کد خبر 1121043
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
پارلمان فرانسه نمایه

منابع فلسطینی از جمله خبرگزاری رسمی فلسطین گزارش دادند که ۶۱ عضو پارلمان فرانسه توافق سازش بحرین و امارات با تل‌آویو را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، امروز (دوشنبه)، از محکوم کردن توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در فرانسه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور الجزایر: هرگز از توافق عادی سازی روابط استقبال نمی‌کنیم

طبق این گزارش، ۶۱ عضو پارلمان فرانسه در ارتباط با سازش امارات و بحرین با تل‌آویو گفتند: «این توافق از زیر آرمان فلسطین شانه خالی می‌کند و هرگونه احتمال صلح را با مانع مواجه می‌کند».

بیشتر بخوانید:

افشای فشار آمریکا بر لبنان برای مذاکره با اسراییل

اعضای پارلمان فرانسه در ادامه گفتند: «سند امضا شده در کاخ سفید بر خلاف آنچه "ترامپ" با هیجان اعلام می‌کند، توافق صلح نیست!».

در ادامه این اظهارات آمده است: «بر خلاف مصر و اردن، امارات جنگی علیه اسرائیل نداشته است. بحرین نیز همین شرایط را دارد».

بیشتر بخوانید:

ترامپ: ۷ یا ۸ کشور به توافق با اسرائیل خواهند پیوست

اعضای یادشده تأکید کردند: «توافق عادی‌سازی روابط تحمیل عمل انجام‌شده با اشغالگری مناطق را به رسمیت می‌شناسد و هیچ گونه امتیازدهی به فلسطینیان نمی‌دهد».

طبق این گزارش، اعضای پارلمان فرانسه همچنین گفتند که روش ابوظبی و منامه عملا اجماع عربی را که مبتنی بر ابتکار صلح عربی است، نقض می‌کند.

این محکومیت پس از اعلام امارات و بحرین درباره سازش با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. دو کشور یادشده، هفته گذشته، در حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ توافقی که در آن بر تأسیس سفارتخانه‌ و تبادل سفرای رژیم صهیونیستی با این دو کشور عربی تأکید شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    ژست آزادی خواهی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس