کد خبر 1115532
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: ذهن ایرانی باید این تصویر را خوب به خاطر بسپارد. در ایران هنوز این سوال هست که چرا مذاکره نمی کنیم؟ من در اینجا از فرصت نمادینی که این تصویر خلق کرده استفاده می کنم تا نشان بدهم واقعا چه استدلال هایی داریم که بر اساس آنها نباید با امریکا مذاکره کرد؟

اول: نشاندن ایران پای میز مذاکره هدف نهایی سیاست فشار حداکثری است. وقتی مذاکره نمی کنید این سیاست از هدف اصلی خود محروم و در نتیجه به تدریج سست می شود.

دوم: مذاکره مبدل فشار به نتیجه است. وقتی مذاکره نمی کنید سیاست یک مسیره فشار نهایتا به بن بست می رسد. دشمن به مذاکره نیاز دارد تا بتواند فشار را تبدیل به نتیجه کند. فراموش نکنید که وندی شرمن گفت آنکه ایران را به توافق واداشت روحانی بود نه تحریم ها.

سوم: مذاکره نمی کنیم چون طرفی برای مذاکره ‌و دورنمایی برای بک توافق منصفانه وجود ندارد. چه کسی است که باور داشته باشد می توان با ترامپ، نتانیاهو یا بن سلمان توافقی کرد که غیر تبلیغاتی و واقعا به نفع ایران باشد؟

چهارم: مذاکره نمی کنیم چون یک آدرس غلط برای حل مشکلات است ‌و با شرطی کردن جامعه امکان مراجعه به ظرفیت های واقعی را از کشور می گیرد و زمان را به سود دشمن مستهلک می کند.

پنجم: با امریکا مذاکره نمی کنیم چون ترامپ به خلق یک نتیجه ولونمایشی برای سیاست فشار حداکثری نیاز دارد. ایران بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ نیست.

ششم: مذاکره نمی کنیم چون تجربه برجام به ما می آموزد وقتی ادعاهای دشمن را به رسمیت می شناسید و از در اعتمادسازی در می آیید این روند پایان ندارد. باید هر چه می گویند گوش کنید و آخرین چیزی هم که به شما خواهند گفت این است که: ‘اصلا نباید وجود داشته باشید!’

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    35 1
    حرف بی جواب حرف حسابه
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      12 0
      ذهن ایرانی رنگ بنفش کلید کاهنان معابد و سلفی حقارت و 32 عدد دندان در ملاقات با غربی ها .... هرگز فراموش نمی کند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    22 0
    # سرطان اصلاحات
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    22 0
    احسنت کاملا صحیح می فرمایید. به زودی افول شیطان بزرگ را شاهد خواهیم بود.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    28 0
    حضرت امام رحمه الله علیه جمله بسیار سنگین و عمیقی دارد که باید سر در وزارت خارجه بزرگ و درشت نوشت : رابطه با آمریکا برای همیشه باید قطع باشد. رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای هم به همین روش جمله گوهرباری دارند که فرمودند دست چدنی در دستکش مخملین. وزارت خارجه فعلی انقلابی نیست. حتی به اسلامی بودنش هم شک دارم.
  • FR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    10 0
    ممنون آقای محمدی عالی مثل همیشه
  • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    مشکل اصلی اقتصاد مملکت مسؤلان دزد ووطن فروش ورانتخوار وکاسبان تحریم هستند دولتمردان نا کارآمد وچرتی وفاسد که فقط به فکر دزدی وخیانت هستند. دلارپاشی جهانگیری برای یه عده از دارو دسته اش چه ربطی به تحریم دارد؟ دزدی حسین فریدون ومهدی جهانگیری وخاوری ودانیال زاده و اکبر طبری و.... چه ربطی به تحریم دارد؟ مساله مسؤلان ودولت نامردان فاسد این مملکت هستند وبس. خدا ریشه هرچه خیانتکاربه مردم ووطن واسلام را بخشکاند تا از شرشان راحت بشیم.
  • US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 0
    خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست / بهراسید که این اولِ بسم اللّه است
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 0
      چه زیبا آقا بعد از شهادت حاج قاسم گفت بسم الله الرحمن الرحیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس