کد خبر 1110990
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
موشک

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از دکترین فضایی آمریکا گفت، آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه از دکترین نظامی آمریکا در فضا انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: «دکترین تهاجمی مبتنی بر ابرقدرتی آمریکا در فضا به هدف دستیابی به برتری یا حتی برتری در سیارات دیگر است که از سوی آمریکا به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌شود. روسیه خواهان استفاده صلح آمیز از فضا و اکتشافات فضایی بوده و به دنبال سلطه نیست.»

بیشتر بخوانید:

آمریکا پیشتر  روسیه و چین را به تلاش برای نظامی‌سازی فضا متهم کرده بود. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر نیروی فضایی این کشور را با هدف آنچه تمرکز بر تلاش‌های آمریکا در دفاع از خود در مقابل تسلیحات مستقر در فضا خواند، ایجاد کرد.

چندی قبل  رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا مدعی شد روسیه پرتابه‌ای را با مشخصات سلاح به فضا فرستاده که می‌تواند تهدیدی برای ماهواره‌های آمریکا و متحدان آن باشد. روسیه متعاقب این ادعا با رد سخنان مقامات آمریکایی اعلام کرد که این ایالات متحده است که همواره در پی  نظامیگری فضاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 2
    راه خوبی رو انتخاب کرده چون همین عرصه فضایی و نظامی بود که شوروی سابق را متلاشی کرد و امید است برای آمریکایی که حضور در فضا از که روسیه کمک میگیرد و توان پرتاب مستقل را ندارد همین اتفاق بیفتند. آمریکا باید با همین فرمان جلو بروید.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      2 2
      دانشمند عقل کل الان یه شرکت با یک پنجم قیمت روسیه ماهواره میفرسته فضا. اسمش اسپیس ایکس هست. افتاد؟؟؟؟ یعنی آمریکا پول کم نمیاره. اون روسیه است که دوباره قراره تجزیه بشه.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 1
    اتفقا برعکس شما یک نگاه به قیمت موشک ها و پرتاب های فضایی روسیه و آمریکا بکنی میبینی که پولش بیشتر خرج میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس