کد خبر 1123373
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
وام مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود شایان با اشاره به افزایش 60 درصدی سقف وام مسکن جوانان اظهار کرد: دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه شده توسط بانک در بلندمدت دارای شرایط خاص و استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه ای است.

وی با اشاره به اینکه دوره سپرده گذاری این نوع وام 5 تا 15 سال است، افزود: دوره بازپرداخت این وام 20 ساله و نرخ سود آن 9درصد است.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید قیمت مسکن، بانک مسکن سقف وام مسکن جوانان را افزایش داده است.بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با 60 درصد رشد، از 250 میلیون تومان به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از 210 میلیون به 330 میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری 184 میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به 290 میلیون تومان افزایش یافت.

برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور سپرده‌گذاری ماهانه در هر سال با مبالغی بیش از آنچه پیش‌تر تعیین شده بود صورت می‌گیرد. بر این اساس میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال 99 به ترتیب با مبالغ 65 هزار تومان آغازمی شود و در نهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ 247 هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می یابد.

سپرده گذارانی که می خواهند بین 5 سال تا 15 سال از زمان سپرده گذاری خود از سقف تسهیلات مسکن جوانان استفاده کنند می باید بیشتر از حداقل های تعیین شده واریز کنند .به طور مثال سپرده گذاری که بخواهد در پایان سال پنجم از سقف تسهیلات 210 میلیون تومان در شهر تهران بهره مند شود می باید در سال اول ماهانه مبلغ 610 هزار تومان واریز کند.

همچنین سقف تسهیلات مذکور در سه گروه شهری شامل تهران، شهرهای بزرگ و سایر نقاط شهری در پایان سال پنجم از 150، 110 و 84 میلیون تومان به ترتیب به 210، 150 و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند سپرده‌گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) آغاز کنند.

برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال - که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی‌های جدید تعیین شده در سال 99 به‌روز خواهد شد - کمتر نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 1
    وام مسکن یکم رو یک زیاد نکنیدها. باهاش میشه تو مناطق خوش آب و هوا تهران یک پنت هاس خرید. فقط خدا از شما نگذرد که خرید مسکن را رویا کردید.
  • امیر IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 1
    خونه گرانتر خواهد شد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    پارسال همین میدادید الان همه جوون ها خونه زندگی داشتن
  • محسن IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 0
    بعد اونوقت تورم میره بالا و قیمت خونه چند برابر میشه این وام دیگه فایده ایی نداره
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    8 0
    چه فایده، همین الآن اگه واسه این وام اقدام کنیم زمان گرفتنش خونه مورد نظر 800 میلیون رفته رو قیمتش
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 0
    این دولت بی شرف بلایی سر مردم اورده وخودشو به نفهمی زده با 400 میشه خونه خرید. نامردا خونه ای 300میلیون بود الان 300میلیون باید رهن کنی
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 0
      فدات!!!!! این دولت !!! قراره ۴۰۰ رو بعده ۱۵سال بده نه الآن!!!!!! یعنی سال ۱۴۱۴ !!!!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 0
    سال ۸۶ حساب وا کردم به امید ۵۰ میلیون وام بعد از ۱۵ سال؛ هنوز یکسال مونده ۱۵سال بشه!!!!! اگه ۵۰ بدن، نیم متر قبر میشه باش خرید؟!!!!
  • پسر IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 0
    بچه ها فقط بخندین که از هزارتا فحش هم بدتره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    باید ۱-باید قانونی وضع شود که هر خانواده فقط حق در اختیار داشتن یک خانه را داشته باشد و زمین برای تولید کننده مسکن باشد تا قیمت زمین سر به فلک نکشد. ۲-باید بازار غیرشفاف ارز از بازار کف خیابانی تبدیل به یک بازار با بستری شفاف شود تا تقاضای کاذب ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی کنترل شود. ۳-باید قانونی وضع شود که دولت نتواند از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی را افزایش دهد و سبب تحمیل تورم مضاعف به آحاد جامعه و علی الخصوص مستضعفین شود. ۴-باید سیستم بانکی ربوی که دائم در حال خلق پول است و علمای مسلمان و مسیحی نیز خلق پول را حرام اعلام کرده اند اصلاح شود و از خالق پول تبدیل به واسطه وجوه شود تا از ایجاد هر چه بیشتر تورم و شکاف طبقاتی جلوگیری شود. ۵- باید کلیه قوانین و سیاست گذاری ها در جهت تشویق فعالیت های اقتصادی مولد و تنبیه فعالیت های اقتصادی غیر مولد باشد نه مانند وضعیت فعلی که بالعکس هست. (مالیات را از تولیدکننده میگیرند ، تامین اجتماعی از خرید تولیدکننده نیز حق بیمه میگیرد ، مواد اولیه تولید صادر میشود و مواد اولیه وارداتی نیز مدیریت نمیشود و باکمبود مواجه میشود و مواد اولیه نیز در جهت دلالی ، احتکار و سوداگری است و....)
  • 313 IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 0
    فکنم همرو با هم خر فرض کردن بلا نسبت شما
  • Vahid IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ما وام 25نمیتونیم بگیریم حالا وام400 به چه درد مردم میخوره اونم وقتیکه ضامن کثر از حقوق میخوان،؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    مردم توان خرید ندارن و شما هی وام بالا ببر کی میتونه قسط این مبلغ را بده به جز نور چشمیهای خودتون این وامها را سوبسید بدید و قیمتها را پایین بیاورید بهتره
  • ناصر IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خوب اسکول مون کردید،تشکر تشکر
  • علی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خدایا کاش میدونستیم کیه که همچین شرایطی به مغزش میرسه یکی نیست بگه لامصب چطور همچین چیزایی به سرت میرسه هنگ نکنی
  • سامان IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    اینا میخوان بانک مسکن ورشکسته را از ورشکستگی نجات بدن وگرنه این دولت فقط دست بگیر داره یک کیلو‌ سیب زمینی مفتی به مردم نمیده دلتون خوشه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس