کد خبر 1115069
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بورس نمایه

روزبه شریعتی بیان کرد: دولت از مردم بدون هیچ تحلیل و استراتژی دعوت کرد وارد بازار سرمایه شوند. اینکه دولت اعلام کرد مردم دارایی خود را به بورس بسپارند حرف غیرکارشناسی بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق،‌ روزبه شریعتی، تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: نمی توان در کشوری که خیلی تصمیمات توسط دولت گرفته می شود و دولت مالک شرکت های بزرگی است، بگوییم بورس باید در اختیار بخش خصوصی باشد و عرضه و تقاضا به صورت تعادلی شکل گیرد زیرا این خواسته با ماهیت اقتصاد ما همخوانی ندارد.

 بیشتر بخوانید:

سیگنال منفی پالایش یکم

وی بیان کرد: به نظر من نهاد ناظر، سازمان بورس و شورای عالی بورس در سه هفته اخیر که بازار نزولی بود، تلاش خود را برای متعادل کردن بازار به کار بست اما در کل جالب نیست قوانینی که گذاشته می شود سریعا لغو شود.

روزبه شریعتی گفت: برای مثال حد نصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق های با درآمد ثابت کاهش یافت اما دوباره افزایش یافت. همچنین اعتبار کارگزاری ها را از ۲۰ به ۱۰ درصد کاهش دادند که یک حرکت غیرکارشناسی بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: زمانی که این تصمیمات آن هم در روزهایی که بازار نزولی است گرفته می شود، سازمان این سیگنال را به بازار می دهد که بازار گران است. همچنین در کمیته تصمیم گیری درمورد بازار سرمایه، باید همه اصناف شامل اقتصاددانان، تحلیلگران، معامله گران و... حضور داشته باشند تا تصمیمات کارشناسی گرفته شود.

وی ادامه داد: رفتار دولت درمورد پالایشی یکم قابل بخشش نیست و حاکی از به هم ریختگی تصمیم گیری است. اتفاقی که افتاد نشان داد این تصمیم کارشناسی گرفته نشده است؛ درحالی که احتمالا این تصمیم پاییز سال گذشته گرفته شده و باید همه جوانب آن سنجیده و روشن می شد.

شریعتی گفت: باید گفت نوک پیکان انتقاد به سمت دولت است. دولت از مردم بدون هیچ تحلیل و استراتژی دعوت کرد وارد بازار سرمایه شوند. اینکه دولت اعلام کرد مردم دارایی خود را به بورس بسپارند حرف غیرکارشناسی بود و طبیعی است که مردم اعتماد خود را از دست بدهند.

منبع: نود اقتصادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    ماجرای بورس ساده و خلاصش این بود دولت به مردم شبیه خون زد و خواهش میکنم این تیتر رو روش کار کنید دولت میدونست مردم فهمیدن بورس توی شهریور ماه میخاد بریزه گفت قبل اینکه مردم یا سرمایه دارها پولشون رو بکشن بیرون و چیزی گیر شرکت هام نیاد ما بیست روز زود تر اقدام کنیم وگرنه بیچاره میشیم دولت پیش دستی کرد زودتر اقدام به خروج سرمایه شرکت هاش کرد وتمام
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر هر پاپتی شامل وزرای بیسواد و نفوذی غرب درون این بازار دخالت نمی‌کرد بازار مسیر طبیعی پیدا میکرد بعنوان نمونه چرا آقای دولتی با اطمینان میگه شاخص میاد رو ۱۶۰۰ و بعد بر میگرده مگر ایشان غیبگو هستند نکنه با رمال ها بده بستان دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس