به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی ‏عکسی بی نظیری از میدان توپخانه تهران و مراسم عزادارای روز عاشورا در دوران قاجاریه را منتشر کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CH ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    11 3
    خدا رحمتشان کند. انصافا تاریخ نویسان دوره پهلوی در بدکویی از قاجارها اغراق کرده اند. اگر قاجارها امتیازاتی مثل ترکمانچای دادند بعد از شکست سنگین نظامی بود نه بدون شلیک یک گلوله. اگر وامهای سنگین از فرنگی ها گرفتند به این دلیل بود که ایران نفت و ثروتی نداشت و به خاطر از بین رفتن راه ابریشم با ایجاد مسیر دریایی اروپا به هند و شرق آسیا تجارت ایران نابود شد. ضمنا با وجود عیاش بودن و نالایق بودن اکثر شاهان قاجار از میان شاهزاده های آن تعداد زیادی ادیب و مورخ و طبیعی دان و زمین شناس و جغرافی دان و شاعر و.. برخاستند. ضمن اینکه در آن دوره چرخش نخبگان وجود داشت و افراد زیادی از پایین ترین طبقات اجتماهی به مقامات بالا رسیدند و به امثال امیرکبیر و امیرنظام گروسی و سچهسالار و پرنس ارفع و.. دیگران تبدیل شدند که نمی گویم همه لزوما افراد خوبی بودند - که نبودند- اما چرخش نخبگان کاملا حفظ شد و چیزی به نام هزار فامیل وجود نداشت. از همه مهمتر احترام قاجارها به فرهنگ و سنن و دیانت مردم ایران بود. درز همه موارد فوق پهلویها دقیقا عکس آن بودند.
    • محمد IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 1
      بله پهلوی ها واقعا در بد گویی از قاجار اغراق کردند، حتی در مورد آقا محمد خان قاجار و کور کردن مردم کرمان، اعداد ارقامی که نوشتند اصلا درست نیست، و تاریخ واقعی چیزهای دیگری را ثبت کرده است، او فقط چشم یاغیانی که به هیچ عنوان نمی خواستند دست ار جنگ و کشتار بکشند را در آورد و نه مردم عادی را، حتی قبل از اشغال کرمان که شش ماه محاصره بود کسانی که تسلیم میشثند را امان میداد، که خیلی ها هم تسلیم شدند، یکی از کارهای زشت مسولین کرمان ببرون انداخنن پیر مردها و پیره زنان از شهر به دلبل آنکه در جنگ نمی توانند شرکت کنند و آذوقه برای آنها ندارند بود. و خبلی ها توسط سربازان همان آقا محمد خان از گرسنگی نجات یافتند ،
  • حیدر صالح IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    این همان مکانی که شهید فضل الله نوری را ناجوان مردانه به دار کشیدند! کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 2
    ازکجای معلومه مراسم عزاداریه
  • روح اله نصرتی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اینجا میدان ارگ هست مقابل ارگ سلطنتی و نه میدان توپخانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس