کد خبر 1117081
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
بایدن در واشنگتن پیروز شد

نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، درصورت پیروزی، به حضور حدود ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی در غرب آسیا تداوم خواهد داد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا روز پنجشنبه گفت، این کشور باید به حضور نظامی خود در غرب آسیا ادامه دهد.

بایدن در مصاحبه با نشریه نظامی «استارز اند استرایپز» گفت: «این جنگ‌های بی‌پایان باید خاتمه یابند. از کاهش تعداد نیروها حمایت می‌کنم. اما مشکل این است که همچنان باید بابت تروریسم و داعش نگران باشیم».

وی افزود در صورت تصاحب کاخ سفید، با توجه به لزوم تمرکز ارتش بر تهدیدات بالقوه‌ای نظیر چین و روسیه، کاهش قابل توجهی در بودجه نظامی آمریکا ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ با خروج از برجام، اسرائیل را به خطر انداخت/ به تشکیلات خودگردان کمک مالی می‌کنم

راز عقب نشینی جزیی نظامیان آمریکایی از عراق

بایدن افزود، «به ظرفیت مأموریت‌های ویژه نظامی جهت هماهنگی با متحدانمان نیاز داریم» و باید حداکثر «1500 تا 2000» نیروی آمریکایی در منطقه بمانند.

وی با این حال گفت، ارتش آمریکا نباید در مسائل سیاسی کشورهایی که در آن فعالیت دارند دخالت کنند و باید «گروه‌های تروریستی را که به طور مداوم در حال ظهور یافتن هستند منهدم کنند».

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت: «متحدان ما [در ناتو] از شکست ما در مقابله با روسیه به شکل دیپماتیک یا هر شکل دیگر به شدت نگران هستند و بیم دارند که آمریکا در اولویت است به معنی انزوای آمریکا باشد».

بایدن مدعی شد: «اگر انتخاب شوم اولین کاری که می‌کنم این است و شوخی هم نمی‌کنم. با سران کشورها تماس می‌گیرم و می‌گویم آمریکا برگشته است. می‌توانید روی ما حساب کنید».

بعد از اظهار نظرهای مختلف و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای کاهش تعداد نظامیان این کشور در عراق، روز چهارشنبه سازمان تروریستی سنتکام این موضوع را تایید کرد.

«فرانک کنت مک‌کنزی» فرمانده سنتکام در این خصوص اعلام کرد: «آمریکا تصمیم گرفته در ماه سپتامبر، تعداد نیروهای خود در عراق را از ۵۲۰۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر کاهش دهد».

با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ لفاظی‌های ضدجنگ خود را در ماههای اخیر افزایش داده است اما علیرغم وعده انتخاباتی ۲۰۱۶ خود مبنی بر پایان دادن به جنگ‌های ناتمام آمریکا در جهان، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 2
    سگ زرد برادر شغاله.الان فامیلاش ناراحت میشن.دقت کنید
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    14 11
    درود بر جوبایدن کببر
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 3
    اوباما و تو داعش رو به وجود اوردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس