کد خبر 1124075
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
درس های بزرگ پرسپولیس به قطری ها و مدعیان

فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا درس های بزرگی داد که یکی از مهم ترین های آنها را پرسپولیس به قطری ها داد.

به گزارش مشرق، لیگ قهرمانان آسیا سرانجام بعد از کش و قوس های زیاد برگزار شد.

بعد از برگزاری هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا این رقابت ها به خاطر ویروس کرونا تعطیل شد. سرانجام AFC مثل یوفا تصمیم گرفت که ادامه این رقابت ها را بدون حضور تماشاگر و به میزبانی یک کشور برگزار کند.

لیگ قهرمانان آسیا یک تفاوت بزرگ با لیگ قهرمانان اروپا داشت و آن اینکه در آسیا قطر  که دو تیم مدعی و پرستاره داشت به عنوان میزبان بازی های انتخاب شد این درحالی است که در اروپا عدالت رعایت شد و کشوری به عنوان میزبان انتخاب شد که هیچ نماینده ای نداشت.

شاید AFC فکر می کرد که مثل جام ملت های آسیا این بار هم جام قهرمانی به قطر خواهد رسید. الدحیل و السد دو تیم پرستاره ای بودند که همه فاکتورهای لازم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را داشتند اما فوتبال بار دیگر روی زیبا و خاص خود را نشان داد و  هر دو تیم پرستاره و مدعی قطری از دور رقابت ها کنار رفتند.

حتی حذف الهلال مدعی کسب عنوان قهرمانی و شانس نخست قهرمانی در فصل جاری  هم به قطری ها کمک نکرد و در نهایت هم الدحیل حذف شد و هم السد.

روزنامه الوطن در گزارشی به مهم ترین درس های که لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری به ما داد پرداخت؛ درس های که بعضی از آنها را پرسپولیس یحیی گل محمدی داد.

در این گزارش درس هایی که روزنامه الوطن به آنها پرداخت می آوریم:

-برخورد ویژه ای با مدعی عنوان قهرمانی نشد

الهلال عربستان فصل قبل توانست جام قهرمانی را در  لیگ قهرمانان آسیا بالای سر برد اما این باعث نشد تا نگاه ویژه ای به این تیم عربستانی شود. الهلال نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و AFC این تیم را به خاطر نقض قانون مسابقات کنار گذاشت. طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تیم حداقل باید ۱۳ بازیکن را در فهرست خود برای یک دیدار قرار دهد و الهلال برای رویارویی با الشباب تنها ۱۱ بازیکن در فهرست خود داشت و به همین خاطر هم نه تنها بازنده این بازی شد بلکه از دور رقابت ها هم کنار گذاشته شد تا یک شوک بزرگ به این تیم وارد شود.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث اعتراض باشگاه عربستانی شد چرا که آنها انتظار داشتند که رفتار ویژه ای با آنها به خاطر قهرمانی در دور قبل شود اما قانون اجازه رفتار خاص و ویژه را حتی با وجود قهرمانی یک تیم نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

عملکرد فوق العاده خریدهای جدید پرسپولیس/ لک و عیسی سرتاپای تیم یحیی را بیمه کردند! +عکس

-داشتن ستاره ها کافی نیست

یکی دیگر از درس های بزرگی که فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به ما داد این بود که برای قهرمانی و درخشش تنها داشتن ستاره های بزرگ کافی نیست.السد و الدحیل گویاترین نمونه در این زمینه هستند به ویژه السد که با وجود داشتن کاسورلا شکست دراماتیکی را برابر پرسپولیس تجربه کرد و از دور رقابت  ها حذف شد. السد بازیکنانی را در اختیار داشت که قهرمانی در آسیا را تجربه کرد و البته بازیکنان خارجی باکیفیت هم اما در نهایت برابر پرسپولیس تن به شکست داد.

-اینکه نامزد اصلی قهرمانی باشی نشانه این نیست که شمار بهترین هستید

قبل از ازسرگیری مجدد لیگ قهرمانان آسیا در دوحه از چند تیم به  عنوان نامزدهای اصلی قهرمانی و صعود به نیمه نهایی یاد شد مثل الدحیل و السد و الهلال اما همه این تیم ها حذف شدند. یا اینکه تیمی مثل الشارجه به شکست التعاون و الدحیل شگفتی ساز شد اما در نهایت برابر پرسپولیس شکست سنگینی را تجربه کرد و حذف شد.

-بازیکن بزرگ حتما مربی بزرگی نمی شود

ژاوی بعد از شکست السد برابر پرسپولیس مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و هواداران السد به او حمله کردند. کارشناسان ژاوی را از دلایل اصلی شکست السد برابر پرسپولیس می دانند. در این دیدار پرسپولیس از نظر تاکتیکی برتر از السد بود و همین باعث شد تا انتقادهای زیادی از ژاوی شود. ژاوی نام تائه هی را با وجود آنکه اصلا آماده نبود در زمین نگه داشت و حتی باوجود آنکه تیمش بد بازی می کرد تعویض ها را به تاخیر انداخت و انگار منتظر بود که بازی به ۱۲۰ دقیقه کشیده شود. ژاوی در یک بازی تاکتیکی بازنده شد اینکه درحالی است که عادت کرده بودیم او را به عنوان بازیکن پیروز همیشگی بازی های تاکتیکی بدانیم و به همین خاطر می توان گفت که بازیکن بزرگ بودن دلیلی نمی شود که شما مربی بزرگی شوید.

-در دیدارهای بزرگ جنگندگی سرنوشت ساز می شود

این درس را هم پرسپولیس داد و روزنامه قطری انگار بیشتر درس ها را از حذف السد در دیدار برابر پرسپولیس الهام گرفته است.

الوطن در پایان نوشت: تنها یک مربی مسئول ناکامی یک تیم در رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیست بلکه بازیکنان هم سهم بسزایی دارند و این در السد و الدحیل رخ داد. ابتدا این اتفاق با الدحیل افتاد. درحالیکه تیم تنها به یک تساوی برابر التعاون نیاز داشت تن به شکست داد تا شوک بزرگ نخست وارد شود. نداشتن روحیه و جنگندگی لازم در بازیکنان الدحیل دلیل اصلی حذف آنها بود. این درباره السد هم صدق می کند. بازیکنان این تیم هم برابر پرسپولیس جنگندگی و روحیه لازم را برای بردن را نداشتند. آنچه که السد نداشت در پرسپولیس کاملا وجود داشت و همین باعث شد تا تیم برنده بازی شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    24 1
    یه تیم میشه پرسپولیس که بازیکناش بعد بازی از حال میرن یه تیمم میشه اون تیمی که ۴ صبح دو سیب میزنن و به هوادار فحش میدن یه تیم کاپیتانش فقط توییت بازه اون یکی ۹۰ دیقه رو نیمکت میشینه صداش در نمیاد یه تیم بعد بازی دلار میده یه تیم از سرنوشت پاداش اسیایش خبری نیست یه تیم برا هوادار رباط صلیبی میده یه تیم هوادار کتک میزنه یه تیم با رقباش تو یه هتل بود یه تیم هتل اختصاصی داشت یه تیم مربی همیشه اخراجش بخاطر دو ماه پول ندادن رفت یه تیم مربی موفقش بخاطر ۱۱ ماه ولی بازم مهم اینه سلطانی فر پاشد دقیقه ۹۰ جلو السد سر زد
    • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      16 0
      و اضافه کن ک یک تیم بنا به اعتراف مدیر عامل ش، بازیکن ش با خودش قلیان به دوحه می برد. و بعد میگه وزیر پرسپولیسی
    • رضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      8 1
      دقیقا اقا علی حق با شماست
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 0
      باختيد و حذف شديد دليلش هرچي بود چرا انقدر دستو پا ميزنيد چرا ديگرانو سرزنش ميکنيد ؟ اصلا پرسپليس وزير پشتشه بازيکناش بدن هرچي که شما ميگيد شما چرا ميبازيد ياد پرسپليس ميافتيتد وقتي ستا ميزديد هيچ خبري از اين حرفا نبود دنبال مقصر نگرديد مشکل از داخله تيمه مديريتي باشگاه استقلاله
  • علـی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    17 2
    بعنوان یک استقلالی دست تک‌تک بازیکنان پرسپولیس رو میبوسم و عاجزانه ازشون خواهش میکنم با غیرت ایرانی، هم روی سرمربی یاوه‌گوی پاختاکور رو کم کنند و هم ان‌شاالله در فینال تیم عربستانی رو ببرن و پرچم ایران‌رو به اهتزاز دربیارن. دم هم‌شون گرم
    • احمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 1
      یاشااااا ایرانی
    • احمد ع IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 0
      به نازم ب غیرت ایرانیت. در مقابل غیر ایرانی ما واحدیم .چ ابی و چه قرمز
  • محمد مهدی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 0
    من درسته طرفدار پرسپولیسم ولی طرفدار هر تیمی بودن به داخل کشور ربط داره وقتی مسابقات قاره ای مثل لبگ قهرمانان اسیا وجود داره تو اون مسابقات من طرفدار همه نماینده های ایرانم حتی استقلال. امیدووارم پرسپولیس پاختاکور و هر تیم دیگه ای که جلوش هست رو ببره و انتقام نماینده های عزیز ایرانی مون رو ازشون بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس