به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به بیان نکاتی درباره بازار ارز و پول پرداخت و نوشت: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده دربرخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم.امروز (دوشنبه) فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیر رسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.

در دوسال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور درحاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است.این امرموجب کاهش نوسانات و ثبات بازار وتعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است.این سیاست را از فردا (سه‌شنبه) نیز با قدرت ادامه خواهیم داد.

دلار 25هزارتومانی از کجا آمد؟ بازاری‌ها: بورس و خودرو بازار ارز را به‌هم ریختندفروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها فعلاً متوقف شد.

بازار اصلی ارز ،همانا بازار مبادلات ارزی درسامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم ودر چند روز گذشته بطور میانگین ، روزانه ، در حدود 100 میلیون دلار مبادله شده است.

ارز بعنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی تأثیر از سایر بازارها نمی باشد. و اثرات سرریزی دربین بازارهایک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول وارز ،تمام تلاش خود را برای تعادل بازارها بکار خواهد بست.

همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آمادگی کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که درجهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرارندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    13 0
    تو هم بابا مسخره مون كردى همتى ، بلد نيستى كناره بگير
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      2 0
      آقا رضا 1 سال دیگه صبر کن بعدش همه افراد نالایق و بیسواد این دولت با جوانان مومن انقلابی جایگزین میشن.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      فکر کردی. اون زمان هم مردم با کلمه ها و جملات عوام فریبانه فریب خواهند خورد. میشه همینی که الان هست یا بدتر
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    7 0
    مگز مشکلی هست که اینطوری سراسیمه شدید
  • علی DE ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    8 0
    ببخشید! ایشون تاحالا جزو دولت نبودند؟!!!!!!
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    9 0
    شما خودتو ناراحت نکن آسوده بخواب دشمن بیداره دست شماهارو باید از مرفق قطع کرد
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    11 0
    به اهداف شومتون رسیدید ملتو بیچاره کردین حالا هی آمریکارو نشون بدین که فقر وگرونی هست نه اینکه اینجا خیلی گل وبلبل جمع کنین کاسه کوزتونو بی لیاقتهای مفتخور
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    4 0
    حتی اگر 90 درصد حجم معاملات ارزی در سامانه نیما باشد باز هم آنچه برای بازار و مصرف کننده ملاک است قیمت ارز دلالی و بازار آزاد است چرا که این باز است که بدون هیچ محدودیت در دسترس همگان است. شما زمانی می توانید سامانه نیما را ملاک قرار دهید که دسترسی به آن برای عموم و در حد و مقداری آزاد باشد.
  • PL ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 0
    برو آقا! تنها مانده تو بیای بازار را سامان بدهی شما ها توی این یکسال بشینید و با مردم ومملکت کاری نداشته باشید تا دوره تان تمام شود ودر دادگاه عدل منتظرتان هستیم
  • کارشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    خب کار خودتونه بالا پایین میکنین تا ملت سرگرم بشن. همه فکر میکنند سود میکنند درحالی که از بازار خبر ندارند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    آقای فضا نورد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    برای حمایت از سهامداران کوچک وحقیقی ها این پیشنهاد را به سمع نظر مسئولین برسانید در این موقعیتهای بحرانی که حقوقی ها با ایجاد صف فروش می خواهند قیمت سهماها را پایین بکشند تا در کف خریداری کنند. بورس وفرابورس باید سیستم های نرم افزاری را طوری تنظیم کنند که موقع خرید از آخر خط ووسطهای خط واز قسمتهای مختلف خط خریداری کند. که دیگر سهم صف فروش ترس فریبکاران نتوانددر امان بمانند. چون حقوقی که قضد پایین آوردن سهم را دارد در ساعات اولیه صف فروش ترس ایجاد میکند ودنباله آن سهامداران کوچک بی اطلاع میترسند سهامشان را به صف فروش ساختگی حقوقی میگذارند وبعد که صف فروش میلیونی ایجاد شد حقوقی سهام خودرا که سر خط است بر میدارد به آخر حط میگذارد تا از فروش در امان بماند اینطوری سهم سهامداران کوچک را از چنگشان در می آورند این موضوع را باید به سمع نظر آن مسئولینی به فکر مردم وسهامدارن کوچک هستند برسد و مجلس ودیگر قوا پیگیر قضیه باشند تا عدالت بر قرار شود
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    سابقه سیاه همتی در بانک ملی روشن است منتها چون یار دیرین دولت بود و دردوره ریاست بر بانک ملی به دولت وام داده و آن را پس نگرفته بود ، با حمایت دولت شد رئیس کل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس