کد خبر 1119244
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
چالش دسترسی برخی دانش آموزان به شبکه شاد

با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد)، امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتی درون اپلیکیشن (تماس دوسویه) در شبکه شاد فراهم شد.

به گزارش مشرق، در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش‌آموزان، ۱۳ شهریور در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری در قالب فروش «سیم کارت شاد»

سرویس ارتباط زنده دو طرفه ( ارائه تصاویر و دریافت بلادرنگ تصاویر کاربر دیگر و درج نظر) تعریف می‌شود که بعد از ارائه سرویس یک طرفه، توسعه سرویس ارتباط زنده دو طرفه با هدف برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان، برگزاری کلاس‌های تعاملی و به طور کلی ارتباط تصویری همزمان کاربران شاد ایجاد شده ‌است.

بر اساس این گزارش معلم در کلاس‌های آنلاین خود می‌تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند به این صورت که فرد آغاز کننده تصویر آنلاین خود را در گروه ایجاد می کند و دیگر اعضای گروه می‌توانند با ارسال در خواست لایو در آن شرکت کنند و یا پرسش‌های خود را برای پاسخگویی معلم در پخش زنده درج کنند.

ببینید:

فیلم/ احراز هویت ۱۰ میلیون و ۳۱۲ هزار دانش‌آموز در شاد

همچنین معلم در حین برگزاری پخش زنده می‌تواند لیست حاضرین در لایو را مشاهده کند؛ پخش زنده تا ۲۴ ساعت قابل دانلود است. تماس رایگان اینترنتی اپلیکیشن‌های پیام رسان و افزایش جذابیت استفاده از اینگونه سرویس ها توسط کاربران باعث شده است تا در شاد نیز این امکان برای جامعه آموزش و پرورش ایران توسعه داده شود؛ در سرویس پیام رسان شاد، تماس صوتی دو سویه این امکان را فراهم می‌کند که معلم و یا مدیر با کاربران تماس صوتی رایگان برقرار کنند.

این سرویس برای برگزاری آزمون‌های شفاهی و پرسش و پاسخ قابل استفاده است؛ این سرویس کاملا مانند سرویس مکالمه تلفنی بوده و کاربر تنها آن را  بر بستر اینترنت به صورت رایگان تجربه می کند، بنابراین برقراری تماس ایمن  و رمزنگاری شده، برگشت به پیام‌رسان و باز نگه داشتن تماس، بلندگو، قطع صدا و قطع مکالمه از دیگر ویژگی‌های این سرویس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 1
    چه خوب
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    وزیر جون! حالا یه option اضافه شد. ذوق نکن.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    2 0
    چرا نرم افزاری برای نصب در ویندوز و لب تاپ نساختند؟ تو وب که اصلا تصاویر و فیلمها را حتّی بعداز چند ساعت هم نمیاره که...بهتر بود نرم افزار ویندوزش را هم می ساختند...کسی که سه چهار تا دانش آموز داره و خونه اش فقط یه گوشی اندروید داره چیکار کنه؟ چاپگر هم لازمه دولت حداقل تبلت قسطی به مردم می داد و از یارانه کم می کرد.
    • next IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      آره فکر خوبیه لپ تاپ و تبلت و گوشی قسطی با سود 18 درصد بدن از یارانه کم کنن اینجوری همه میتوننن از امکانات شاد استفاده کنن
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام بنده دو پسر دارم هردو درس میخونن نه گوشی دارن نه تبلت خودمم توان خرید ندارم تکلیف چیه؟ با یه گوشی چجوری باید همزمان درس بخونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس