مجلس

هنوز مجلس از یک جنجال رها نشده، جنجال بعدی شروع می‌شود و هر حرکتی در مجلس و هر اظهارنظری از سوی نمایندگان آن، گویی پتانسیل تبدیل به یک جنجال در رسانه و شبکه‌های اجتماعی را یافته است.

سرویس سیاست مشرق- از آغاز به کار مجلس یازدهم که با شعار «مجلس انقلابی» آغاز به کار کرد، حدودا ۴ ماه می‌گذرد. در این مدت، مجلس پرونده‌های بعضا جنجالی و ملتهبی چون عدم تایید اعتبارنامه تاجگردون (منتخب گچساران و باشت) اصلاحیه قاون انتخابات ریاست جمهوری، طرح ساماندهی بازار مسکن و طرح ساماندهی فضای مجازی را در کارنامه داشته که بازتاب‌های مثبت و منفی در فضای مجازی به دنبال داشته است.

مجلس یازدهم عمدتا ترکیبی از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی در ذیل تابلوی اصولگرایی است که از مشخصه‌های قابل توجه آن، حضور تعداد زیادی نماینده جوان در آن است. طبیعی است که طرح‌های خروجی این مجلس هم، به واسطه طیف‌های مختلف فکری دخیل در این مجلس و ورود طیفی از جوانان بدون سابقه قبلی در امر قانون‌گذاری، دارای تشتت، نقص و کمبودهایی باشد که با هیچ معیاری چیز جدیدی نیست و در همه ادوار مجلس و طرح‌های پیشنهادی، به هر حال طیفی از مخالفان و موافقان کارشناسی یا سیاسی در برابر این طرح‌های وجود داشته اند.

اما مدتی است که هجمه‌ها و حملات به مجلس یازدهم، به طرز محسوس و چشمگیری افزایش یافته و تبدیل به یک سیر تسلسلی شده است. یعنی هنوز مجلس از یک جنجال رها نشده، جنجال بعدی شروع می‌شود و هر حرکتی در مجلس و هر اظهارنظری از سوی نمایندگان آن، گویی پتانسیل تبدیل به یک جنجال در رسانه و شبکه‌های اجتماعی را یافته است. این حجم از به اصطلاح «مچ‌گیری» و هیاهو علیه مجلسی که تازه ۴ ماه از شروع به کار آن گذشته، ابدا طبیعی نیست.

برای نمونه، تا دیروز، بسیاری از «فعالان» فضای مجازی و اهالی رسانه، به نمایندگان مجلس دهم عتاب می کردند که به «مرکزنشینی» عادت کرده‌اند و از مشکلات و معضلات اقصی نقاط کشور، به ویژه مناطق مرزی خبر ندارند. عده‌ای از نمایندگان جوان مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران(که خود سابقه فعالیت رسانه‌ای نیز داشته‌اند)، برای جبران این نقیصه، در یک اقدام قابل تحسین، و برای عملی کردن این شعار که " نماینده مجلس، نماینده همه مردم ایران است"، برای آشنایی و رسیدگی با معضلات مردم خوزستان و مردم سیستان و بلوچستان، به این مناطق رفتند و پای حرف ها و گلایه‌ها و خواست‌های اهالی نشستند. همین حرکت، که با هر مقیاسی، یک حرکت مثبت و قابل تحسین است، با هجمه رسانه‌ای طیف خاصی زیر سوال رفت و این نمایندگان جوان را در کمال بی انصافی به «شوآف با لباس محلی» و «گرفتن عکس یادگاری» متهم کردند.

در همان ماجرای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، اعضای همان طیف شناخته‌شده، این بار در اتحاد با عناصر رسانه‌ای یک جریان سیاسی دیگر، با ادعای افشاگری درباره تاجگردون، مجلس و رییس مجلس را به کوتاه آمدن از شعار مبارزه با فساد و انقلابی‌گری و مماشات با تاجگردون متهم کردند. اما وقتی این منتخب مجلس، در نهایت توسط آرای صحن علنی از تایید اعتبارنامه خود بازماند و تبلیغات قبلی دو طیف پیش‌گفته غلط از کار درآمد، این بار مجلس را زیر سوال بردند که " به جای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم، وارد حاشیه‌هایی چون تاجگردون شده‌اند! "

بررسی دقیق عملیات رسانه‌ای این طیف خاص، که با پرچم «عدالتخواهی» فعالیت می کند، در قبال عملکرد چهارماهه مجلس یازدهم، به خوبی روشن می کند که اصولا آن‌ها شمشیر خود را برای زدن هر اقدامی از سوی مجلس بسته‌اند و هر اقدام سلبی و ایجابی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، مورد هجوم بی‌رحمانه و نامنصفانه این طیف قرار می گیرد.

البته تا حد زیادی می توان این نوع کینه‌ورزی و عداوت را به آسیب این طیف از رای بسیار پایین فهرست بسته شده توسط ایشان در انتخابات اسفندماه گذشته دید. جالب این جاست که در حالی که این طیف موفق شدند یک فهرست مستقل برای انتخابات مجلس ارایه دهند، اما ظاهرا تقصیر عدم اقبال رای‌أهندگان به فهرست خود را از چشم نمایندگان منتخب می بینند.

اما ماجرای جنجال اخیر بر سر سهمیه در نظر گرفته شده خودروی «دنا پلاس» برای نمایندگان مجلس، باز هم با محوریت همین طیف موسوم به «عدالتخواه»، ابعاد هجمه‌های حقیقتا خصمانه ایشان را وارد فاز جدیدی نموده است. واقعیت این است که اختصاص سهمیه خودروی تولید داخل به نمایندگان مجلس، به دلایل مختلف از جمله امکان رفت و آمد بین مرکز و حوزه انتخابیه) سال‌ها و در ادوار مختلف مجلس برقرار بوده است، لیکن در این هجمه رسانه‌ای چنان وانمود شده که گویی این کار یک «بدعت» بوده که توسط مجلس یازدهم به وجود آمده است.

فارغ از هیاهو و غوغاگری ژورنالیستی پیرامون مساله، اختصاص خودروی تولید داخل با قیمت دولتی به نماینده مجلس، آن هم به صورتی که تا ۴ سال سند آن به نام مجلس است و هزینه آن از حقوق نمایندگی و به صورت ماهانه مستهلک می شود، نه تنها کار عجیب و غریب و «رانت» ویژه‌ای نیست، بلکه بسیار هم لازم است.

به هر حال این که انتظار داشته باشیم نماینده مجلس همواره با وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا شود، صرفا یک شعار و ژست سیاسی چپ‌گرایانه است. اما بر سر این که خودروی اختصاص داده شده چه باشد و آیا می‌شد مثلا خودروی دیگری چون سمند یا تولیدات ارزان‌تر را در نظر گرفت، البته وارد است و بهتر می بود که چنین کاری انجام می گرفت.

اما حجم حمله به مجلس بر سر این ماجرا، اصلا تناسبی با اصل ماجرا ندارد. چنان که در این تبلیغات، چنان وانمود می شود که گویی این خودروهای به صورت مجانی و بلاعوض در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

نکته مهم در این طراحی رسانه‌ای آن‌جاست که به واسطه‌ی نوع عملکرد دولت محترم در عملکرد بازار و اقتصاد به شدت پرنوسان کشور در حوزه‌هایی چون مسکن و خودرو و ارز، فضای جامعه به شدت نسبت به «مچ‌گیری» اقتصادی حساس و آماده است و کافی است که جرقه‌ی این نوع انتقادات توسط چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی زده شود و «موج» راه بیافتد، آن‌گاه حتی نیروهای انقلابی حاضر در شبکه‌های اجتماعی هم برای عقب نماندن از قافله وارد همین پازل می شوند و برای در هم کوبیدن مجلس از هم پیشی می گیرند و در فضای احساسی و هیجانی، البته انتظار تفکر درباره ریشه‌ها و ماهیت این نوع «مساله شدن» چندان منطقی نیست.

اما نکته این‌جاست که وقتی به حجم اتلاف منابع عمومی و بی سامانی مالی حاکم بر کشور، به ویژه در بخش اجرایی، می‌نگریم، آن‌گاه حقیقتا این حجم از مساله‌سازی و اولویت‌بندی در مطالبه‌گری، عجیب می نماید.

برای نمونه، در همین اواخر فروردین سال جاری بود که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ متشر شد و معلوم شد که محل هزینه‌کرد ۴.۸ میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور مشخص نیست!

یا همین اخیرا، دقیقا کمی قبل از جنجال پیرامون «دناپلاس»، بیژن زنگنه به مجلس احضار شد و مشخص شد که هزینه تصمیم شخص زنگنه در حذف کارت سوخت در سال ۹۴ و بازگشت مجدد آن، برای کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است!

یا دلنوشتهٔ تاثرانگیز اخیر وزیر بهداشت خطاب به شهید سلیمانی منتشر شده که در آن از عدم اختصاص یک میلیارد دلار تخصیص داده شده از صندوق توسعه (با موافقت و تاکید رهبر انقلاب) به کارزار ملی مبارزه با کرونا از سوی دولت خبر داده است. 

این در حالی است که اگر تعداد خودروهای تخصیص داده شده (دست بالا ۳۰۰ دستگاه) را ضرب در قیمت دناپلاس در بازار (حدود ۳۲۵ میلیون تومان) کنیم، رقمی ۹۷ میلیارد تومانی به دست می‌آید. این عدد را در کنار اعداد ذکر شده قرار دهید تا روشن‌تر شود که وقتی از تلاش برای تمرکز بر فرع، با هدف انحراف از اصل، در این نوع عملیات رسانه‌ای می گوییم، منظور چیست (باز هم تاکید می‌شود که این خودروها قرار نیست «مجانی» و «بلاعوض» به نمایندگان اختصاص یابد و مالکیت آن طی ۴ سال در اختیار مجلس است).

حال این که، در بین این همه خبرهای عجیب و غریب درباره عملکرد مالی قوه مجریه (به عنوان اداره‌کننده اصلی کشور)، به ناگهان توپخانه‌ها روی موضوع «دناپلاس» مجلس تنظیم می شود و این مساله را به اولویت اول «رصد و مطالبه» تبدیل می کنند، بسیار عجیب می نماید.

جالب این‌جاست که هنوز جنجال دناپلاس (که با انصراف قابل تقدیر تعداد زیادی از نمایندگان از سهیمه خود همراه شد)، فروکش نشده، دوباره چهره‌ها و حساب‌های کاربری و کانال‌های همان طیف، همراه با متحدان نویافته، یعنی اصلاح‌طلبان به کار می افتد و این بار اختصاص ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفولانزا به نمایندگان مجلس، سوژه هجمه جدید می شود!

فارغ از شعارهای حقیقتا عوامانه و پوپولیستی که برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی، ضمیمه این حملات رسانه‌ای می شود، صرفا یک توجیه اقتصادی برای پاسخگویی به همین شبهه‌زایی اخیر درباره واکسن کفایت می‌کند.

نماینده مجلس، منتخب دست‌کم چند ده هزار و دست‌بالا چند صدهزار نفر از شهروندان این کشور است که با صرف هزینه‌های سنگین برگزاری انتخابات از بودجه عمومی به مجلس راه یافته است. بیماری یا فقدان هر نماینده مجلس در دوره طغیان دوباره بیماری کوید ۱۹، هم بخشی از هموطنان را از نماینده خود در مجلس محروم می‌کند و هم جایگزینی دوباره یک نماینده مجلس، و برگزاری دوباره انتخابات میان‌دوره‌ای هزینه‌های سنگین به بودجه عمومی تحمیل می کند (بماند که مستلزم بسیج نیرو و بر هم زدن نظم و ساز و کار معمول اداری در ایام کرونا برای برگزاری انتخابات است).

حال، این که ۱۵۰۰ واکسن «آنفولانزا» (نه واکسن کرونا)، برای این که نمایندگان از بابت حضور در جلسات  و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، کم‌تر در معرض خطر عفونت‌های تنفسی قرار گیرند، واقعا چیز محیرالعقول، غیرعقلانی و اصولا «راانت» ویژه‌ای است؟  در یاد داشته باشیم که واکسیناسیون عمومی آنفولانزا، از روزهای گذشته، علی‌رغم کم‌کاری و اهمال دولت در تامین ارز، با تامین ۱.۵ میلیون دوز اولیه از واکسن شروع شده است.

این که چون مجلس با شعار «مجلس انقلابی» تشکیل شده، هر نوع ساز و کار اداری معمول و عرفی و رایج در نحوه اداره مجلس، که در ادوار گذشته هم معمول بوده و به این مجلس رسیده است، زیر ذره‌بین برود و هر نوع موضع‌گیری هر یک از نمایندگان، با موشکافی و دقتی حیرت‌آور، تبدیل به سوژهٔ یک «کارزار» جدیدی علیه مجلس تبدیل شود تا انرژی و توان مجلس صرف مواجهه با فشار رسانه‌ای و تبلیغاتی گردد، آن‌هم در حالی که دولت و دستگاه‌های اجرایی، رکوردهای جدیدی از انفعال، سوء مدیریت، بی‌انضباطی مالی و رهاشدگی را به نمایش می گذارند، با هیچ معیاری طبیعی و عادی نیست.

طیف موسوم به «عدالتخواه»، همان‌گونه که در یک گزارش اخیر مشرق نیز تا حدی  به آن پرداختیم، عملا و رسما به بازوی عملیات روانی کانون‌های پشت‌پرده (و ذی‌نفوذ) تبدیل شده که کل ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را مصروف تسویه‌حساب‌های جناحی-سیاسی با چهره‌ها و گروه‌های خاص کرده است.

نوع عملیات رسانه‌ای این طیف علیه مجلس و رییس مجلس، حتی از قبل از شروع به کار رسمی آن، که نوع یارگیری «نفر به نفر» یا «من تو من» در فوتبال را به خاطر می آورد، و تلاش بی‌وقفه آن برای مساله‌سازی برای مجلس و فرسایش توان نمایندگان و مشغول‌سازی آنان در جدال‌های رسانه‌ای، قطعا و به روشنی آب در آسیاب عوامل مفقود شدن ۴.۸ میلیارد دلار و ضررهای ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به دارایی‌های عمومی خواهد ریخت.

در تکمله باید گفت، طبق شنیده‌ها جریان اصلاحات برای ورود بهتر در انتخابات ۱۴۰۰ به دنبال تغییر در گفتمان انتخاباتی خود از مسایلی چون «آزادی» و «دموکراسی» به سمت «عدالت» است. در این زمینه، از سال گذشته، برخی چهره‌های جریان اصلاحان چون علیرضا علوی تبار، سعید حجاریان و حمیدرضا جلائی پور با توجه به شرایط جدید جامعه به تاکید گفتمانی بر مسئله عدالت اجتماعی برای ورود به انتخابات تاکید داشته اند. اصلاحات تا پیش از این در انتخابات مجلس یازدهم قرار بر حضور با شعار "می‌خواهم زندگی کنم" داشت اما به علت نزاع ها درونی، عملکرد ضعیف پیشین و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی نتوانست موفقیتی کسب کند.

شعار جدید طراحی‌شده در اردوگاه اصلاحات هم بر برابری و همچنین دادخواهی تاکید دارد و کلیپ سخنرانی خاتمی به مناسبت بازگشایی مدارس که بر سه عنصر عدالت در آموزش، عدالت در سلامت و عدالت در اقتصاد تاکید داشته در همین چارچوب قابل تحلیل است.

حالا در همین چارچوب، اتاق فکر اصلاحات (که عمدتا چهره‌های باسابقه و پیوندهای اطلاعاتی در گذشته و «حال» هستند) برای شیفت گفتمانی به سوی «عدالت» با برخی لیدرها پر سر و صدا عدالتخواهی ارتباط گرفته و به دنبال همکاری و هم افزایی در این مسئله هستند ... این محفل «بازی‌ساز»، دو هدف را از این هم‌افزایی دنبال می کند: یک، نقش اصلاح‌طلبان در روی کار آمدن دولت اعتدال کم‌رنگ شود. دوم، انگشت اتهام اوضاع معیشتی و اقتصادی، از سمت دولت مورد حمایت اصلاحات، به سمت جریان انقلابی و شخص رهبری برود.

********

کنت آلکساندر دو مارانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه  SDECE را به دست داشت، در دیداری با رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را این‌گونه پیشنهاد کرد:

"من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور، برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات ماسکیتو(پشه) نامیده ام، شروع کنیم.

او پرسید: چرا ماسکیتو؟

- چون پشه نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود...  پشه می تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد... ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم. "

مهم ترین هدف عملیات پشه (ماسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسیر فرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را از کار اصلی بازمی دارد و با بهم ریختن سیستم عصبی احتمالا فرد یا سازمان واکنش‌های حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد.

آن محافلی که مستقیم یا غیرمستقیم، ظرفیت‌های جریان «عدالتخواهی» را به نفع اهداف خود کانالیزه می کنند، احتمالا از مشتریان پرو پا قرص نصایح دومارانش، سرجاسوس اعظم فرانسوی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • FR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    61 21
    وقتی میگند ۱۵میلیون واکسن گرفتیم ولی در داروخانه ها واکسن نیست، واکسنی که همه ساله یک ماه از ورود و تزریق آن میگذشت حتما کم کاری توسط دستگاه ناظر شده است، می بایست مجلس انقلابی در انتهای صف دریافت مزایا باشد تا درد مردم را بفهمد، و پی گیر امور بشود وگرنه با داشتنشان و امکانات دیگر به فکر دیگران نمی مانند اگر مشکلات بزرگ را هم پی گیری میکنند بایست در ریزه کاریها دقیق باشند تا درد مردم را درک کنند،سوار کی بداند درد پیاده را
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      19 31
      این که واکسن رو برای مجلسی اوردن که نه مسئولینش درخواست داشتند و نه اطلاع! مشکوک نیست؟! اینکه حالا شده (بخوانید کردند) تیتر اول برای حمله به مجلس!
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      52 10
      واکسن را ابتدا باید کادر درمان که خط مقدم دفاع هستند استفاده کنند نه نمایندگان مجلس . خودرو دنا نیز دنا پلاس اتومات هست که قیمت بازار ۶۰۰ ملیون تومان هست ما از مجلس انقلابی توقع بیشتری داشتیم
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      7 22
      تحویل واکسن آنفلوانزا به مجلس برای تخریب مجلس انقلابی بود هشیار باشیم .
    • جو گیر نشوید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      اولا ۱.۶ میلیون وارد شده . ثانیا اگر مجانی درب خانمان به ما بدهند نمی گیریم چون عوارض آن را می دانیم ثالثا گیرنده واکسن با احتمال ۳۰% مصون می شود و با احتمال 100% این افراد ناقل ویروس انفلانزا می شوند و به دیگران انتقال می دهند.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    49 2
    مجلس اقتصاد رو باید در اولویت قرار بده قوانینی وضع کنه تا دولت جرعت کوچکترین اشتباهی رو نداشته باشه انگار آقایون یادشون رفته برای چی رفتند اونجا ولی خاصیت صندلی مجلس جوریه هر کی میره وظیفه اش رو یادش میره
  • NL ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    25 29
    این آتیش‌ها از گور تیم دولت بلند می‌شود. خیانت‌ها و ناکارآمدی‌ها و رها کردن کشوری با ثروت ۷۰۰ هزار میلیارد دلاری که تنها ارزش منابع کشف شده آن است، به این ترتیب مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ما که هر روز دعاگوی حسن روحانی و تیمش هستیم خدای عزیز امیدوارم زودتر مستجاب بفرماید.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    32 27
    مجلس خانه ملت است انقدر باید مقاوم باشه با این حرفا تو حاشیه نره اگر رفت انگار کمر ملت خم شده و فرصت خدمت به مردم از دست میره
  • ffffff IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    61 16
    واقعا خجالت اوره.بهونه های خیلی جالبی اورده بودید.مردم هم که کلا نمیفهمن.دیگه کار از این چیزا گذشته.این مجلس هم بدتر از دولت دولت هم بدتر از مجلس.بدتر از اونا هم شماهایید که هرکی بیشتر بهتون پول بده میگید این پیامم بره
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    21 52
    نماینده های محترم! حالا فهمیدید اولین ضرر فضای ولنگار مجازی دامن خود شما را خواهد گرفت؟؟
  • قاسم سلیمانی ام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    25 14
    در عجبم که هیچ کس به واکسن های وارداتی شک نمی کنه و چقدر خوشحال میشن که واکسن اومده مشرق لطفا در خصوص رابطه واکسن بیل گیتس و سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی و چیپ گزاری مردم و و و گزارش تهیه کنید واکسن خطری بسیار جدی و مهم امنیتی هست
  • x IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    46 6
    به نظر متن بالا اصلا قابل دفاع نمی باشد نیروهایی انقلابی هم اشتباه دارن قبول کننداشتباه خودرا. وگرنه حتما فاصله آنها از مردم زیاد وزیادتر خواهد شد.اینکه دردسرهایی یک قبل همین امکانات برای نماینده مهیا بوده دلیل نمیشود چراکه شرایط اقتصادی فعلی اصلا قابل مقایسه باسنوات قبل نمی باشد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    10 43
    "فارغ از هیاهو و غوغاگری ژورنالیستی پیرامون مساله، اختصاص خودروی تولید داخل با قیمت دولتی به نماینده مجلس، آن هم به صورتی که تا ۴ سال سند آن به نام مجلس است و هزینه آن از حقوق نمایندگی و به صورت ماهانه مستهلک می شود، نه تنها کار عجیب و غریب و «رانت» ویژه‌ای نیست، بلکه بسیار هم لازم است."
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      25 2
      اولا اگر دولت کار خلاف کرده این دلیل نمیشه که نمایندگان باصطلاح انقلابی هم خلاف بکنند دوما. لطفا بروید تحقیق کنید ببینید مثلا در سوئد. به نمایندگان فقط کارت مترو مجانی داده میشه. نماینده های غیر شهر استکهلم هم. یه آپارتمان 45 متری تا پایان کارشون تحویلش ن میشه. سفرهای. داخلیشون هم به خرج خودشان. درآمد ماهیانهشان هم به اندازه یه معلمه. منشی. راننده. دفتردار هم ندارند تلفنها را هم خودشون جواب میدهند. آنقدر هم سر مردم منت نمذارند وقیافه نمیگیرید.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    33 2
    "این دست اقدامات در شرایط ویژه امروز که هر روز قیمت‌ها رکورد جدیدی را ثبت می‌کنند و محدودیت‌های اقتصادی و معیشتی بیشتر گریبان مردم را می‌گیرد بیشتر بازی با روان مردم و راه رفتن روی اعصاب آنهاست."
  • ... IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    8 32
    به نظر من این گزارش قصد توجیه یا دفاع صرف نداشت، دوستانی که قانع نشدن به قسمت پایانی گزارش بیشتر دقت کنند. ماسکیتو نکته اصلی خیلی از جنجال‌های رسانه‌ای است که این روزها بازارش داغ شده
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    35 4
    "نمایندگان در پاسخ به انتقادات خود را با مدیران دولتی هم رده خود مقایسه می‌کنند و می‌گویند وزرا و معاونان وزیر چندین خودرو در اختیار دارند و بسیار بیشتر از اینها از این حقوق بهره‌مند می‌شوند. این عذر بدتر از گناه است. مردم به نمایندگان انقلابی رای دادند تا جلوی همین اتفاقات و موارد مشابه را بگیرند، نه اینکه همین موارد بهانه کنند و برای اقدامات مشابه خود توجیه‌تراشی کنند."
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    13 45
    مجلس انقلابی به کوری چشم اصلاح طلبان و کارگزاران و تدبیر ها محکم به وظیفه خود عمل کنند و همه متخلفین در همه دستگاه های دولتی و غیره را به قانون بسپارند قوانینی تدوین و تصویب کنند تا در آینده کسی جرات حرامخواری در مسندهای حکومتی را نداشته باشد که با پول حرام بیت المال بر علیه حکومت و خدمت گذاران آن توطئه کنند بایستی زبان این مزدوران اجانب را برید قلمشان را شکست آبرویشان را را بر باد داد
    • CA ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      13 1
      رطب خورده کی منع رطب کند
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    12 3
    اگر این کارها تو مجلس دهم که طیف اصلاح طلب دست بالا رو داشتند همین سایت مشرق به نظر شما الان چی می نوشت؟کلی فریاد و فغان که چه کردین حالا الان دارین برای مجلسی که از طیف خودتون هست ماله کشی می کنین .نماینده مجلس با پراید هم میتونه بره انجام وظیفه کنه نماینده مجلس بهتره بره با کارت ملیش تو شهر داروخانه هارو بگرده ببینه مردم آیا اصلا واکسن دارند بعد بیاد برای خودش واکسن بزنه .آخه نمیشه که دم از امیرالمومنین بزنی اما ....
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    13 1
    خود نمایندگان اینجوری شروع کردند هی با این جور ادبیاتها دیگران را نواختند حالا باید جواب بدهند از طرف دیگر دنا پلاس نزدیک ۶۰۰ میلیونه نه ۳۲۵ میلیون برادر. اختلاف قیمت اش بیشتر از ۹۷ میلیارد میشه. خودتان اینجوری گفتید که باید ساده زیست بود. اگر که دنا پلاس را ساده زیستی میدونید که هیچ. لطفا توجیه نکنید اینکه قبل از معرفی وزیر صمت یهو ۳۰۰ ماشین به مجلس میدهند و مجلس هم قبول می کند یعنی چه؟
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 10
    اصلاحاتی ها یه دروغی میگن بعدش همون دروغ رو بزرگش میکنند و توی دنیا مجازی پخشش میکنند یه عده هم زود باور میکنند بدون اینکه تحقیقی کنند
  • وطن پرست DE ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 3
    بعد از یک هفته تازه خط خبری درست رو پیدا کردید؟ بابا شماها خیلی پرت هستید.
  • علی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    11 2
    چرا پراید و تیبا ندادند به مجلس؟؟؟ این ماشین ها مگه خوب نیستند؟؟؟ چرا این ماشین ها برای مردم زحمت کش ما مناسب هستن ولی این آقایون نه؟؟ نماینده قزوین رو کجای دلمون بزاریم که گفته من شاسی بلند میخوام برای سرکشی به حوزه انتخابیه ام!!!! بازم اگر حمایت از تولید داخل خوبه بهش نیسان آبی بدند، هم شاسی بلنده و همه جا میره و میتونه بهشون خدمت رسانی کنه و مردم رو بدرد نیاره
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      1 6
      دوست عزیز تمام نماینده ها از کلانشهرها نیستند بعضی از اونها برای سرکشی از حوزه باید جاده های پست و بلند کوهستانی رو طی کنند الان نگید که خب جاده ها رو درست کنند تا نیاز به ماشینی نداشته باشند که جونشو داشته باشه تو این مسیرها رونده بشه که این مطلب در جای خود مطلب درستی هست و تمام جاده های روستایی باید باکیفیت باشند و تمام خودروها هم باید باکیفیت باشند اما این چیزی نیست که امروز اراده کنیم فردا فراهم باشه بالاخره شرایط اینطور هست ظمنا اینو هم در نظر بگیرید تمام نماینده ها توانایی مالی اینکارو ندارند همه اونها استاد دانشگاه یا مدیر نیستند که بتونند این هزینه ها رو از جیب بپردازند پس نیازه برای اونها فکری کنند ضمنا تمام شهرها فرودگاه ندارند مثل اکثر شهرستانهای استانهای اطراف تهران
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 1
    مجلس باید قوی تر عمل کنه. تا حالا که فقط شعار بوده. دلار که از ۲۲ شده ۲۹ بورس ریزش ۵۰_۶۰ درصدی داشته.قیمت مسکن و خودرو در حباب و فقط حرف و وعده . هیچ چیزی باعث نشده این دو پایین بیاد . تورم باز هم بیشتر.... پس مجلس دقیقا کی قراره قانون بزاره و رخ نشون بده؟؟؟؟ ما که امیدی به دولت نداریم . امیدمون به مجلس بود که اونم الان با این اوضاع میبینم بدتر شد که. واقعا مالیات سنگین گرفتن از دلالان مسکن و خودرو و بعضی کارخونه های حروم خور کار سختیه که بخوان بازار رو به تعادل بکشونند؟
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    12 0
    تذکر شدیداللحن رهبر انقلاب به مسئولین در خصوص عدم استفاده از خودروی دولتی (چه رسد به خرید ارزان و بدون نوبت و رانتی آن) به بهانه تخصیص دنا پلاس به نمایندگان مجلس در فضای مجازی بازنشر شد. رهبر انقلاب در این باره می‌فرمایند: «حق ندارن آقایون اون وقتی که امکانات شخصی دارن از امکانات دولتی استفاده کنند، ماشین دارید سوار بشید بیایید محل کارتون، ماشین دولتی یعنی چه؟»
  • محمد IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    11 1
    این بدترین نوع توجیه بود. نمایندگان مجلس هر روز که به حوزهٔ انتخابی خود سر نمی زنند. چه لزومی داره حتما خودرو داشته باشند ؟ چه این مجلس چه مجلس های قبلی و بعدی ، بسیاری شون مقیم مرکز هستند و اخبارش همه جا هست ، نفهمیدم یک نماینده ی مجلس با مترو بره بهارستان چه مشکلی پیش میاد. خود مسئولان دارن خود رو تافتهٔ جدا بافته در نظر می‌گیرند و به نوعی زندگی اشرافی روی آوردند ، بحثم فقط و فقط این مجلس نیست ، همه رو میگم. بعد همین مسئولان مردم رو به ساده زیستی دعوت می کنند ! برگردیم به سخنان شهید بهشتی متوجه میشیم چقدر از اون روزها فاصله گرفتیم.
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 10
    همه قصه در این پاراگراف خلاصه میشه : "در همین چارچوب، اتاق فکر اصلاحات (که عمدتا چهره‌های باسابقه و پیوندهای اطلاعاتی در گذشته و «حال» هستند) برای شیفت گفتمانی به سوی «عدالت» با برخی لیدرها پر سر و صدا عدالتخواهی ارتباط گرفته و به دنبال همکاری و هم افزایی در این مسئله هستند ... این محفل «بازی‌ساز»، دو هدف را از این هم‌افزایی دنبال می کند: یک، نقش اصلاح‌طلبان در روی کار آمدن دولت اعتدال کم‌رنگ شود. دوم، انگشت اتهام اوضاع معیشتی و اقتصادی، از سمت دولت مورد حمایت اصلاحات، به سمت جریان انقلابی و شخص رهبری برود...."
  • آرش IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 9
    در این مدت باقیمانده از دولت آقای روحانی باید مجلس مواظب شیطنت ها و گاها فتنه گری های بعضی دولتی ها و اصلاحطلبان باشد اینها چون کاری برای مردم نکردند دوست ندارند مجلس هم کاری بکند یعنی دوست دارند مجلس را هم بی عرضه نشان بدهند انشالله به لطف الهی همه آنها رسوا و به سزای اعمالشان خواهند رسید. درود بر مجلس انقلابی
  • MH M IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    20 3
    عزیز برادر...! اول مجلسی ‌ها باید مراقب باشند تا غفلتی صورت نگیرد بعد... بقول شما حمله...! شود. چرا بی خود توجیه می‌کنید؟
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 7
    شخصا با عملکرد این دانشجویان که خود را نماد عدالت طلبی تعریف کرده اند در حالی که هویت و نگرش اعتقادی و سیاسی آنها برای جامعه نا مشخص است موافق نیستم . اما نباید فراموش کرد اگر اینها این مطالب را بیان نکنند ده ها رسانه معاند دیگر این کار را میکنند . راهکارش را رهبر انقلاب بیان کرده ند و آن هم قوی شدن است . مجلس قوی انقلابی اول باید روابط عمومی قوی داشته باشد و با این همه امکانات رسانه ای حداقل باید بتواند از عملکرد خودش دفاع و جامعه را اقناع کند . باید قبول کرد جریان انقلاب در حوزه رسانه و تبلیغات عملکرد بسیار ضعیفی دارد .
  • مهدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 33
    "به هر حال این که انتظار داشته باشیم نماینده مجلس همواره با وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا شود، صرفا یک شعار و ژست سیاسی چپ‌گرایانه است"
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    3 9
    جنبش عدالتخواه، اصلا معنی عدالت رو می‌فهمن، ؟؟؟؟
  • بوکسور کهنه کار IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    23 1
    مشرق اگر سرنوشت انقلاب و مردم برایتان اهمیت دارد زمانی که مجلس دارد منحرف میشود نباید از آن حمایت کنید
  • دکترای روابط بین الملل NL ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    3 18
    چون پشت حمله ها به مجلس خود دولت و اصلاح طلبان هستن شک نکنید حتی بعضی رسانه های خارجی از داخل پول میگیرن!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 18
    پشت پرده شیطان رجیم است که دشمنان را برای دشمنی هول می‌دهد.!!!
  • حامد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 21
    کسانی که در برابر فساد و ناشایستگی و بی لیاقتی تمام عیار مجلس قبل سکوت کرده بودند امروز چون مجلس از دست باند آنها تا حد زیاد خلاص شده نعره ها می زنند. این مجلس مجلس آرمانی نیست. اما قطعا به مراتب بهتر از مجلس قبل است. کسانی که در برابر ثروت چند هزار میلیاردی وزیر سابق بهداشت و خودروی چند میلیاردی او سکوت کرده بودند امروز برای خودروی بسیار ارزان تر از آن خودرو داد و بیداد ریاکارانه راه می اندازد. مجلس مشکلات خودش را دارد اما این ها در مجلس قبل بیشتر هم وجود داشت چرا آن موقع سکوت کرده بودند؟
  • LU ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    18 1
    شما هم ظاهرا مکانیسم ماله رو کلید زدین
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    22 0
    دست بردارید!!!! میگید اینا رو دشمن افشا میکنه؟ سلمنا! اصلا چرا همچین حقی باید برای خودشون قائل باشند و چرا از افشای اون ناراحت باید بشن؟ شفافیت فقط برای همسایه خوبه؟ ساده زیستی و استفاده نکردن از چیزهای حکومتی فقط نقلش خوبه؟ این تذهبون؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    23 1
    الان یکی از نماینده ها پا میشه میگه من واکسن آنفلوآنزا نمی خوام... واکسن کرونا می خوام..
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    16 0
    برادران گرامی ... درسته هجمه به مجلس هست اما خود مجلس هم مقصره...
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 11
    مشرق جان لطفا توجه کن ما به دولت نقد داریم و قطعا محکوم میکنیم اما مجلس هم خطا کند ساکت نمیشینیم چرا باید ساکت باشیم؟! مگه نمیدونید خطر انحراف مجلس با این امتیازات ویژه میتونه به اصل نظام و انقلاب آسیب بزنه بله ما با دل و جان از مجلس حمایت میکنیم و درکنارش هشیاریم قدم خلاف قدم مجلس تراز و در شأن انقلاب بردارن ده برابر فساد دولت فریاد میزنیم تا به خودش بیاید ، چون به اصلاح دولت امیدی نیست اما مجلس ازش توقع اصلاح میره مجلس باید در برابر نقد ما پاسخگو باشه و با ماستمالی و توجیه کردن هیچ مشکلی حل نمیشه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    8 3
    سلام...من حفر بئرا لاخیه وقع فیه...هرکس برای دیگران چاه بکند در آن میافتد.تازمانی که چپ وراست ..اصول گرا واصلاح طلب در مقام رو کم کنی باشند و خود بین باشند.داستان ادامه پیدا می کند...برای این جماعت باید درس منافع ملی گذاشت...منشور حرکت ومعیار خدمت باید امام راحل وامام خامنه ای باشد.مردم مردم کردن و انقلابی انقلابی وتفکر تفکر.و....شعار هست....هرمجلسی وهر جمعی باید به وظایف خودش بدون حواشی بپردازد....مردم با هیچ گروه وجریانی عقد اخوت ابدی نبسته اند...الفرصه تمر مرالسحاب .فرصت ها مثل گذر ابر میگذرد.....
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 7
    باسلام.این شخصی که گفتید تاج..! ممکن است برای انتخابات 1400 دوباره برگردد! چرا هنوز به دادگاه نرفته؟! صفحه هات اینترنتی را بررسی کنید،هنوز در حال حرف زدن است و اینکه تهمت خورده ..!
  • امیر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    16 0
    مجلس انقلابی بهتر بود کمی جان فشانی می کردید و اول برای کادر درمان زحمت کش و فداکار اختصاص می دادید. علی برکت اله
  • میثم IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    17 0
    مشرق توجیه نکن . کار بد ، بد است از هر کس ، سر بزند. قبول کنید که مجلسی که با شعار انقلابی رای آورد باید انقلابی عمل کند. و کارهای غیر انقلابی ها را تکرار نکند.
    • رسول IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 6
      چرا تهمت توجیه کردن به مشرق میزنی ؟!....مشرق کجا توجیه کرده ؟
  • کلام حق IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    12 7
    آقای قالیباف و دیگران نمایندگان مجلس ، اگر امروز حاج قاسم سلیمانی رئیس مجلس بود در قبال این دنا پلاس چه عکس العملی نشان میداد؟؟؟!!! وقتی از حاج قاسم دم میزنید لطفاً کمی هم مثل او ساده زیست باشید و مثل او عمل کنید.
  • US ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    18 0
    "پیروی از هوی نفس برای انسان تولید منطق میکند " نوشته بالا در این فضا است
  • زکریای رازی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    9 19
    اقدامات 7 ساله بنفش متالیک با نگاه به غرب و کل تخم مرغها را در سبد برجام گذاشتن ، پاک اقتصاد کشور رو محو و داغون کرد . همه پروژه های عمرانی سالهاست دارن خاک میخورن و بازارها در عین سنگین ترین رکود و توقف معاملات دچار مهیب ترین تورم لحظه ای و غیرقابل کنترل شدن . یعنی همه چی بشدت زیر و رو . این بود دستاورد اشراف اصلاح طلب . امید مردم بعد از قوه قضاییه به مجلس انقلابی بود چرا که فراکسیون امید سالها فقط مجری اوامر اشراف اصلاح طلب بود و بس . اما متاسفانه با گذشت اینهمه مدت از روی کار آمدن مجلس جدید و ریاست فرد توانمند و متعهدی همچون دکتر قالیباف فقط و فقط بدنبال بالا نگهداشتن شاخص بورس هستن و بس !!!! آیا این راه نجات اقتصاد از هم پاشیدۀ کشوره ؟ استیضاح هم که نمیشه کرد پس چکار باید کرد ؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    12 2
    حرف ها اصلا درست نیست. نماینده ی انقلابی باید ساده زیست باشه.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 0
    مجلس خودشتون آتو می دن بعد می گن چرا آتوی ما رو می گیرن ؟
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 1
    مرگ بر منافقان داخلی و خارجی
  • ایرانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    3 0
    ظاهرا با افکار عمومی نآشنایید یا می خواهید تعدیل کنید افکار عمومی خیلی مهمه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 3
    به نظرم سنگ اندازی عده ای فرصت طلب برای هرکس که بخواد قدم مفیدی برای وضع موجود برداره منطقیه
  • کارشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 7
    اطلاح طلبان خائن و فرصت طلب از هیچ اقدامی برای تخریب دست نمی کشن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 0
    چون رفتید مجلس برای مردم کار کنید پس پی این حرف ها را هم به خود بمالید. خدا قوت
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 0
    متاسفانه این حملات فقط برای مجلس نیست قوه قضاییه هم همینطوره یک ماجرا تموم نشده بعدی شروع شده بخشی از انتقادات به مجلس وارد هست و بخشی وارد نیست در ماجرای خودرو فرض کنیم 300 نماینده داریم که همه متقاضی دریافت دنا با قیمت 300 میلیون[نه قیمت بازار] هستند که در اینصورت 90 میلیارد هزینه دارد اما اگر برای هر نماینده یک راننده استخدام کنند با حقوق راننده و قیمت بنزین و استهلاک خودرو برای هر نماینده 12 میلیون هزینه کنند و اگر هر 300 نفر متقاضی راننده باشند 300*12000000*12*4=172,800,000,000 در 4 سال هزینه داره که در کل دوره 82 میلیارد بیشتر هزینه می کنند متاسفانه رسانه مجلس ضعیف هست این محاسبات به گوش مردم نرسید اینکه تعدادی از نماینده ها اصلا متقاضی دریافت خودرو نبوده و نیستند اینکه این تصمیم اوایل سال که قیمت دنا 220 بوده و برای صرفه جویی در هزینه ها اخذ شده و 2 نوع خودرو ارایه کردند یکی دنا دیگری پرشیا اینکه هنوز مجلس تصمیم کاملی در باره خودروها نگرفته در فضای رسانه گم شد توضیحات آقای فراهانی هم گم شد دوستان دقت نمی کنند تمام شهرها فرودگاه ندارند و بعضی نماینده ها باید هر هفته بخشی از مسافت به حوزه های انتخابیه رو با خودرو سفر کنند مثلا استان ما 5 فرودگاه داره و تقریبا 30 شهرستان که البته فرودگاه 4 شهرستان دیگر جز مرکز هر روز پرواز ندارند ضمنا بعضی شهرستانها جاده های روستایی ناهموار دارند البته من هم معتقدم قیمت خودروها در یک ماه اخیر رشد نامعقولی داشته و مجلس باید از خودرو دنا با این قیمت چشم پوشی کند چرا که به خاطر بی تدبیری دولت و عدم تعیین تکلیف برای وزارت صنعت که 5 ماه بی وزیر اداره شده قیمت خودرو ها به صورت سرسام آوری بالا رفته و عرضه خودرو کم و مردم هم روی این موضوع حساس شدند.
  • در بی انصافی و بی حیائی دشمنان ملت شکی نیست IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 0
    در بی انصافی و بی حیائی غرب پرستان و دشمنان ملت شکی نیست. باید نمایندگان ملت بدانند که یکی از علل نافرجامی مجلس قبلی و اصلاحطلبان بی توجهی به نیازهای ملت و کشور و غفلت از دشمن بود. امروز نمایندگان مجلس باید بدانند کد در منطقه جنگی هستند و در میدان مین راه میروند. هر لحظه باید هوشیار باشند و دشمنان داخلی و خارجی را در کمین ببینند.
  • محمد US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 3
    ‏آدم‌ میگرخه از این حجم از فشار رسانه ای روی مجلس و قوه قضاییه و ... و رها کردن دولت شیخ حسن! باید رفت دست مسئول رسانه ای دولتتو بوسید،اون یه پدرسوخته ی نابغس! #انحراف_افکار_عمومی
  • امیر IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 0
    کشور ما کشور فقیری نیست مردم باید بهترین شرایط را داشته باشند و البته باید مسئولین هم در بهترین شرایط باشن اما چرا یک معلم پیاده از بین کوه ها چند کیلومتر پیاده روی میکنه تا به مدرسه برسه و یا چرا مردمی که روی نفت میخوابن باید در صف بنزین و گاز باشن اما مسئولین در رفاه مطلق زندگی کنند .
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 1
    ان شاءالله نتایج خوبی حاصل میشود.
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    واکسن که حاشیه بود و در کل هم این واکسن ها نباید به دولت و مردم تزریق شود چرا که ساخته دشمن است.ولی مواظب این مطالبات حاشیه ای باشیم اقتصاد مردم ضعیف معطل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس