فاصله زیاد حدادی با رقبای المپیکی/ هزینه‌ها به مدال ختم می‌شود؟

هزینه‌های احسان حدادی برای المپیک باید با شرایط او همخوانی داشته باشد، چرا که این پرتابگر با کسب مدال و رکوردهای رقبایش فاصله زیادی دارد.

به گزارش مشرق، داستان خار پاشنه احسان حدادی سرانجام به آلمان رسید تا این پرتابگر دیسک به آنچه که خواسته‌اش یعنی جراحی در این کشور اروپایی بود، برسد.

در حالی که کمیته ملی المپیک مخالف این اعزام بود و عنوان شده بود که عمل جراحی خار پاشنه در ایران هم انجام می‌شود، اما مقاومت‌ها بی فایده بود و فدارسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون دوومیدانی هزینه‌های اعزام و جراحی و اقامت او در آلمان را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید:

۸۰۰۰ یورو؛ هزینه جراحی «خارپاشنه» حدادی

* حدادی برای کسب مدال می‌تواند  تضمین دهد؟

احسان حدادی در صحبت های خود گفته بود، در صورتی که پزشکان در ایران تضمین دهند که بعد از عمل می‌تواند ورزش کند، این کار را اینجا انجام می‌دهد، اما آیا خود او تضمینی برای کسب مدال در مسابقات المپیک یا حداقل رسیدن به فینال را می‌دهد؟

آیا او تضمین می‌دهد که این هزینه هایی که برایش می‌رسد را به موفقیت تبدیل کند؟ قطعا خود او هم با رقیبانی که در حال حاضر دارد، نمی‌تواند تضمین بدهد.

*لزوم توجه به هزینه‌ها برای حدادی در شرایط فعلی

حدادی در مسابقات جهانی سال گذشته نشان داد که فاصله زیادی با رقبای جهانی پیدا کرده و بعید هم به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از یک سال تا المپیک کار خاصی را بتواند انجام دهد.

با این شرایط فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید در بودجه بندی خود برای اردوها، درمان و مسابقات حدادی دقت لازم را داشته باشند تا خدایی ناکرده همانند المپیک روی و دو مسابقه قبلی جهانی هزینه‌ها بی نتیجه نماند.

* تغییر شرایط بدنی و دوری از رکوردهای مدال آور 

در این بین شاید برخی عنوان کنند حدادی در المپیک لندن توانست مدال بگیرد و پس باز هم  باید برایش هزینه‌های آنچنانی کنند، اما باید به این نکته مهم توجه داشت که او در آن زمان روند موفقیت‌هایش به مدال المپیک ۲۰۱۲ تبدیل شد، نه حالا که شرایطش کاملا متفاوت است.

او در چند سال گذشته نتوانسته در رقابت‌های المپیک و جهانی مانند روی ۲۰۱۶ نتیجه قابل قبولی را کسب کند و شرایط بدنی اش با رکوردهای ۶۸ و ۶۹ متر که به کسب مدال منجر می‌شود، فاصله زیادی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Amir IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 6
    خار پاشنه ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰میلیون ؟؟؟؟ خار پاشنه ای که حتی در شهرستانها هم عمل میکنن... امیدوارم ارزشش رو داشته باشه
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 5
    مطمئن هستم بعد از عمل در آلمان دیگه نمی تونی ورزش کنی .
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 5
    آیا خود او تضمینی برای کسب مدال در مسابقات المپیک یا حداقل رسیدن به فینال را می‌دهد؟ برین ببینین دنیا چطور برای ورزشکارا و نخبه هاشون خرج میکنن، حالا شما می خواین درمانش کنین، ازش تضمین می خواین؟ البته حق دارین، خوب اگه بخواین همش از این خرجا بکنین، دیگه پولی برای دزدی مسئولین نمیمونه...
  • حسين DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 2
    ورزشكار سالارى يك پديده زشت و مذموم است كه حتماً بايد با آن مقابله كرد،اين آقاى حدادى اگر افتخار آفرين بوده صرف نظر از لياقتها و شايستگى هاى خودش بايد هميشه خود را مديون ملت ايران بداند و از حواشى دورى كند،در ضمن بايد اين پرسش ساده را مطرح كرد كه آيا اعزام ايشون به آلمان در شرايط سخت اقتصادى امروزه در ايران واقعاً ضرورت داشت؟ آيا پزشكان حاذق ما نميتوانستند ايشون در داخل مورد جراحى و مداوا قرار دهند و يك چنين هزينه سنگينى به ملت تحميل نشود؟ پاسخ را بايد از زبان كدام مسئول شنيد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس