کد خبر 1114159
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
گل ختمی

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی گفت: از ریشه گیاه ختمی به عنوان ضدسرفه به خصوص در سرفه های تحریکی استفاده می شود اما خلط آور نیست.

به گزارش مشرق، دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی، عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی درباره کاربردهای گل ختمی گفت: ریشه، برگ و گل ختمی مصرف دارویی دارد و از آن به صورت ضماد برای التهاب پوستی یا سوختگی، خیسانده ۲-۳ درصد آن به صورت تنقیه در التهاب رکتوم، مصرف خوراکی برای زخم های معده و اثنی عشر، کولیت و آنتریت، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و به صورت موضعی ، غرغره و دهان شویه در التهاب دهان و حلق می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

دمنوش‌هایی شگفت انگیز برای تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی افزود: از ریشه گیاه ختمی به عنوان ضد سرفه به خصوص در سرفه های تحریکی استفاده می شود اما خلط آور نیست. همچنین برگ این گیاه در سرفه های تحریکی خاصیت مسکن و خلط آور دارد.

بیشتر بخوانید:

درمان سرفه با دمنوش‌های گیاهی

وی در ادامه موارد مصرف مورد تایید را در مورد این گیاه برشمرد و عنوان کرد: مصرف برگ و ریشه برای تحریکات مخاط دهان و حلق و سرفه خشک و مصرف ریشه برای التهاب خفیف مخاط معده مورد تایید است.

خلیقی دیگر موارد مصرف گیاه ختمی را در طب سنتی درمان آسم، التهاب مثانه، اسهال خونی و تحریک مخاط معده، درمان اسهال و پوشش محل نیش حشرات با برگ های تازه ساییده شده این گیاه عنوان کرد و گفت: این گیاه، مورد منع مصرف شناخته شده ای ندارد و عارضه جانبی از مصرف آن گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    ریشه ونسل این گیاه را منقرض خواهند کرد از گل و گلدانه آن به ریشه نیز حمله کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس