کد خبر 1111373
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱

به گزارش مشرق، «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه طی پیامی توییتری از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تقویت همکاری‌های فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و ساعاتی پس از انتشار بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن از توافق دو طرف برای تقویت همکاری‌ها خبر داده شد، در توئیتر نوشت:

خبرهای خوب از تهران درباره همکاری بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. اتحادیه اروپا به نقش بی‌طرف و مستقل آژانس اعتماد دارد.

در عین حال، هفته آینده ما از طریق کمیسیون مشترک برجام که من از طرف جوزپ بورل [مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا] ریاست آن را بر عهده خواهم داشت، به تلاش‌های خود برای حفظ برجام ادامه خواهیم داد.

پ.ن: بعد از ظهر امروز چهارشنبه، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات دوجانبه،با انتشار بیانیه‌ای مشترک از توافقات تازه خود برای تقویت همکاری‌ها خبر دادند.

در این بیانیه اعلام شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کرده‌اند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١6 ژانویه 2016 بصورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

بر اساس توافق امروز، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز به موجب توافقی در بیانیه مشترک به آن اشاره شده است،‌ هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.

در پایان بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح شده است که آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی، و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه های تثبیت شده‌ی آژانس، نگرانی های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد.

روحانی: ایران همچون گذشته آماده همکاری با آژانس در چارچوب پادمان است/آژانس مسئولیت مهمی در رابطه با برجام دارددسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد.

دیپلمات ارشد روس: توافق ایران و آژانس نشان داد که گفتگو از فشار سازنده‌تر استظریف: خواهان روابط عادی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم.

ظریف در دیدار با گروسی: آژانس باید اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای گری را رعایت کند.

صالحی: فصل نوینی از همکاری‌های ایران و آژانس آغاز می‌شود/ گروسی: یکی از بزرگترین همکاری‌ها را در خصوص بازرسی‌ها با ایران داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوعلى IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    بهرحال از صميم قلب بهتون تسليت ميگم مشرق ، ميدونم خيلى علاقه مند بوديد كه با كله پا شدن برجام يه جشن مفصل بگيريد اما خب چه ميشه كرد ؟! خداوند به شما صبر بده و صد برابرش يه عذاب عظيم و خوار كننده نصيب ترامپ حرامی و پمبئوى جنايتكاركنه ! بمنه و كرمه ، باميد پيروزى ايران
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    اگه این وسط گندی در بیاد همه مذاکره کنندگان باید اعدام بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس