.

فرماندهان نیروی دریایی (نداجا) و هوایی (نهاجا) ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، اهداف و دستاوردهای رزمایش مشترک «ذوالفقار ۹۹» این نیرو را تشریح کردند.

به گزارش مشرق، در ابتدای این گفتگو امیر دریا دار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی رابردی ارتش ضمن گرامی داشت یاد شهدا گفت: لازم می دانم در ابتدای گفتگو درود بفرستم به ارواح طیبه همه شهدایی که در مسیر دفاع, امنیت و امروز در مسیر سلامت جان خود را در راه این مملکت تقدیم کرده اند و موجب شده اند که امروز آزادگی, سعادت, سربلندی و اقتدار را در کشور داشته باشیم.

امیر سرتیپ خلبان نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در ادامه با درود به ارواح همه شهدا خاطرنشان کرد: هرچه داریم از جمله امنیت پایدارمان از خون هایی است که شهدا تقدیم انقلاب و کشور عزیزمان کرده اند.

بیشتر بخوانید:

رهگیری گلوبال هاوک آمریکایی توسط پهپاد کرار ارتش

زیردریایی کلاس غدیر یک فروند موشک کروز را شلیک کرد

امیر دریادار خانزادی در ابتدای اظهاراتش با اشاره به هیاهوی رسانه های بیگانه به ویژه رسانه های غربی در ارتباط با این رزمایش گفت: این موضوع از چند بعد حائز اهمیت است. نکته اول این است که با وجود همه تحریم هایی که از ابتدای انقلاب تا امروز پیاپی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده, به ویژه در بخش دفاع ما شاهد این هستیم که نه تنها تحریم ها اثر نکرده , بلکه موجب توفیقات قابل توجهی شده و دستاوردهایی را برای برای بخش دفاع جمهوری اسلامی ایران داشته است. بدین معنی که هر روز تجهیزات جدید, تسلیحات جدید و تکنیک های جدیدی که به ما اجازه انجام تاکتیک های خاص را می دهد.

وی با بیان اینکه این پیشرفت برای ملت های آزاد جهان الهام بخش است گفت: اینکه ملتی با همه تحریم ها سر بلند کرده و پای آرمان های خود و انقلابش در مقابل تمام ایادی استکبار که مقابل او صف کشیده اند ایستاده و مقابل این ملت نتوانسته اند خدشه ای به حرکت مستقل و مستحکم آن وارد کنند, آن ها را نگران کرده است که مبادا این الهام بخشی همانند یک دومینویی به کشورهای دیگر(آن هایی که ملت آزاده دارند) منتقل شود, به ویژه آنجایی که دولت های نامشروعی سر کار هستند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه بخش دوم نگرانی ها از بابت خودشان است گفت: از این جهت که هر روز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر تهدیدی در بیرون از مرزها قویتر و مستحکم تر می شود و ادعاهای آن ها را ناکار آمدتر می کند.

وی ادامه داد: روزی اگر در عرصه دریاهای آزاد جولان می دادند, و اگر در مجاورت مناطق دریایی ما تردد می کردند و گاهی گردن کشی می کردند, امروز به هیچ عنوان توانایی انجام چنین کاری را ندارند و می بینیم که مایل ها, شاید بیش از دویست مایل از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور ایستاده اند و نظاره گر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند.

فیلم‌های رزمایش:

فیلم/ مکالمات رهگیری سه هواگرد آمریکایی توسط پهپاد ارتش

فیلم/ جزئیات عملیات زیردریایی ایرانی فاتح

فیلم/ هدف قرار دادن شناور توسط پهپاد سیمرغ

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: آن ها می دانند اگر دم دست ملت ایران و این قدرت و اقتدار باشند حتما پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد, پس دور ایستاده اند و تصور می کنند این دور ایستایی برای آن ها کفایت می کند, لذا تلاش می کنند این نگرانی را از طریق رسانه هایی که در اختیار دارند به ملت های منطقه منتقل و آن را به یک نگرانی مشترک تبدیل کنند. اما قطعا آنچه که پیام این رزمایش بود نشانه اقتدار, قدرت, توانایی و استقلال به معنی صلح و امنیت است.

وی افزود: اینکه کشوری زیر یوغ استکبار نیست و با قدرت, امنیت خود را برقرار کرده و امنیت منطقه را با کمک کشورهای منطقه دنبال می کند , مجموعه ای از نگرانی های آن ها است, لذا تلاش می کنند آن را خدشه دار کنند که الحمدالله تا امروز موفق نشده اند.

در ادامه این گفتگو امیر سرتیپ نصیرزاده در خصوص ویژگی های رزمایش ذولفقار 99 و تفاوت این رزمایش با رزمایشهای قبل اظهار داشت: یک چنین رزمایشی به یک طرح ریزی بسیار پیچیده ای نیاز دارد و هماهنگی بسیار بالایی می طلبد.

عکس های رزمایش:

عکس/ نمایش قدرت یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی ارتش

عکس/ شلیک موشک قادر در رزمایش ارتش

عکس/ عملیات بیچینگ در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش

وی با تاکید بر اینکه در بعد فرماندهی و کنترل باید خیلی پیچیده و با دقت عمل کرد, گفت: هر نیرویی (زمینی,هوایی دریایی و پدافند) بسته به ویژگی های آموزشی و فرهنگی در مراکز آموزشی خودشان, نیروهای آموزشی یشان را تحت آموزش قرار می دهند و سپس این نیروها در یک رزمایش مشترکی قرار می گیرند,لذا در وهله اول باید این نیروها را با هم منطبق کرد تا بایکدیگر هماهنگی لازم را به عمل آورند و رزمایش مشترکی برگزار کنند.

نصیرزاده افزود: یکی از ویژگی های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در یک رزمایش به این وسعت بود, سناریوهای بسیار مهمی را با هم تمرین کردند و می توان گفت این رزمایش تقریبا نزدیک به صد در صد به دستاوردهای خودش دست پیدا کرد.

وی تاکید کرد: این رزمایش دستاوردهای بسیار مهمی به همراه داشت که انشالا از تجارب آن برای سایر رزمایش ها استفاده خواهیم کرد.

نصیرزاده در خصوص تفاوت این رزمایش با رزمایش های قبلی اظهار داشت: در این سطح و این وسعت و تمرین های متنوع و تاکتیک های متعدد, کمتر رزمایشی برگزار شده بود, گستردگی این رزمایش و میزان نیروهای مشارکت کننده و تاکتیک های متنوع در بعد هوایی, دریایی و ساحلی, در هوا به سطح و سطح به هوا خیلی گسترده بود و تعداد متنوعی از تاکتیک ها را تمرین کردیم و بسیار هم موفق بودیم, ضمن اینکه تعداد زیادی مهمات بهینه سازی شده و مهمات بومی سازی شده را در این رزمایش بکار بردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی خدایی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 1
    نیروی دریایی ما نیاز اساسی داریم به ناو های با تناژ زیاد که توانایی پرتابه شلیک موشک های عمود پرتاب داشته باشند هم آفندی هم پدافندی و هم چنین زیر دریایی های اقیانوس پیما
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 3
    باید هرچه سریع تر به سمت ساخت ناو هواپیمابر حرکت کنیم باید دنیا از ما بترسد.
  • بابک IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 1
    خدا قوت به امید پیشرفت روز افزون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس