کد خبر 1118293
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: روند رو به رشد قیمت دلار به مرور زمان می‌تواند روی سهام کوچک هم تاثیرگذار باشد.در آینده سهم‌های کوچک هستند که بازار بهتری خواهند داشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل بازار سهام امروز و تا این لحظه رشد 1.73 درصدی داشت. این در حالی است که شاخص هم وزن 11/ 0 افت داشته است. این روند رشد ضعیف شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

سهیلا صالحی، کارشناس بازار سرمایه در مورد روند بازار سهام گفت: متاسفانه چون در این اواخر از سهم‌های کوچک حمایت نشده است همچنان سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد هستند. برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست که در حال حاضر به سمت سهام کوچک بروند.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار در بازار بورس

این کارشناس بازار سرمایه در مورد حمایت دولت از بورس و اینکه بازار همچنان رشد ضعیفی دارد، گفت: متاسفانه جلسات رسمی برای حمایت از بورس خروجی درست و حسابی ندارد. می‌خواهند بگویند ما به فکر بورس هستیم اما خروجی مثبتی که تأثیر مثبتی روی بازار داشته باشد ندیدیم. روزهای اولی که حرف از حمایت بود روی سهم‌های شاخص‌ساز حمایت‌هایی شد اما در واقع مثبت بودن شاخص طی روزهای اخیر به خاطر شرایط بنیادی است که دارند. دلیل مثبت بودن شاخص این است که ترس روی سهم‌های بزرگ کمتر شده، از طرفی قیمت دلار و و نیز وضعیت خوب بعضی از شاخص‌ها نیز تأثیرگذار بود.

صالحی در مورد وضعیت سهام کوچک در بازار گفت: روند رو به رشد قیمت دلار به مرور زمان می‌تواند روی سهام کوچک هم تاثیرگذار باشد. در آینده سهم‌های کوچک هستند که بازار بهتری خواهند داشت.

او ادامه داد: به نظرم طی روزهای آینده تقاضا برای سهم بزرگ خوب است اما تنها اتفاق خوبی که می‌تواند بیفتد ایجاد تعادل در سهم‌های کوچک است که به نظرم تا هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. امروز شاهد تحرک‌هایی بسیار کمی برای سهم‌های کوچک بودم و فکر می‌کنم این سهام طی هفته‌های آینده می‌توانند پول را جذب می‌کنند.

او از پیش‌بینی خود برای ماه‌های آینده گفت: به نظرم تا انتخابات آمریکا یعنی حداقل تا یکی دوماه آینده بازار ابتدای سال را نخواهیم داشت. فقط باید انتظار این را داشته باشیم که در بازار تعادلی ایجاد شود. اگر شرایط مثبتی هم باشد برای سهم‌هایی خواهد بود که وضعیت مطلوب‌تری دارند.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام متاسفانه عده ای کف بین و چشم بند در سازمان بورس کشور مسئول شده اند و چون میدانند عده ای سهامدار تازه وارد از همه جا بیخبر در این بورس قرار دارند مدل های سرمایه گذاری جدید رو بدون تفهیم به مردم مثل طعمه بر سر راه مردم می گذارند و جیب امثال بنده را خالی می کنند عده زیادی در این چاه عمیق افتاده اند و عرضه کننده با یک اطلاعیه خودش را از مسئولیت مبرا می داند. شما که سامانه مناسب ندارید و بدون هشدار برای خریدار مردم را به زحمت میاندازید باید پاسخگو باشید چطور برای خرید و فروشها پیام هشدار میاید ولی برای کسانی که سهم فارس ندارند پیامی مبنی بر عدم امکان خرید صادر نمی شود همین ادله برای کلاهبرداری شما کفایت می کند ناظر محترم لطفا پیگیری شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس