اعداد علیه پرسپولیس؛ طلسمِ پاختاکورِ ۷۰ درصدی را بشکن

تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون برابر پاختاکور به برتری نرسیده و آمار پیروزی‌های نماینده ازبکستان مقابل تیم‌های ایرانی، ۷۰ درصد است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فردا(چهارشنبه) باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود و برای صعود به نیمه‌نهایی تلاش کند.

سرخپوشان تهرانی به مصاف تیمی می‌روند که در این فصل از مسابقات در سه تقابل با ۲ تیم ایرانی به سه برد رسیده و ۲ تیم را به صورت مستقیم و غیرمستقیم حذف کرده است. مردانِ شوتا آرولادزه ابتدا در دور گروه و در ۲ بازی رفت و برگشت با نتایج سه بر صفر و یک بر صفر از سد شهرخودرو گذشتند و سپس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک بر استقلال فائق آمدند و به این مرحله رسیدند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس - پاختاکور بازهم به داور جنجالی رسید

البته که درخشش شیرهای تاشکند در برابر تیم‌های ایرانی به این فصل برنمی‌گردد. آنها فصل قبل همین پرسپولیس را در مرحله گروهی با یک برد و یک تساوی در گروه به رتبه آخر رساندند و با توجه به اینکه خودشان هم صعود نکردند اما اجازه صعود به پرسپولیس را ندادند. نماینده ازبکستان در پنج بازی اخیر با نمایندگان ایران چهار برد و یک تساوی داشته و آخرین شکستش در سال ۲۰۱۶ در برابر تراکتور تبریز بوده است.

در مجموع هم پاختاکور یک تیم قدرتمند در برابر تیم‌های ایرانی بوده است. این تیم تا پیش از دیدار برابر پرسپولیس در مرحله یک چهارم در ۲۰ تقابل با تیم‌های پرسپولیس(۳)، ذوب‌آهن(۲)، فولاد(۲)، صبا(۲)، سپاهان(۲)، استقلال(۳)، نفت(۲)، تراکتور(۲)و شهرخودرو(۲) به ۱۴ برد، ۲ تساوی و تنها چهار باخت رسیده‌اند. ۷۰ درصد پیروزی برای این تیم در برابر نمایندگان ایرانی به ثبت رسیده و تنها ۲۰ درصد شکست به ارمغان آمده است.

پاختاکور و پرسپولیس برای چهارمین بار به مصاف هم می‌روند. در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ این تیم ازبکستانی بود که با یک گل از سد پرسپولیس در دور گروهی گذشت و در نهایت به مرحله نیمه‌نهایی رسید. این ۲ تیم در فصل ۲۰۱۹ هم به یک تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و در بازی برگشت در ازبکستان تیم میزبان با یک گل برنده شد. به عبارتی پرسپولیس در سه تقابل پیشین برابر پاختاکور به بردی نرسیده و ۲ بار شکست نخورده است. پس حالا وقت طلسم‌شکنی برای نماینده فوتبال کشورمان است؛ حتی اگر اعداد علیه او باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جمال IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    داور اردنی برو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس