کد خبر 1120791
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
برخورد بی شرمانه با بی خانمانها در آمریکا/وقتی زندگی در زیرگذر هم به آرزو تبدیل می شود!

ساکنین منطقه «رابرتسون جنوبی» با همکاری یک شرکت زیباسازی شهری بیش از 50 تخته سنگ در زیر گذرگاهها قرار دادند تا آخرین مکان زندگی بی خانمان ها را نیز اشغال کنند.

به گزارش مشرق، قصه مسکن سرِ دراز دارد و داشتن یک چهار دیواری با سقفی بالای سر همچنان برای بخش اعظمی از مردم جهان رویای دست نیافتنی است. بحران های اقتصادی جهان و به دنبال آن مهمان ناخوانده کرونا بیش از پیش شرایط را برای مسکن و تکیه بر دیواری که بتوان حداقل تا یک سال را با خیال راحت در آن آرمید را به چالشی جدی بدل کرده است. کار به جایی رسیده که حتی عدم توان پرداخت اجاره مسکن نیز در شرایط موجود قشر بیشتری را در خود جای داده و باعث شده در این سطح، آن ها که در کف توانایی قرار دارند از این بخش به بیرون پرتاب شده و به زندگی در چادر و در فضای باز بی خانمانی روی بیاورند.

کشور آمریکا همواره تعداد قابل توجهی بی خانمان داشته که با شرایط جدید بر تعداد آن ها افزوده شده است. حالا در آمریکا شرایط آنچنان تیره شده که در بخشی از آمریکا، بی خانمانان را از زیرگذرها و جاهایی که لااقل می توانند در معرض باد و باران و آفتاب و سرما و گرما در امان باشند، نیز تارانده اند که این اقدام بی شرمانه و غیرانسانی با انتقادات وسیعی همراه بوده است که در ادامه به نقل از هالیوود ریپورتر می خوانیم:

نکته اسفناک در مورد این گزارش این است که بانی اصلی راندن و بی احترامی به بی خانمان ها در این منطقه شخصی است به نام «پیتر ایلیف» فیلم نامه نویس و کارگردان که خودش در سال ۲۰۱۷ در مستندی با عنوان «آمریکای ترامپ» زندگی یک بی خانمان را به تصویر کشید و حالا خود در محله ای که زندگی می کند، دشمن شماره یک بی خانمان ها است. 


تنها در ازای غذا کار می کنم

در آزادراه شماره ۱۰ در منطقه ای از لس آنجلس گروهی از ساکنین با همکاری یک شرکت زیباسازی شهری با استفاده از نامحترمانه ترین برخورد و با الفاظ زشت، تهدید به مرگ، بی خانمانان را از زیرگذرها جان پناه ها می رانند.

ساکنین منطقه «رابرتسون جنوبی» با همکاری یک شرکت زیباسازی شهری بیش از ۵۰ تخته سنگ در زیر گذرگاهها قرار دادند تا آخرین مکان زندگی بی خانمان ها را نیز اشغال کنند.

این اقدام برای جابجایی محل استقرار بی خانمان و تقلید از تاسیسات و اقداماتی مشابه در زیرگذر خیابان «Motor Avenue» طراحی شده بود. 

هزینه جمع آوری و تاراندن بی خانمانان با کمک های مالی که در مجموع ۳۶۵۰ دلار جمع آوری شده، توسط یک کمپین «GoFundMe» به رهبری «پیتر ایلیف» فیلم نامه نویس فیلم «نقطه فروپاشی» که خود ساکن این منطقه است به همراه ده ها نفر دیگر پرداخت شد.

این روشی است که به آن «معماری خصمانه» گفته می شود و معمولاً توسط شهرها و صاحبان مشاغل به عنوان روشی برای حفظ نظم مورد استفاده قرار می گیرد.


در جستجوی انسانی رئوف

منتقدان معتقدند که این اقدام برای افراد بی خانمان مضر است و بر این جمعیت آسیب پذیر تأثیر منفی می گذارد.

«پیتر ایلیف» فیلم نامه نویس که بانی اصلی این اقدام شرم آور است در این مورد اینچنین توجیه کرد: ما نگران امنیت عموم مردم هستیم و اینکه بالاخره افراد و ساکنین این منطقه برای عبور از این زیرگذرها و مناطقی که بی خانمان ها در آن سکونت کرده اند مورد حمله و تهدید واقع نشوند چون این منطقه به مناطق «Culver City» و «Helms Bakery» وصل می شود. گرچه چندین نفر بوده اند که زیرگذر را به خانه تبدیل کرده اند، اما یک مرد به نام «ماتئو» بیش از همه آ« جا را به هم ریخته است و هدف اصلی ما برای پاکسازی زیرگذر این مرد بوده است.

با این وجود به محض نشر خبر آواره کردن بی خانمان ها، سیل عظیمی از واکنش ها به وجود آمد.

مدافعان و فعالان حامی بی خانمان ها از گروه هایی مانند «Street Watch L.A.» شبکه اقدام جامعه لس آنجلس و «K-Town for All» کمک کردند تا زنگ هشدار درباره تخته سنگ هایی که بدون مجوز شهر قرار داده شده و بی خانمانان را آواره کرده، به صدا درآید.

«هرب جی وِسون» رئیس سابق و عضو شورای شهر لس آنجلس این اقدام را در توئیتر محکوم کرد و نوشت: این اقدام در بسیاری از سطوح اشتباه است.

«K-Town» از نهاد مردمی حامی بی خانمانان در این مورد گفت: «معماری خصمانه» از نظر ما بسیار نادرست و بد است و برای اماکن عمومی هم نادرست است و از تمام دنباله روها و اعضای خود می خواهیم که تمام آن سنگ ها و علائم و هرآنچه را که برای مزاحمت و تاراندن بی خانمانان نصب و جایگذاری شده را برچینند!

شب ۸ سپتامبر ، شورای محله رابرتسون جنوبی (SORO NC) جلسه ای مجازی برگزار کرد که در طی آن فعالان بخش نظرات آزاد را تحت فشار قرار دادند تا نگرانی ها را در یک جلسه تقریباً سه ساعته با احزاب هر دو ابراز کنند. طرفین نظرات خود را بیان کنند.

در همان زمان، گروهی از فعالان و حامیان افراد بی خانمان برای برداشتن تخته سنگها به زیرگذر خیابان «Cattaraugus» رفتند، اما به دلیل سنگینی برخی از سنگ ها به طور کامل انجام نشد.

مسئله دیگری که باعث نگرانی هر دو طرف شده، نقاشی های دیواری است که در برخی قسمت ها پس از برداشتن سنگ ها با عنوان «لغو اجاره» مواجه شدند.

پس از اینکه حامیان بی خانمان ها سنگ ها و موانع گذاشته شده در زیرگذرها را برداشتند، «پیتر ایلیف» مسبب تاراندن بی خانمانان برای دیدن محل پاکسازی سنگ ها آمدو ابراز داشت که با فعالان و حامیان بی خانمانان «Street Watch» مذاکره مثبتی داشته است.

با این وجود که ایلیف رهبر اصلی تار و مار کردن بی خانمان ها محسوب می شود اما او عنوان کرد که من هم یکی از ۳۰ نفر ساکنین محل بوده ام که دست به این اقدام زده ایم.

از آنجا که نام وی در کمپین شهر وجود داشت، وی به دلیل تخلیه غیرقانونی از اخطار مامور اداره بهداشت شهر لس آنجلس گرفته تا تهدید به مرگ و صدها مورد ایمیل ها و پیام های تهدیدآمیز برای او به خاطر جریحه دار کردن احساسات و عواطف عمومی ارسال شده است.

«اولگا لکسل»، از فعالان و حامیان بی خانمانان و عضو نهاد «Street Watch» لس آنجلس، که به عنوان دستیار نویسنده و هماهنگ کننده فیلمنامه کار کرده است، به هالیوود ریپورتر گفت: کاملا بدیهی است که بی خانمانی یک مساله بغرنج است اما بسیار ناامیدکننده و تاسف برانگیز است که یکی از ساکنان محله بودجه خود را برای «معماری خصمانه» و تار و مار کردن و آواره کردن بی خانمانان هزینه کند تا اینکه پول را برای خرید مسکن برای همانها صرف کند.


خانه ام ، خانواده ام و شغلم را ازدست داده ام. به من کمک کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    20 0
    در مسیر توسعه یک عده معدود ، عده بسیار زیادی تاراج میشوند و یا برده آنها خواهند بود . این یک جنگ داخلی پوشیده مثل چرک زیر زخم که بوی گند لیبرال سرمایه داری میدهد چه قبل از سر ریز شدن چه بعد آن
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      5 0
      بالاخره صبر مردم آمریکا لبریز خواهد شد .
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 1
    یا مهدی ادرکنا
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    *در فضای مجازی، علیه ترس از تحقیر *قیام*کنید* در جلسه ای که دوماه پیش در عربستان برگزارشد؛ وزیر خارجه آمریکا ورئیس سازمان سیا سخنرانی کردند!! درآنجا بن سلمان به پمپئو گفت: شما به ایران حمله کنید؛ ما تمام هزینه های شما را می پردازیم؛ آنجا پمپئو درجواب گفت: شما وما واسرائیل شش سال است که نتوانستیم باتمام قوا از پس یمن برآییم؛ آنوقت می خواهید که به ایران حمله کنید؟ ‌ الان دیگر نه جنگ ونه تحریم‌ها توانست رژیم تهران را پای میز مذاکره بکشاند!! تنها راه باقیمانده فضای مجازی و تبلیغات 24 ساعت و دیوانه کننده شبکه های ماهواره برعلیه ملت ایران است؛ باید با تبلیغات کاری کنیم که ایرانی از ایرانی بودن وبالاخص مسلمان بودن خودش شرمنده شود؛ تنها راه همینست!!! به حمله نظامی فکر نکنید؛ که اگر گلوله ای برعلیه ایران شلیک شود؛ ایران اسرائیل، امارات، بحرین، قطر وکویت را باخاک یکسان خواهد کرد؛ و شما هم به یک ویرانه تبدیل خواهید شد؛ و از ماهم کاری برنخواهدآمد،، دیدید که با ما در عین الاسد چه کردند؛ ‌ و ما نتوانستیم حتی یک گلوله به طرف ایران شلیک کنیم؛ در حالیکه یک پایگاه نظامی مارا زدند؛ و ما حق دادن جواب را از منظر شورای امنیت داشتیم؛ اما توان پاسخگویی را واقعا نداشتیم!!! پس عاقلانه رفتار کنید احساسی برخورد نکنید!! تنها راه باقیمانده تبلیغات 24 ساعته شبکه های ماهواره ای و فضای اینترنت است؛ و تاجایی که می‌توانید شایعات بسازید؛ و اذهان ایرانی را بمباران تبلیغاتی کنید؛ و کاری کنید که ایرانی نتواند سیاه وسفید را شناسایی کند؛ و مذهب و این پیامبر و موعودی که به آن اعتقاد دارند را بگیرید!! و آنوقت مطمئن باشید که جواب میگیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس