قالیباف

عزیمت چهار روزه رئیس مجلس به استان خوزستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه نمایندگان استان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که با پرواز عادی و مسافری عازم خوزستان شده، دقایقی پیش وارد فرودگاه آبادان شد و مورد استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولان استانی قرار گرفت.

عزیمت چهار روزه رئیس مجلس به استان خوزستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه نمایندگان استان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.


گفت وگوی رئیس مجلس با مردم و صیادان آبادانی
 

محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه 11 شهریور) به منظور نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، از پروژه اسکله صیادی بندر آبادان بازدید کرد.

در جریان این بازدید، رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع اجرا و تکمیل پروژه اسکله صیادی بندر آبادان قرار گرفت. قالیباف همچنین به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج داران این شهر به گفت و گو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

گفتنی است ساخت پروژه اسکله صیادی بندر آبادان در دی ماه سال 1390 با برآورد اعتبار 13 میلیارد تومانی آغاز شد، اما با گذشت حدود 9 سال از آغاز ساخت و اختصاص تنها 7 میلیارد تومان از اعتبار مصوب، 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در صورت بهره برداری از اسکله صیادی بندر آبادان، برای بیش از 300 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود و همچنین زمینه ساز گسترش فعالیت لنج داران و تسریع در سوخت رسانی به قایق ها و لنج های این منطقه خواهد شد.

دانلود


قالیباف: مردم باید بدانند که پروژه های شهرشان چه وقت تکمیل می شود
 

محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه 11 شهریور) درگلزار شهدای شهر آبادان در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان گفت: نخست باید از شهدای گرانقدر خوزستان به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر یاد کنیم. این دو شهر نگین دفاع مقدس هستند و من مظلومیت های سال های 59 و 60 این دو شهر را به خاطر دارم. حال امیدوارم با همان روحیه جهادی آن زمان بتوانیم با تلاش و کار جدی که در حقیقت توقع شهدا از ما است، مشکلات استان را حل کنیم.

وی ادامه داد: عزیزی در اسکله آبادان به من می گفت که اگر واقعا خوزستان دین خود را ادا کرده و حقی دارد، چرا حق آن را ادا نمی کنید؟ قطعاً این حرف، حرف بجا و حقی است و مطمئناً و ان شاء الله با همان روحیه این مسائل را دنبال می کنیم.

قالیباف افزود: حضور در استان خوزستان همراه با روسای کمیسیون ها و نمایندگان استان، اولین نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی است، حال وظیفه نخست خودمان را نظارت دقیق بر پروژه ها، کارها و اعتبارات می دانیم و حق مردم است که بدانند که پروژه های شهرستانشان در چه وضعیتی قرار دارد و چه وقت تکمیل می شود.

وی با بیان این که در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 1400 و برنامه هفتم توسعه در مجلس قرار داریم تاکید کرد: این بازدیدها می تواند هم در حوزه نظارتی و هم درحوزه قانونگذاری موثر باشد تا بخشی از مشکلات خوزستان را با کمک قوه مجریه حل کنیم. البته طبیعتاً وظیفه اجرایی برعهده آن عزیزان دولت است، اما شناخت این پروژه ها می تواند به ما در مجلس در حوزه ریل گذاری کارها و توجه به مسائل مهم استان خوزستان از جمله فاضلاب، آب های سطحی، نخیلات و سدهای تنظیمی بهمنشیر کمک کند.


قالیباف: نظارت میدانی از استان خوزستان جهت حل مشکلات مردم آغاز شد

محمدباقر قالیباف در پیامی توئیتری از آغاز نظارت میدانی خود از استان خوزستان جهت پیگیری و حل مشکلات مردم این خطه خبر داد.

متن پیام توییت وی به شرح زیر است:

به یاری خدا، نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد.

امیدوارم با فهم بدون واسطه مشکلات و به کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسئولان اجرایی محلی و ملی، بتوانیم برای حل مشکلات مردم، اقدامات ملموس و موثری به انجام رسانیم.



نظارت میدانی دکتر قالیباف بر شهرهای آبادان و خرمشهر در خوزستان

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان گفت: نمایندگان مجمع استان با توجه به محرومیت‌های خوزستان در حوزه‌های زیرساختی و مشکلات مردم طی دو ماه گذشته جلسات متعددی را در حضور دکتر قالیباف برگزار و گزارشاتی را ارائه کردند.

دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه خود به عنوان یکی از رزمندگان جهادی دوران دفاع مقدس، گزارشات نمایندگان و علاقمندی خوزستانی‌ها به فرهنگ جبهه و شهادت، استان خوزستان را به عنوان اولین استان برای انجام نظارت میدانی انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه پیش دکتر قالیباف ماموریت‌هایی را برای بازدید و احصاء مشکلات استان خوزستان به برخی از معاونان و کارشناسان خود سپردند، اظهار کرد: رئیس مجلس بعد از این موضوع قرار شد، با توجه به داشتن روحیه اجرایی و به نتیجه رساندن موضوعات فارغ از مسایل تشریفاتی و شعاری، از چهارده حوزه انتخابیه استان خوزستان بازدید کنند.

یوسفی با تاکید براینکه این نظارت میدانی از شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان نماد مقاومت آغاز می‌شود، ادامه داد: برخی حوزه‌های انتخابیه در این استان شامل چند شهرستان می‌شود، بنابراین دکتر قالیباف از روز سه‌شنبه تا جمعه از حدود 20 شهرستان بازدید خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن اشاره به محورهای اصلی این سفر گفت: بحث تامین آب شرب و مشکلات زیرساختی حوزه فاضلاب یکی از مهمترین مشکلات این استان است، متاسفانه با وجود 5 مجتمع و 6 سد بزرگ حدود 700 روستا فاقد آب شرب هستند.

دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: دومین محور در حوزه‌ اشتغال و تاکید بر اتمام طرح 550 هزار هکتاری مربوط به سفر مقام معظم رهبری است که فاز دوم آن بعد از حدود 18 سال به دلیل دو مشکل تامین حقآبه و تامین اعتبارات لازم هنوز اجرایی نشده است، با اجرایی شدن این طرح ما در بحث تامین امنیت غذایی و محصولات استراتژیک در کشور مانند گندم  خودکفا شده و از اشتغال پایدار بهره‌مند خواهیم شد.

*اشتغال جوانان و بومی‌سازی دغدغه رئیس مجلس

وی تاکید کرد: موضوع درخواست شده دیگر از رئیس مجلس شورای اسلامی در بحث اشتغال و توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده است که طبق برنامه‎ریزی انجام شده، از دو شرکت فولادی لوله سازی اهواز و گروه ملی صنعتی فولاد ایران که در تکمیل چرخه ارزش افزوده دخیل بوده و در دوران دفاع مقدس هم با تامین پشتیبانی جنگ نقش بسزایی داشتند، بازدید می کند.

یوسفی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دکتر قالیباف و نمایندگان استان خوزستان حوزه اشتغال جوانان و بکارگیری مسئولان بومی است، اظهار کرد: در نهایت برخی از مشکلات حوزه تامین برق و زیرساخت‌های خوزستان پیگیری می‌شود، البته قرار شده تعدادی از معاونان وزرا هم در این بازدید نظارتی رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کنند تا در یک بازه‌ زمانی بخشی از محرومیت های این استان برطرف شود.


بررسی موانع تکمیل و توسعه تصفیه خانه آبادان

محمدباقر قالیباف در جریان نظارت میدانی از حوزه های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، از تصفیه خانه شهید کشتکار شهر آبادان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع پیش رو برای تکمیل و توسعه این تصفیه خانه قرار گرفت.

در این بازدید جمعی از نیروهای پیمانکاری تصفیه خانه شهر آبادان با دکتر قالیباف گفت وگو و مطالبات و مشکلات خود را با ایشان مطرح کردند.

گفتنی است تصفیه خانه شهید کشتکار شهر آبادان در شرایط کنونی با 30 درصد از ظرفیت مشغول به فعالیت بوده و به 43 روستای منطقه آبرسانی می کند.

مهمترین مشکلات تصفیه خانه شهر آبادان، کمبود تجهیزات، مشکلات زیرساختی، عدم تملک اراضی برای لوله گذاری جهت آبرسانی، نبود فیلتراسیون جهت تصفیه آب و اصلاح و بهسازی خط انتقال آب است.


پیگیری مطالبات و مشکلات صیادان بندر خرمشهر توسط رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف در جریان نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، از اسکله بندر خرمشهر بازدید کرد و در جریان فعالیت، مشکلات و کمبودهای این منطقه اقتصادی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان این بازدید با جمعی از پرسنل، ملوانان و صیادان این بندر گفت‌وگو کرد و در جریان مطالبات و مشکلات آنان از جمله کامل نبودن پوشش بیمه‌ای، اجرا نشدن قانون مشاغل سخت برای ملوانان و صیادان، تاثیرات منفی بیماری کرونا بر حمل و نقل دریایی، نبود حمایت دولت از این حوزه، لایروبی نکردن بندر، تامین نشدن سوخت مورد نیاز کشتی‌ها و لنج‌ها قرار گرفت.

لازم به ذکر است، قالیباف از ساختمان مرکزی بندر خرمشهر که در زمان دفاع مقدس به دست نیروهای بعثی تخریب شده بود و یکی از کشتی‌های باری پهلو گرفته در این بندر، بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از اسکله بندر خرمشهر، این شهر را به مقصد شادگان ترک کرد.

براساس این گزارش، بندر خرمشهر، دومین بندر کانتینری کشور است که ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با آبخور ۶ متری دارد. همچنین ظرفیت این بندر برای تخلیه کالای عمومی بین 4 تا 6 هزار تن در روز است.

گفتنی است بندر خرمشهر به دلیل نزدیک بودن به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان، استقرار در کنار رود اروند و همچنین همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک، مسیر اصلی و پایانه مناسب برای کشورهای منطقه محسوب می‌شود.


حضور رئیس مجلس در گلزار شهدای آبادان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا
 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه) با حضور در شهرستان آبادان، در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و با قرائت فاتحه‌ای به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.


ادای احترام قالیباف به شهدای گمنام در منطقه شلمچه

محمدباقر قالیباف ظهر امروز (سه شنبه 11 شهریور) در عزیمت به خرمشهر، با حضور در مزار شهدای گمنام عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه، به این مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و یادشان را گرامی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین پس از حضور در گلزار شهدای گمنام، با مردم منطقه گفت و گو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.


رئیس مجلس: مسئولان دین شان را به مردم خوزستان ادا نکرده‌اند

محمدباقر قالیباف ظهر امروز (سه‌شنبه 11 شهریور) پس از زیارت مزار شهدای گمنام عملیات کربلای 5 در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره علت حضور در استان خوزستان علیرغم گرمای بسیار شدید استان، گفت: این حرف تکراری بوده اما واقعیت است، امروز در شهر آبادان نیز خانمی به این مسئله اشاره کردند که چرا با وجود گرما به استان خوزستان سفر کرده‌ام، علت این مسئله این است که ما مسئولان نتوانستیم دین خود را به مردم خوزستان ادا کنیم.

وی با اشاره به اصرار مردم برای بیان خاطراتی از دوران جنگ و 8 سال دفاع مقدس، گفت: مهمتر از بیان خاطرات، این است که به  جوانان نشان دهیم، نسل دفاع مقدس در راستای رفع دغدغه‌ها و حل مشکلات تلاش می‌کند، از این رو ما نباید خاطره بگوییم، بلکه باید خاطره بسازیم، لذا امید است بتوانیم با همان روحیه دوران دفاع مقدس مشکلات را حل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    17 9
    فدای تو سردار عزیز . دردت بخوره توی سر بعضیا که تو این 7 سال پدر مردم در اوردن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 2
    یه چیزی که خیلی ناراحتم می‌کنه مردم عزیز همین اهواز و خوزستان و شهرهای سیستان و بلوچستانه ، این شهر ها و استان ها اکثرا به روحانی رای دادن و شعارهایی از جنس ما هوا نداریم ولی هواتو داریم روحانی سر دادن ، از این عزیزان خواهش داریم من بعد چشم بسته از اصلاحاتی ها و لیبرال ها حمایت نکنند و اوضاع مملکت و اوضاع خودشون رو به باد فنا ندن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    جهادی جان دو صد گفته چون نیم کردار نیست
  • حجت IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    قالیباف گفته روحیه جهادی تا نباشه کار پیش نمیره راست گفت روحیه جهادی کارها را پیش برده توی المان زاپن کره جنوبی چین و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس