کد خبر 1118029
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

چطور یک وب سایت بسازیم؟ از آن دسته سؤالات به‌ظاهر پیچیده‌ای که ممکن است خود شما هم درگیرش باشید. اما در این مطلب می‌خواهم یکبار برای همیشه هر اطلاعاتی که برای ساخت سایت نیاز دارید را به شما بدهم؛ آن هم به‌ساده‌ترین شکل ممکن

در این مطلب، همۀ گزینه و راه‌هایی که می‌توانید با آن سایت بسازید را توضیح می‌دهم. در انتها خودتان تصمیم می‌گیرید، که کدام روش برایتان مناسب‌تر است. بعد از این، دیگر دغدغه و ابهامی بابت ساخت سایت ندارید و با خیال راحت می‌توانید به سراغ مراحل بعدی بروید.

برای ساخت سایت چه گزینه‌هایی دارم؟ (معرفی همۀ روش‌ها)

در فاز اول این مطلب، تمامی راهکارهای ساخت وب سایت را با هم بررسی می‌کنیم، اما در مرحله دوم و طبق تجربه‌ای که این چند سال داشته‌ام، یک مقایسه کوتاه انجام داده و بهترین راهکار (از نظر خودم) را به شما معرفی خواهم کرد. خب به سراغ اولین راهکار برای ساخت وب سایت برویم:

1.  سفارش طراحی سایت به یک برنامه‌نویس

اولین راهکار برای ساخت وب سایت که برای شما وجود دارد؛ سفارش طراحی سایت به برنامه نویس است. اگر قصد دارید یک سایت با جزئیات خیلی سفارشی و اختصاصی داشته باشید و البته حاضرید برای داشتن آن زمان و هزینه خیلی زیادی صرف کنید، این بهترین انتخاب است.

اگر یک برنامه نویس با تجربه و مسئولیت‌پذیر پیدا کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه یک سایت با جزئیات کاملا اختصاصی شده و خاص خودتان را از او تحویل بگیرید.

2. سفارش طراحی سایت وردپرسی

روش دیگری برای طراحی سایت، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. در واقع وردپرس یک سیستم برنامه نویسی شده است، که طراحی سایت را نسبت به حالت قبلی خیلی آسان‌تر کرده. این یعنی یک برنامه نویس برای طراحی سایت شما، باید حداقل 2 ماه زمان صرف کند، اما پروژه طراحی سایت‌تان با وردپرس نهایتا در 5 الی 20 روز طول می‌کشد.

هزینه طراحی سایت با وردپرس نسبت به چیزی که شما می‌خواهید و البته تخصص وردپرس‌کارتان، بین 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است! ولی در حال حاضر داشتن یک سایت معقول وردپرسی با هزینه‌ای در حدود 2 تا 4 میلیون تومان امکان‌پذیر است.

3. یادگیری طراحی سایت

اگر علاقه‌ای به صرف هزینه برای طراحی سایت ندارید؛ می‌توانید به جای سفارش، خودتان آن را یاد بگیرید و انجامش دهید. در این راهکار ساخت سایت، می‌توانید به سراغ دوره‌های آموزش طراحی سایت با وردپرس رفته و بعد از حدود 2 تا 6 ماه آن را به طور کامل یاد بگیرید. بعد از آن هم خودتان به مرور اقدام به ساخت سایت کرده و کسب و کار اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کنید.

4. ساخت سایت در زمان کوتاه با سایت‌ساز

علاوه بر 3 راهکار ساخت سایت که در بالا گفته شد، یک راهکار چهارم هم وجود دارد: ساخت سایت به کمک سایت‌سازها! سایت‌سازها مثل وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا هستند با این تفاوت که کار کردن با آنها راحت‌تر است و زمان بسیار کمتری نیاز دارد.

مثلا به کمک سایت ساز پرتال که یکی از شرکت‌های قدیمی و معتبر در سطح وب سایت، می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه یک سایت کاملا حرفه‌ای و با تمامی امکانات را در اختیار داشته باشید. در حال حاضر این گزینه یکی از بهترین راه‌ها برای درست کردن سایت است.

چطور سایت طراحی کنیم؟ (مقایسه روش‌ها)

خب، تا اینجا و در این راهنمای ساخت سایت، با تمامی روش‌های راه‌اندازی یک وب سایت آشنا شدید. در ادامه می‌خواهم طبق تجربه و نظر خودم، یک مقایسه کوتاه میان این راهکارها داشته باشم، تا در نهایت تصمیم بگیرید که کدام روش برایتان بهتر است؟

مزایا و معایب طراحی سایت برنامه نویسی

مزیت استفاده از این راهکار، قابل سفارشی سازی بودن آن است. یعنی شما در هیچ کدام از 3 راهکار دیگر نمی‌توانید تا این حد برای خصوصی‌سازی سایتتان اقدام کنید. اما عیب آن هم این است، که هزینه طراحی سایت با این روش به شدت بالاست. 

به نظر من هیچ کسب و کار اینترنتی در ابتدای کار نیاز به ساخت یک سایت اختصاصی ندارد و کمک گرفتن از آن مربوط به زمانی است که گسترش پیدا کرده باشد و بتواند از سود خودش، هزینه‌های ارتقا سایت را هم پرداخت کند. 

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

سفارش طراحی سایت با وردپرس خیلی گران نیست و در زمان کوتاهی هم سایت به دستتان می‌رسد. اما مشکل اینجاست که کار کردن با یک سایت وردپرسی خود نیاز به تخصص و دانش دارد و اگر آن را بلد نباشید، باید برای اضافه کردن هر جزئیات و اضافه کردن کوچک‌ترین قابلیت‌ها هم هزینه پرداخت کنید. 

علاوه بر این متاسفانه سایت‌های وردپرس گاهی با ارورها و مشکلات زیادی روبرو می‌شوند، که برای حل کردنش باید از بقیه کمک بگیرید. البته اگر بخواهید وردپرس را یاد گرفته و خودتان سایت بسازید، کمتر با مشکل روبرو می‌شوید اما باید زمان و حوصلۀ زیادی را صرف کنید. (اگر حال ‌و حوصله سروکله زدن با مشکلات فنی را ندارید، بیخیال یادگیری وردپرس و طراحی سایت بشوید.) 

مزایا و معایب طراحی سایت با سایت ساز

و در نهایت سایت‌ سازها. خب راستش را بخواهید به نظر من این بهترین راهکار است؛ چرا؟ 

  • هزینه ساخت سایت با سایت‌سازها معقول و به صرفه است.
  • سایت‌هایی که به کمک این سیستم‌ها ساخته می‌شوند، کاملا حرفه‌ای و با تمامی جزئیات لازم هستند.
  • کار کردن با سایت سازها نیاز به هیچ دانش فنی و حتی یک خط کدنویسی ندارد.
  • در صورت وجود هر نوع مشکل در سایت شما، پشتیبان‌ها به صورت رایگان مشکلتان را حل می‌کنند.
  • و...

اما این ایراد را هم دارد که نمی‌توانید یک سایت با طراحی کاملا اختصاصی داشته باشید. هر چند که باز هم تا حدی دستتان برای تغییر و ویرایش باز است. اما بیش از حد امکانش وجود ندارد. 

اگر قصد دارید به کمک یک سایت ساز حرفه‌ای کسب و کار آنلاین‌تان را راه‌اندازی کنید، به نظرم سایت ساز پرتال بهترین انتخاب است. دلیل این انتخاب، امکانات بالا و پیشرفته، هزینه مناسب، قالب‌های متفاوت و زیبا و مهم‌تر از همه پشتیبانی همیشگی آن است.

علاوه بر اینها شما می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه، تا 7 روز به صورت رایگان از پرتال استفاده کنید. ساخت سایت با پرتال، بسیار ساده است. بعد از وارد کردن یک شماره تلفن و اسم سایت آزمایشی برایتان ایجاد می‌شود و می‌توانید با آن کار کنید. اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید، به مقاله چگونه سایت بسازیم مراجعه و مراحل قدم به قدم طراحی سایت را مشاهده کنید. در ضمن در مورد هزینه ها هم میتوانید به صفحه هزینه ساخت سایت در پرتال مراجعه کرده و تعرفه هایش را ببینید.

در آخر

مطمئن باشید غیر از این 4 راهکار گفته شده در بالا، هیچ راهکار مناسب دیگری برای طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد میکنم به جای تعلل کردن؛ همین حالا تصمیمتان را گرفته و مسیر راه اندازی یک کسب و کار موفق و پرسود را شروع کنید. 

راستی اگر سؤالی راجع به کار با پرتال، برایتان پیش آمد، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 از تماس بگیرید. 

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس