افراد زحمتکشی هستند، اگر در انتخابشان اشکالی صورت بگیرد، بازتاب و تأثیر گسترده‌ای در جامعه ندارد، اما اگر برای انتخاب یک مربی یا مدیرعامل که میلیون‌ها طرفدار دارد تصمیم به موقعی صورت نگیرد، میلیون‌ها نفر درگیر آن خواهند بود. یک تصمیم‌گیری یک ساعته برای وزیر یا مدیران بالای دست ارکان یک باشگاه و طرفدارانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. صادقانه بگویم؛ یک وزیر یا مدیر برای تصمیم‌گیری نیاز به این ندارد که هر روز کلنگ به زمین بزند، بلکه باید با استفاده از تجربه و تفکر تصمیمی اتخاذ کند که یک سال یک مجموعه از آن تصمیم ذی‌نفع باشد. مطمئنا اگر این اتفاقات رخ بدهد، تیم به آرامش می‌رسد، وگرنه مشکلات بیشتر و بیشتر خواهد شد. باز هم تأکید می‌کنم اگر مسائل  مشکلات خوب کارشناسی نشود، شاید این اتفاقات به دهه دوم نیز بکشد، هر چند اگر یک تیم به هر دلیلی نتیجه بگیرد مشکلاتش پنهان می‌ماند.

گفته می‌شود استقلال بیشتر در این سال‌ها درگیر بازیکن‌سالاری بوده و به طور مثال مدیرعامل باشگاه شب گذشته اعلام کرد برخی بازیکنان در کشور قطر قلیان می‌کشیدند، دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

من در شرایط آن مجموعه نیستم که خیلی ریز بخواهم در موردش صحبت کنم، اما اگر یک مربی توانایی بالایی داشته باشد، با بازیکنی که اشتباه دارد برخورد می‌کند یا راه و چاه را به او نشان می‌دهد. وقتی این اتفاق بیفتد، بازیکن به سمت و سویی می‌رود که دیگر اشتباه نکند، اما اگر راه و چاه به بازیکن نشان داده نشود آنها همان طور مسیر را اشتباه دنبال می‌کنند. باید فضای این کار برای بازیکن مهیا باشد و اگر این فضا برای آنها به وجود نیاید، مطمئنا فوتبالیست نه تنها متوجه اشتباه خود نمی‌شود بلکه دوباره آن مسیر را خواهد رفت. بدون شک رسانه‌ای کردن اشتباهات بازیکنان هم خودش نوعی اشتباه است. من معتقدم وقتی همه چیز خراب باشد، نمی‌شود انتظار کار خوب داشت. در واقع در این شرایط باید برای مقصر یک مقصر دیگر پیدا کرد که اینها دردی را دوا نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    استقلال در به در.............
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 0
    چقدر استقلال بدبخت رو دوست دارم
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 0
      از بدبختی دیگران شاد شدن از علایم بدبختی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس