عکس/ ششمین اجلاس همکاری های راهبردی ایران و ترکیه - کراپ‌شده

وزیر بهداشت علت تأخیر در تهیه و توزیع واکسن آنفلوآنزا را عدم تأمین بموقع ارز اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد کرونا استان گلستان در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش مدیران این استان برای کنترل شیوع این بیماری اظهارداشت:  گلستان را یکی از پیشتازان مدیریت بیماری کرونا می‌شناسیم و در صورت ادامه این روند یکی از موفق‌ترین استان‌ها خواهد بود.

وی درباره خرید تجهیزات پزشکی از تولیدکنندگان داخلی گفت: خریدار عمده تجهیزات خود ما هستیم، در رابطه با سودآوری و آنچه به عنوان قیمت تمام شده تجهیزات اعلام می‌شود ملاک ما قیمت ارزی است که به این شرکت‌ها داده شده است، تلاش می‌کنیم از ارز نیمایی یا ارزهای دیگر به این شرکت‌ها کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

هشدار معاون وزیر بهداشت درباره تعطیلی اماکن غیربهداشتی

وزیر بهداشت درباره واکسن آنفلوآنزا و تأخیر در خرید و توزیع آن گفت: اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به دست ما رسید و زنان باردار، گروه‌های پرخطر و پرسنل بهداشت و درمان در این مرحله واکسن را دریافت می‌کنند. عدم تأمین بموقع ارز و همچنین مشکلاتی که برای خرید واکسن و دارو وجود دارد سبب شد با تأخیر این واکسن را دریافت کنیم.

وی افزود: در این مرحله یک میلیون و 500 هزار نفر واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند و در مرحله بعدی، واکسن برای دیگر گروه‌های پرخطر تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: تولید واکسن آنفلوآنزا در دنیا سال گذشته 400 میلیون دُز بود و امسال به 700 میلیون رسیده است، این یعنی تولید این واکسن کمتر از 10 درصد جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، اما ما برای 20 درصد جمعیت کشور واکسن خریداری کردیم.

نمکی درباره تحقیقات بر روی واکسن کرونا گفت: واکسن کرونا مراحل اولیه را طی می‌کند و امیدواریم جواب مثبت بگیریم. از طریق سازوکار کواکس واکسن کرونا را پیش خرید کردیم و در این زمینه از دنیا عقب نیستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    ما اصلا واکسن انفلونزا نمی‌زنیم الکی بازار گرمی کردید همه پاشنه برن بخرند جیب شما پر بشه بفرمایید پیش خرید را برای مردم هست یا مقامات منظور مثل قرص کرونا نباشه که اوردند اما به مردم نرسید ایران یک میلیون کشته کرونا را خواهد داشت
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    امیدوارم برای مردم هم خریده باشید
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    وزیر راست می گوید ما پیشتاز کشتار کرونا در دنیا هستیم. بجا تحقیق روی واکسن کرونا . اگر اقدام به ساخت واکسن انفلونزا می کردید. امروز شاید مشکل نداشتیم.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    یا فارس الحجاز یا ابا صالح المهدی ادرکنا افلا تعیننا حتّی نعلم انّ لنا اماما یرانا و یغیثنا. یاصاحب الزمان ما را دریاب. آیا به فریاد ما نمی رسی، تا بدانیم امامی داریم که ما را همیشه مدّنظر دارد و به فریاد ما می رسد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس