پیشنهاد افزایش 25 درصد حقوق کارمندان در سال 1400/ عیدی 1.5 میلیون تومان

ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود نشان می‌دهد افزایش حقوق کارکنان و همچنین مشمولان قانون کار شاغل در دولت ۲۵ درصد تعیین شده است.

همچنین پاداش آخر سال کارمندان دولت برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱.۵ میلیون تومان برآورد شده که پس از تایید هیات دولت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش فروش نفت در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

دربخش بودجه هزینه‌ای، این ضوابط آمده است:‌

۱- استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاههای اجرایی صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه پیش بینی می شود. اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین بار مالی قبل از صدور مجوز استخدامی ضروری است. 

۲ - دستگاههای اجرایی:

الف - افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور متوسط بیست و پنج ۲۵ درصد لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار ۲۵ درصد تعیین می گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

ب - سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال ۱۴۰۰ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۳۹۹ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۳۹۹) پیش بینی نمایند.

ج - مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ( ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال پیش بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    18 0
    بنفش همه چیزو 200 درصد گرون کرده حقوق ها رو 25 درصد ای به تو
    • ناصر IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      عیدی یک و نیم میلیونی خیلی باحاله! نصف اجاره خونه ما هم نمیشه!!! اگه تورم رو 100تا 200درصد در پایینترین حالت ممکن هم قرار بدیم افزایش 25درصد هم جالبه!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    12 1
    کاری کردند ایرانیها یا با گذشته ها ویا آینده های دور ونزیک زندگی کنند!اصلا کسی بفکز حال وزندگی کردن نیست
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    12 0
    با تورو 200 درصدی آره خوبه 25 درصد فقط 175 درصد مردم فقیر تر میشوند
  • بنده خدا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    11 0
    همه چیزوصدرصدگران می کنن انوقت حقوق بطورقطره چکان 25درصداین یعنی ظلم به کارگران که دردولت روحانی هست ونه هیچ جای دیگه
  • جبار IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    11 5
    واقعا جای بسی تاسف هست که فقط زور این دوستان فقط به کارمندان دولت می رسد .در حالیکه ابر تورم دارد استخوان ها وزندگی این بزرگواران (کارکنان دولت)را پور می کند هیات دولت با ۲۵درصد می خواهد جلوی این تورم لجام گسیخته را بگیرد!؟؟
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      9 3
      (زور دولت فقط به کارمندان میرسد) جمله خنده داری گفتی. تواین کشور قشری مظلوم تر از کارگران و رانندگان کامیون نیست.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 6
    ایا ملت فقط کارمندان هستند ؟؟؟؟؟
    • جبار IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      6 5
      من از طرف کارمندان دولت صحبت کردم واگر توجه بکنید متن اشاره به حقوق کارکنان دولت داره شما دوست گرانقدر می توانید مطلب و نقد خودرا بگذارید اما نه برای تمسخر وخنده البته که کارگران ورانندگان قشر زحمت کشی هستن‌ولی توی متن اشاره ای به این بزرگواران نشده
  • از الان تورم 800درصدی در راهه IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    7 0
    شما رو به خدا افزایش یک یا 25درصدی رو اعلام نکنید که تمام تولیدی ها. فروشگاه ها. مسافر برها .هتل ها و. ... چند برابر قیمت ها رو افزایش میدن جمعش تورم 800درصدی است
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    7 3
    خاک بر سرتون حقوق ها الان باید ماهی 50 میلیون باشه با این تورم که دولت درست کرد
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 2
      دوست بزرگوار. بروید از اساتید جوان دانشگاه آزادبپرسید که چطور با سختی زندگی میکنند. به قدیمیها کار ندارم که خانه و زندگیشان و بارشان را بستند ولی گویی همه اقشار هم درد شده ایم. من از واحد های تهران خبر ندارم. و از سوی خود حرف میزنم. میدانم که حداقل دستمزد یک استادیار 6000 دلار است الی 10000 بسته به رشته و رتبه دانشگاه در خارج این مبلغ را در 27000 تومن ضرب کن ببین چقدر مساوی هستیم!!!!! درحالیکه گوشت، خوراک و ارزاق و مسکن ما به دلار هست. شما ببین کدام نکته را رعایت کردند که به تورم و مشکلات من و شما توجه داشته باشند.
    • کیانوش IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      4 2
      جناب ۰۳:۱۰ مگه کارگر به دلار حقوق میگیره که شما حقوق خودت رو به دلار حساب میکنی؟ دوستانی دارم که با مدرک لیسانس و 30 سال سن هنوز به دنبال کار هستن و حتی کارگری پیدا نمیکنن (به هیچ وجه بی کار و الاف نمیخان باشن ولی متاسفانه هستن) حالا شما که کارمند هستی و روز به روز افزایش 25 درصدی حقوق میگیری. پس بندگان خدای کارگر و بیکار چه کار کنند ؟ 45 تومان یارانه بگیرند و زندگی کنند ؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    9 1
    قیمتها رو به قبل از برجام برگردونید اصلا حقوق ها رو ۲۵ درصد کاهش بدین.
    • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      4 6
      دوست عزیز شما هم در امتحان ورودی شرکت کنید و نمره قبولی را بیاورید و به مدت 2 سال زندگیتو زیر و رو کنن و گزینش قبول شو و کارمند شو ما که بخیل نیستیم لازم به ذکر است دولت پول مفت که به کارمند نمی دهد مگر کارمند می گوید چرا یک متخصص قلب حقوقش بالاست چون استعداد داشته و حقش است در ضمن در ازای کار به کارمند پول میدهد اگر کارایی کارمند هم بالا نیست دلیلش ناکارا بودن سیستم است نه کارمند جای خجالت دارد که ما طی این سه سال پانصد درصد تورم داشته ایم در صورتی که سال 96 حقوق کارمند 7 درصد و سال 98 ، 17 در صد و سال 99، 15 درصد شما که کارمند دولت را تحقیر می کنید کارمند همان پرستار است در زمان کرونا ویا رزمنده زمان جنگ ویا اتش نشان و خیلی شغلهای دیگر که به موقع جانفشانی می کنند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 2
    نهایت تدبیر و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری؟!!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 3
    خجالت داره خداییش کارد به استخوان رسیده تحمل دیگه سخته گلابی برجام به تهش رسیده دیگه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 3
    نمیخوایم حقوق مون زیاد بشه. چون هم بازار هم دولت تشنه تر میشن. قیمت هارو بالا میبرن چون حقوق ها افزایش داشته.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      4 0
      خواهشا این جمله ابلهانه رو دیگه جایی نگو و ننویس. حقوق کارگر و کارمند یک بار در سال فقط به میزان 25 درصد و بعضا کمتر اضافه میشه، یک بار شده از خودت بپرسی اگر افزایش حقوق کارمند و کارگر عامل تورم هست پس چرا هر روز و هر ساعت از اول تا آخر سال قیمت همه چیز بالا میره اونم نه اندازه 25 درصد بلکه بیشتر از 250 درصد؟؟؟ هر وقت دیدی یک هفته یا یک روز قیمت ها افزایش نداشت اونوقت میتونی از دولت درخواست عدم افزایش حقوق یا حتی کاهش حقوق داشته باشی!!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 3
    ظرف یک شب میشه مشکلات گرانی را حل کرد-کافیه نیروهای انقلابی،سپاه وبسیج شبانه،فراگیر بریزند خانه های تمام(مفسدان،جنایتکاران،خرابکارها،خودی وغیر خودی،امتیازیها،نجومی بگیرها،کارکنان ومسئولین بانکها،سرمایه داران داخلی وخارجی مقیم داخل،قاچاقچیها،مافیا،دولتی،خصولتی...که کمترازیک میلیون نفرنیستندهموشون در بازرسی ودیوان و....)همشونو دستگیر وتمام اموال وداراییهاشونو ضبط کنیدوتحویل مردم وبیت المال  بدهند-فردا میبینید همه دلالیها قطع میشه وهمه چیز ارزان میشه،چون دیگه نمیتوانندشیادی وفساد وگرانی به بار بیآورند-نمیشه مردم مقاومت کنند وبیکار،گرسنه وبی پول باشندولی کارکنان مسئولین وخودیها وسرمایه داروامتیازیهای (بانکها،دولت،خصولتی،خصوصی وابسته) بی دغدغه باشندوخرابکاری وگرانی بوجود بیاورند
    • سید IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      4 1
      سلام داداش ببخشید همون 24میلیونی که بهش رای دادن برن این کارو کنند نه اینها
  • رحیمی از صدا و سیما IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    30 2
    متاسفانه یا خوشبختانه قسمت ما کارمندی در صدا و سیما شد. همون ارگانی که داخلی هامون بهش میگن گدا و سیما و ملت بهش میگن رسانه ی میلی و خلاصه هرکی از هرجا می رسه می زنه تو سرمون. اما جدای از اینها وضعیت حقوق کارمندان صدا و سیماست که حتی اگر فیش حقوقی ما را هم ببینید باور نمی کنید و حتی اگر پرینت حساب بانکی مان را که حقوق به آن واریز می شود را ببینید باور نمی کنید. مایی که برف بیاد و نیاد سرکاریم. زلزله بیاد و نیاد سرکاریم. تاسوعا و عاشورا و تعطیلات عید و سیزده بدر و خلاصه تمامی ایام تعطیل و غیر تعطیل و عزا و عروسی سرکاریم. فحش خورمون هم ملسه و هرکی هرجور دوست داره فحش مون میده. تازه کارمون ساعت مشخص هم نداره. برنامه ی زنده ی سحر سرکاریم. برنامه ی دم افطار سرکاریم. اول صبح آخر شب و خلاصه 24 ساعته سرکاریم. اما ته همه ی این مصائب و سختی ها تبعیضی است که بین ما و دیگر ارگان های نظام است. به عنوان مثال یه وزارتخانه ای آبان پارسال افزایش حقوق 60 درصدی داشت. اسفند هم 50 درصد و عید هم 13 درصد. اما صدا و سیما از پارسال عید تا همین الان یه 17 درصد فقط افزایش داشت. اصحاب اون وزارتخانه در حوادث آبان پارسال و کرونای امسال رفتن خونه هاشون اما ما صدا و سیمایی ها اتفاقا هم در حوادث آبان پارسال و هم کرونای امسال کارمون دو برابر شد که هیچ به طور مستقیم در معرض کرونا بودیم در بیمارستان ها و مراکز درمانی بخاطر نوع کارمون . من نمی دونم اما شما که می دونید آیا خدایی هست؟؟؟ روز قیامتی هست؟؟؟ وجدانی هست؟؟؟ عدل علی هست؟؟؟ انسانیت هست؟؟؟ ما داخل آدم هستیم؟؟؟ زن و بچه ی ما شکم برای خوردن دارند؟؟؟ من نمی دونم... هیچی نمی دونم... شما که می دونید از بالادستی ها بپرسید. از روحانی از علی عسگری از مجلس از سازمان برنامه و بودجه از رهبری از هرجایی که فکر می کنید جواب این سوالات را می دونن بپرسید.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    مگه تورم 25 درصده . الان تورم 50 درصد شده در برخی موراد 300 درصد
  • DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    پیشنهاد یواش اّکی افزایش ۲۵۰ درصدی حقوق کارمندان ارشد در سال ۱۴۰۰ .
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    خدایا به داد برس کارد به استخوان رسیده لحظه ای همه چی گرون‌میشه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    2 1
    اين دولت فقط برا قشر هنرمند با پارتي - فوتباليست ها و دكترا بقيه در يك سطحن اينقدر به كارمندان نپريد
  • محمد IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 2
    اره این چه توضیح میدهد 25 درصد بطور متوسط همه رو کلا یک اندازه اضافه کنید.
  • سیامک IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 1
    سلام حقوق خدمتگزاران زحمت کش بسیار نا چیز است چرا نیروهای پیمانی رسمی نمی شوند قانون کار پنج ساله اما میبینم بیست یا پانزده ماده ساله خبری از رسمی شدن نیست چرا نظارتی نیست وچرا بیست و پنج درصد با این گرانی و تورم
  • حسین IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    کمه!
  • جواد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    بیایید یه کم واقع بینانه تر به واقعیت های جامعه نگاه کنیم ، خداوکیلی خودتون خرید نمی کنید خودتون تو این جامعه نیستید ، خودتون با این حقوق میتونید چند روز زندگی کنید؟
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    افزایش ۲۵ درصدی به درد ما نمی خورد چون انهایی حقوق بالای ۷۰ یا۸۰ میلیون درصد راحساب کنیدجقدر میشه ولی حقوق باز نشسته ها یک تومان نمیشه کمی انصاف داشته باشین سقف حقوق برای همه یکسان اجرا کنید باتوجه به تورم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس